ajetnempo Skrevet 17. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2017 (endret) Hei. Jeg har svært lite kunnskap om bilmerker og modeller. Er på utkikk etter tips til bruktbil med et budsjett fra 70.000-170.000 kr. Bilen skal primært benyttes til jobbpendling (18 mil tur/retur 5 dager i uken) samt noe annen småkjøring. Eventuelt brukes som familiebil (i fremtiden) Siden bilen skal kjøre langt (motorvei) har jeg følgende krav: - Kostnadseffektiv (lav L/km) - Ok komfort - Litt teknologisk. - Gjerne nybilgaranti Spørsmål til dere: - Forslag til merke/modell? - 10 år gammel vs 2012-2014 modell? - Diesel, bensin, hybrid, elektrisk? - Kjøp/leasing? - Gått Lav KM/ medium KM ? Håper på noen tips fra dere:) Endret 17. desember 2017 av ajetnempo Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2017 Hadde ikke stusset et sekund på å lånt og kjøpt en tesla. Spesielt dersom du kan dra nytte av elbilfordeler. Du må gjøre en totalkostnadsanalyse og ikke bare begrense mht innkjøpspris. 36000 ++ er mye kilometer. Vi snakker om 150 000 kr i året i totalkostnad ihht til statens satser. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2017 Har du mulighet til å lade på jobb? I så tilfelle gå for en leaf eller en annen elbil i prisklassen. Finner ikke billigere bil, pengene du sparer kan gå mot en familiebil i fremtiden. Ellers ville jeg sett på "billigbil", skoda eller toyota eller noe slikt. Ikke kjøp en 10 år gammel premium bil, da lurer du deg selv med høye kostnader ved reparasjoner som kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå