Gå til innhold

Giganter går sammen for å utvikle elbilbatterier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De burde kanskje snakket med Paul Rosenquist som er verdensmester på batteri og har laget verdens beste batteri. Det var ikek godt nok. Det har heller ikke dkjedd en dritt med batterier på 150 år i følge den samme eksperten. Derfor er elbiler bare noe TØV Bortkasta penger i følge verdens beste på batterier . Vår egen helt

Paul Rosenquist ;-) Hans påstander blir tatt seroøst blant de som IKKE vil ha elbiler og synes Dieselmotorer er best . https://www.dinside.no/autofil/paul-rosenquist--elbil-er-det-reneste-tov/66605662

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De burde kanskje snakket med Paul Rosenquist som er verdensmester på batteri og har laget verdens beste batteri. Det var ikek godt nok. Det har heller ikke dkjedd en dritt med batterier på 150 år i følge den samme eksperten. Derfor er elbiler bare noe TØV Bortkasta penger i følge verdens beste på batterier . Vår egen helt

Paul Rosenquist ;-) Hans påstander blir tatt seroøst blant de som IKKE vil ha elbiler og synes Dieselmotorer er best . https://www.dinside.no/autofil/paul-rosenquist--elbil-er-det-reneste-tov/66605662

Batterier er tunge og ineffektive, men de fungerer da rimelig. Batterier er også et miljøsvin. Batterier er ikke fremtidens løsning i forhold til energilagring, men kan spille en viktig rolle i elektrifisering og modernisering, ikke bare av biler, men en rekke sektorer.

 

I overgangen til et mer moderne samfunn som ikke er basert på fossilt brensel og annen gammeldags teknologi, vil batterier spille en viktig rolle.

Endret av zeebra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De burde kanskje snakket med Paul Rosenquist som er verdensmester på batteri og har laget verdens beste batteri. Det var ikek godt nok. Det har heller ikke dkjedd en dritt med batterier på 150 år i følge den samme eksperten. Derfor er elbiler bare noe TØV Bortkasta penger i følge verdens beste på batterier . Vår egen helt

Paul Rosenquist ;-) Hans påstander blir tatt seroøst blant de som IKKE vil ha elbiler og synes Dieselmotorer er best . https://www.dinside.no/autofil/paul-rosenquist--elbil-er-det-reneste-tov/66605662

 

he he han er en dinosaur.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmmm... Kartellvirksomhet?

«Med samarbeidet vårt holder vi samme høye priser ut i markedet slik at elbiler ikke får reell konkurransemulighet. Vi bakstreverske bilprodusenter kan da stå frem sammen å si: -Vi forsøkte å selge elbiler, men kundene ville ikke ha dem dessverre»

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Toyota vil nok klare seg,selv om de kommer rimelig seint på banen. Det er jo selvfølgelig pga det unike kvalitetsproduktet som Toyota er,at folk vil forbli lojale mot bilmerket,og at de garantert vil selge elbiler i bøtter og spann når leveransene av elbiler kommer igang fra 2020. Men de vil nok få knallhard konkurranse fra kineserne fremover på elbilfronten.

Lenke til kommentar

Toyota vil nok klare seg,selv om de kommer rimelig seint på banen. Det er jo selvfølgelig pga det unike kvalitetsproduktet som Toyota er,at folk vil forbli lojale mot bilmerket,og at de garantert vil selge elbiler i bøtter og spann når leveransene av elbiler kommer igang fra 2020. Men de vil nok få knallhard konkurranse fra kineserne fremover på elbilfronten.

Jeg er ikke så sikker på at 2020-2025 er å komme sent på banen. Toyota er neppe så intressert i å lage modeller i < 100k/år segmenter, så de som mange andre bilprodusenter prøver nok å treffe et markedsvindu som ikke enda har åpnet seg for elbiler som går i større volum.

 

Det er lett å se seg blind på tilstanden i norge, men våre skatter forskyver markedet veldig. Elbil er fortsatt et marginalt fenomen selv om det er lett å se at det ikke vil forbli det.

Lenke til kommentar

Elektriske biler vil nok være fremtiden, uansett.

Både fordi bilene er enklere å produsere og vedlikeholde ( også for bruker, - uten oljeskift og eksorsrør ), og fordi lavere lokal forurensning fortsatt vil være viktig. ( Forbruk og utslipp-bedragerier  vil også sørge for dette.)

 

Hvis  (kun) batterier blir for spedt for større biler og lengre strekninger, vil hybrid være en god løsning.

- Men da selvfølgelig en nullutslippløsning  som Hydrogen, ikke fossilt som nå en overgangsperiode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...