Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Støy fra motor på tomgang

TIOQMF3M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper forhjulet på dynamoen din er ødelagt ja. Du ser jo hvor mye reimstrammeren hopper opp og ned. Dette er vinrasjoner som frihjulet på dynamoen skal ta seg av noe den tydeligvis ikke gjør.

Må man virkelig ha alt det verktøyet for å bytte frihjul på VAG? Bytta på min Mondeo bare med en muttertrekker.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Ser ut til å være likens som jeg byttet uten spesialverktøy. Men skal sies at jeg tok ut hele dynamoen. Mulig man må ha spesielt verktøy om man skal bytte den på bilen uten plass til skikkelig muttertrekker.

Vekten på rotoren og holder igjen såpass at man får av mutteren uten å holde igjen med torx i midten. Om man gir full gass med muttertrekker.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

det er ingen mutter på VAG,

Når jeg tenker meg om var det kansje ikke det på min heller. Men tror jeg kjøpte en slik spesiell kopp jeg satt inn i senter. Kjøpte på eBay for noen kroner. Kansje noe slikt som er i det spesialverktøykittet.

Er på dynamo uten frihjul at det er mutter.

Trådstarter får iallefall bare begynne å skru. Ikke noe krise å kjøre med så lenge man ikke lar bilen gå på tomgang noe serlig, men den ristingen sliter på alt som går på samme reim.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...