TIOQMF3M Skrevet 17. desember 2017 Del Skrevet 17. desember 2017 Hei! Har en 10 år gamme dieselbil som brummer/støyer når den står på tomgang. Lyden forsvinner straks jeg gir litt gass. Hva kan dette skyldes? Har tatt en kort video som viser hvor lyden kommer fra: https://vimeo.com/247694157 Lenke til kommentar
joka Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 (endret) VAG reimstrammeren vibrerer... noe som ofte skjer når dynamohjulet (frihjul) er defekt bytt strammer, reimhjul og reim... reimhjulet krever spesialverktøy edit biltema har verktøyet som kreves http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Spesialpipesett-for-dynamo-2000022661/ Endret 18. desember 2017 av joka Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 (endret) Tipper forhjulet på dynamoen din er ødelagt ja. Du ser jo hvor mye reimstrammeren hopper opp og ned. Dette er vinrasjoner som frihjulet på dynamoen skal ta seg av noe den tydeligvis ikke gjør. Må man virkelig ha alt det verktøyet for å bytte frihjul på VAG? Bytta på min Mondeo bare med en muttertrekker. Endret 18. desember 2017 av Complexity Lenke til kommentar
joka Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 spesialverktøy er nødvendig... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 (endret) Ser ut til å være likens som jeg byttet uten spesialverktøy. Men skal sies at jeg tok ut hele dynamoen. Mulig man må ha spesielt verktøy om man skal bytte den på bilen uten plass til skikkelig muttertrekker. Vekten på rotoren og holder igjen såpass at man får av mutteren uten å holde igjen med torx i midten. Om man gir full gass med muttertrekker. Endret 18. desember 2017 av Complexity Lenke til kommentar
joka Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 det er ingen mutter på VAG, Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 (endret) det er ingen mutter på VAG,Når jeg tenker meg om var det kansje ikke det på min heller. Men tror jeg kjøpte en slik spesiell kopp jeg satt inn i senter. Kjøpte på eBay for noen kroner. Kansje noe slikt som er i det spesialverktøykittet.Er på dynamo uten frihjul at det er mutter. Trådstarter får iallefall bare begynne å skru. Ikke noe krise å kjøre med så lenge man ikke lar bilen gå på tomgang noe serlig, men den ristingen sliter på alt som går på samme reim. Endret 18. desember 2017 av Complexity Lenke til kommentar
TIOQMF3M Skrevet 20. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2017 Hadde bilen inne på verksted, og det var frihjulet på dynamoen som var gåent ja. De byttet hjul og reim. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå