Gå til innhold

Fant program som kan finne passord i XP

Anbefalte innlegg

Posta her om det var noen som kunne hjelpe meg å finne et program som kunne finne ett glemt dialup og email passord til en kammerat av meg.

Dette problemet er helt kurrant og heller ikke ulovlig.

Ville bare si at jeg kjøpte ett program (helt lovlig program) hos iopus software ( http://www.iopus.com ) som hjalp meg og kammeraten min med å finne passordet SITT !

Kan ikke forså at dette skal være ulovlig og i strid med reglene her på hardware, men visst noen kan forklare og bevise meg hvorfor det skal være ulovlig å finne sitt eget passord igjen så skal jeg redigere denne meldingen og skrive "JEG ER DUM"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Locksmith is an add-on program to NTRecover that allows for the changing of passwords on systems where the administrative password has been lost. It works 100% of the time, and if you've forgotten the password to your machine, you can gain entry within minutes using Locksmith."

Finn paa http://www.sysinternals.com/ntw2k/utilities.shtml

Koster noe peng da. Ellers er det jo tips til hvordan du kan "ta over" en Win2K boks paa andre sider osv.

Durr... men det var kanskje ikke det du spurte om. Nuvel. --ANDRE SIDER-- har allikevel noen tips om sjaant, men det spoers om det med email-pwd ikke er avhengig av hvilket email-prog du bruker da.

Ungh... og naar det gjelder "glemt dialup"... er ikke det bare aa ringe ISP'en din?

*lurer paa om du er helt sikker paa om du virker troverdig her*

Redigert av KiloGram: oppfordring til piratkopiering, punkt 5 i retningslinjene.

[ endret av kilogram den 2002-03-02 12:22 ]

Lenke til kommentar

Jaaa...

Naa er det ikke noe punkt i retningslinjene som sier:

"Det er forbudt aa komme med informasjon som kan lede til forfalskning av brukeridentitet"

, men jeg foeler allikevel at denne typen spoersmaal( hvordan knekke Windows sin sikkerhet for aa logge seg inn paa dial-up ) blir litt saann ukomfy.

Ikke at jeg insinuerer at dette ikke er din konto da.

Saa jeg tror jeg sender ballen over til noen andre. Sorry.

Lenke til kommentar

Det er ingenting ulovlig med å finne sine egne nøkler i Windows 2000/XP/9x/Me, men når det vert lagt ut oppfordringar til å besøka cracks-sider (DrDoogie's post nest øverst), går det for langt. Redigerte posten, slik at addressene forsvant.

mvh.,

Vegard A. Larsen,

moderator

Lenke til kommentar

Nå har moderatorene fått mye kjeft fra mange brukere, så jeg vil benytte anledningen til å berømme kilogram for måten han løste "problemet" med den linken lenger opp på siden her. Det er godt å se at det er mulig å ordne opp uten å måtte stenge hele tråden når den ellers er helt ok.

Bra gjort kilogram.

Lenke til kommentar

Yeah, yeah, en helt grei maate aa gjoere det paa.

Jeg ser selv i ettertid at nevnte side selvsagt overtramper punkt 5.

Grunnen til at hjernen min ikke helt koblet warez med denne sida, er at jeg faktisk har funnet endel nyttig info der.

Uansett, jeg kommer til aa tenke meg om i fremtida.

*consider my wrist firmly smacked*

Lenke til kommentar

Weehee! (<-- Amerikansk uttale) Endelig brukarar som var fornøgde når ein moderator steppa inn! :smile: (Og då var kvelden min redda!)

Tilbake til saken, dette var svært lett å gjera på eldre versjonar av Windows (dei som ikkje var basert på NT-kjerne, dvs. Win9x). Der var det berre å finna ut kva Handlen (engelsk, tyder "handtak") til boksen som inneheldt passordet var. Deretter brukte ein ein funksjon som heiter GetText (engelsk (igjen), tyder "få tekst"), som gav deg innhaldet i tekstboksen/passordboksen. Egentlig svært lett, men dette holet vart tetta i Windows NT og Windows 2000, og då reknar eg og med at det ikkje verkar i Windows XP.

Ha ein mycket fin dag... :smile:

[ endret av kilogram den 2002-03-02 23:32 ]

Lenke til kommentar

Slike program kan vel ikke være til så veldig stor nytte til dem som vil bruke dem på ulovlig vis engang.

første gang jeg prøvde et slikt tenkte jeg at det var et superulovlig programm som kunne gjøres masse skade med, men når jeg fikk tenkt meg om - Hva kan det brukes til??

Jo!

kun finne frem passord du nettop har skrevet! det er jo ingenplasser det står et passord ferdig skrevet inn som noen andre enn deg selv har skrevet!

MAO, kan ikke forstå hvorfor det liksom skal være ulovlig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...