Redaksjonen. Skrevet 17. desember 2017 Del Skrevet 17. desember 2017 Kan danne fellesforetak.Giganter går sammen for å utvikle elbilbatterier Lenke til kommentar
OddvarM Skrevet 17. desember 2017 Del Skrevet 17. desember 2017 Toyota bygger på systematisk forbedringer (Lean manufacturing). Dette er gjerne en god metode, men kan ha sine svakheter når det gjelder innovasjon og/eller sterke endringer i markedet. 6 Lenke til kommentar
Øyvind Lunde Skrevet 17. desember 2017 Del Skrevet 17. desember 2017 De burde kanskje snakket med Paul Rosenquist som er verdensmester på batteri og har laget verdens beste batteri. Det var ikek godt nok. Det har heller ikke dkjedd en dritt med batterier på 150 år i følge den samme eksperten. Derfor er elbiler bare noe TØV Bortkasta penger i følge verdens beste på batterier . Vår egen helt Paul Rosenquist ;-) Hans påstander blir tatt seroøst blant de som IKKE vil ha elbiler og synes Dieselmotorer er best . https://www.dinside.no/autofil/paul-rosenquist--elbil-er-det-reneste-tov/66605662 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 17. desember 2017 Del Skrevet 17. desember 2017 (endret) De burde kanskje snakket med Paul Rosenquist som er verdensmester på batteri og har laget verdens beste batteri. Det var ikek godt nok. Det har heller ikke dkjedd en dritt med batterier på 150 år i følge den samme eksperten. Derfor er elbiler bare noe TØV Bortkasta penger i følge verdens beste på batterier . Vår egen helt Paul Rosenquist ;-) Hans påstander blir tatt seroøst blant de som IKKE vil ha elbiler og synes Dieselmotorer er best . https://www.dinside.no/autofil/paul-rosenquist--elbil-er-det-reneste-tov/66605662 Batterier er tunge og ineffektive, men de fungerer da rimelig. Batterier er også et miljøsvin. Batterier er ikke fremtidens løsning i forhold til energilagring, men kan spille en viktig rolle i elektrifisering og modernisering, ikke bare av biler, men en rekke sektorer. I overgangen til et mer moderne samfunn som ikke er basert på fossilt brensel og annen gammeldags teknologi, vil batterier spille en viktig rolle. Endret 17. desember 2017 av zeebra 2 Lenke til kommentar
Kjetil Sandal Skrevet 17. desember 2017 Del Skrevet 17. desember 2017 De burde kanskje snakket med Paul Rosenquist som er verdensmester på batteri og har laget verdens beste batteri. Det var ikek godt nok. Det har heller ikke dkjedd en dritt med batterier på 150 år i følge den samme eksperten. Derfor er elbiler bare noe TØV Bortkasta penger i følge verdens beste på batterier . Vår egen helt Paul Rosenquist ;-) Hans påstander blir tatt seroøst blant de som IKKE vil ha elbiler og synes Dieselmotorer er best . https://www.dinside.no/autofil/paul-rosenquist--elbil-er-det-reneste-tov/66605662 he he han er en dinosaur..... 1 Lenke til kommentar
8Q3QDGXF Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 Prius var jo stjernen blant miljøvennlige biler en god stund. Det var bilen filmstjerner brukte for å bygge image. Hvordan Toyota kunne la et så sterkt merkenavn visne hen i mangel på utvikling, må være en historie for lærebøkene i fremtiden. 1 Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 Hmmm... Kartellvirksomhet? «Med samarbeidet vårt holder vi samme høye priser ut i markedet slik at elbiler ikke får reell konkurransemulighet. Vi bakstreverske bilprodusenter kan da stå frem sammen å si: -Vi forsøkte å selge elbiler, men kundene ville ikke ha dem dessverre» 1 Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Toyota vil nok klare seg,selv om de kommer rimelig seint på banen. Det er jo selvfølgelig pga det unike kvalitetsproduktet som Toyota er,at folk vil forbli lojale mot bilmerket,og at de garantert vil selge elbiler i bøtter og spann når leveransene av elbiler kommer igang fra 2020. Men de vil nok få knallhard konkurranse fra kineserne fremover på elbilfronten. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Toyota vil nok klare seg,selv om de kommer rimelig seint på banen. Det er jo selvfølgelig pga det unike kvalitetsproduktet som Toyota er,at folk vil forbli lojale mot bilmerket,og at de garantert vil selge elbiler i bøtter og spann når leveransene av elbiler kommer igang fra 2020. Men de vil nok få knallhard konkurranse fra kineserne fremover på elbilfronten. Jeg er ikke så sikker på at 2020-2025 er å komme sent på banen. Toyota er neppe så intressert i å lage modeller i < 100k/år segmenter, så de som mange andre bilprodusenter prøver nok å treffe et markedsvindu som ikke enda har åpnet seg for elbiler som går i større volum. Det er lett å se seg blind på tilstanden i norge, men våre skatter forskyver markedet veldig. Elbil er fortsatt et marginalt fenomen selv om det er lett å se at det ikke vil forbli det. Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Elektriske biler vil nok være fremtiden, uansett. Både fordi bilene er enklere å produsere og vedlikeholde ( også for bruker, - uten oljeskift og eksorsrør ), og fordi lavere lokal forurensning fortsatt vil være viktig. ( Forbruk og utslipp-bedragerier vil også sørge for dette.) Hvis (kun) batterier blir for spedt for større biler og lengre strekninger, vil hybrid være en god løsning. - Men da selvfølgelig en nullutslippløsning som Hydrogen, ikke fossilt som nå en overgangsperiode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå