Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bang & Olufsen Beoplay H9 - Øke volum via app?

Anbefalte innlegg

Har vært i butikk og testet Bang & Olufsen Beoplay H9. Liker lyden meget godt, og har sammenlignet med flere andre modeller i noenlunde samme prisklasse.

Dessverre synes jeg de er litt vel tungdrevne. Har testet dem med både iPhone 7 og Nexus 5x, og telefonens volum må skrus opp, ofte helt til maks. Selv da er det ikke fare for at lyden blir for høy.

Er det mulig å øke volumet ytterligere i appen som kan lastes ned fra B&O? Har prøvd Sony WH-1000XM2, og heller ikke disse spilte spesielt høyt. I tilhørende app kunne man likevel gjøre valg som gjorde at de spilte høyere, og det var ikke noe problem lenger. Håper dette også går an på H9, for det er de jeg helst vil ha. Siden jeg stort sett skal bruke dem hjemme, men synes støyreduksjon kan være greit å ha på fly, setter jeg lydkvalitet foran støydemping.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenge siden jeg har brukt B&O appen, men jeg tror ikke det. Du får valget mellom å justere i området warm/bright og relaxed/excited. Eller du kan velge forskjellige presets. Tror ikke du kan justere volumet bortsett fra det. Uansett når man kjøper seg hodetelefoner som er over 3000,- kr klassen så bør man seriøst tenke på å kjøpe seg en hodetelefon amp/dac. 

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har brukt B&O appen, men jeg tror ikke det. Du får valget mellom å justere i området warm/bright og relaxed/excited. Eller du kan velge forskjellige presets. Tror ikke du kan justere volumet bortsett fra det. Uansett når man kjøper seg hodetelefoner som er over 3000,- kr klassen så bør man seriøst tenke på å kjøpe seg en hodetelefon amp/dac. 

Takker for nyttige opplysninger :) :) 

Fant ut at en måte å få litt mer volum på (iPhone), er å velge 'natt' blant de forhåndsinnstilte lydtemaene i equalizeren. Men det er ikke all verden hjelp i det.

En hodetelefon amp/dac kan jo helt sikkert hjelpe, men det blir vel litt upraktisk sammen med mobilen. Det er vel mer beregnet til stasjonær bruk. Ved stasjonær bruk kommer lydkabelen mer inn i bildet, men jeg har ennå ikke testet lyden med denne. 

iPad kan jo brukes via BT, og jeg regner med at den sørger for mer volum enn iPhone. 

Men i bunn og grunn hadde jeg håpt at H8 kunne gitt fra seg mer lyd fra min iPhone og Nexus 5x. Altså for bruk på farten.

Lenke til kommentar

Du får jo bærbare amp/dac'er også, beregnet for å ta med på farten med en mobil :) Noen av de er ganske så små også. Det er egentlig et must når du begynner å putte så mange kr i hodetefoner synes jeg. Jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten hvertfall. Spessielt på mobil! Det er jo natt og dag egentlig.

Lenke til kommentar

Du får jo bærbare amp/dac'er også, beregnet for å ta med på farten med en mobil :) Noen av de er ganske så små også. Det er egentlig et must når du begynner å putte så mange kr i hodetefoner synes jeg. Jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten hvertfall. Spessielt på mobil! Det er jo natt og dag egentlig.

Slike har aldri vært noe tema for meg, så jeg har lien peiling der. Har du et par du kan anbefale?

Lenke til kommentar

Slike har aldri vært noe tema for meg, så jeg har lien peiling der. Har du et par du kan anbefale?

Fiio er et ganske kjent og bra merke for bærbare. Akkurat nå har jeg Creative Sound Blaster E5, kjøpte denne pga den har så mange tilkoblingsmuligheter. Bruker den både på mobil/laptop på farten. Den er en liten smule større enn andre, men det går helt fint å bruke den på farten. Ellers får du nok sikkert noen flere alternativer i tråden @ananashapå linket til. 

Lenke til kommentar

Kjøpte Bang & Olufsen Beoplay H9 i dag. Åpent kjøp i 30 dager. Just in case.

Jeg har nå begynt å teste dem. De er bare helt far out.

Det finnes bedre hodetelefoner i verden, men de trenger jeg ikke vite om. Lyden av H9 er så knall at jeg digger dem sykt. For en detaljrikdom, stereo og bra trøkk i lavere frekvenser. Altså ikke superbass (boom boom), men nok, og detaljert. Og framfor alt  - behagelige å lytte til.

Musikk ble med ett tatt opp på et nivå jeg aldri har vært på. Disse ga virkelig musikkglede. Prisen på H9 er helt grei. Disse kommer jeg nok til å satse på.

Lenke til kommentar

Bra du er fornøyd så langt, liker de selv jeg! Du kommer til å bli enda mer imponert hvis du kjøper deg en god amp/dac, det skal jeg love deg! Du får vente 6 mnd eller noe så kjøpe en, blir nesten som å få nye hodetelefoner! :D For meg ble det hvertfall det. Kunne aldri falle meg inn å ikke bruke en amp/dac hvis jeg ikke er pukka nødt til å la den ligge.

Fikk forresten inn mine nye shure se535 i dag, og får å si det sånn, jeg liker H9 veldig, men jeg ble enda mer imponert over disse..!! My god for en nytelse det er å høre musikk på disse!  :love: Det blir definitivt disse når jeg skal bruke noe med kabel! H9 forsvinner ikke med det første siden de er trådløse, så jeg får bruk for de enda.

Endret av strike_
Lenke til kommentar

Bra du er fornøyd så langt, liker de selv jeg! Du kommer til å bli enda mer imponert hvis du kjøper deg en god amp/dac, det skal jeg love deg! Du får vente 6 mnd eller noe så kjøpe en, blir nesten som å få nye hodetelefoner! :D For meg ble det hvertfall det. Kunne aldri falle meg inn å ikke bruke en amp/dac hvis jeg ikke er pukka nødt til å la den ligge.

Fikk forresten inn mine nye shure se535 i dag, og får å si det sånn, jeg liker H9 veldig, men jeg ble enda mer imponert over disse..!! My god for en nytelse det er å høre musikk på disse!  :love: Det blir definitivt disse når jeg skal bruke noe med kabel! H9 forsvinner ikke med det første siden de er trådløse, så jeg får bruk for de enda.

Takk for tilbakemelding igjen :) :) 

Jeg er for øyeblikket på en annen planet. Dette er bare så konge. Og da snakker vi musikk via bluetooth. 

Skal sjekke ut en god amp/dac, som du anbefaler meg. Er lyden så bra som den er allerede, har jeg ennå mer å glede meg til. 

Musikk er ikke det engang var. Alt jeg har gått glipp av! Her har du klarhet og engasjement fra de laveste til høyeste tonene. Har fått et lydbilde jeg ikke ante fantes.

Hvordan er Shure-hodetelefonene kontra H9? Og hva koster de?  

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

shure se535 er IEM, eller øreplugger på godt norsk. Jeg har ikke spilt så mange timer med de enda,men kontra H9 så vil jeg si de er mer engasjerende, tightere bass og mellomtone (spessielt mellomtone), klarere diskant og vokal. Mer detaljerik som du kalte det, eller “wider soundstage” om du vil. De har den beste soundstagen av de hodetelefonene/ørepluggene jeg har testet så langt. Separasjon av instrumenter er bedre.

Mye av dette har sikkert med at det IEM’s og at de derfor “sitter nærmere øret med en tettere seal” slik at alt oppfattes bedre (tror jeg da :p). Jeg vet ikke hvordan de låter uten amp/dac da jeg ikke har testet det. Eller jo jeg testet det I 2 min, men etter de 2 min så låt de mye bedre med min E5!

Men det er utrolig viktig at man finner de skum/gummi proppene som passer best I øret, for best mulig lyd/seal. Det følger med mange av disse så det er ikke noe problem. Prisen ligger nå på 3049,-

Jeg har brukt de noen timer nå men har ikke merket noe til at de er vonde/anstrengende å ha på. Får teste de skikkelig på nattuka mi på jobben, da går det gjerne musikk i 8 timer i strekk. :)

Edit: Og ja, det er virkelig morro når man oppdager musikk på en ny og bedre måte! :D

Endret av strike_
Lenke til kommentar

shure se535 er IEM, eller øreplugger på godt norsk. Jeg har ikke spilt så mange timer med de enda,men kontra H9 så vil jeg si de er mer engasjerende, tightere bass og mellomtone (spessielt mellomtone), klarere diskant og vokal. Mer detaljerik som du kalte det, eller “wider soundstage” om du vil. De har den beste soundstagen av de hodetelefonene/ørepluggene jeg har testet så langt. Separasjon av instrumenter er bedre.

Mye av dette har sikkert med at det IEM’s og at de derfor “sitter nærmere øret med en tettere seal” slik at alt oppfattes bedre (tror jeg da :p). Jeg vet ikke hvordan de låter uten amp/dac da jeg ikke har testet det. Eller jo jeg testet det I 2 min, men etter de 2 min så låt de mye bedre med min E5!

Men det er utrolig viktig at man finner de skum/gummi proppene som passer best I øret, for best mulig lyd/seal. Det følger med mange av disse så det er ikke noe problem. Prisen ligger nå på 3049,-

Jeg har brukt de noen timer nå men har ikke merket noe til at de er vonde/anstrengende å ha på. Får teste de skikkelig på nattuka mi på jobben, da går det gjerne musikk i 8 timer i strekk. :)

Edit: Og ja, det er virkelig morro når man oppdager musikk på en ny og bedre måte! :D

Setter stor pris på dine anbefalinger!

Skal vurdere og prøve dem, dersom jeg skal ha in-ear hodetelefoner. Jeg er enig i at passformen til proppene er svært viktig. Kjøpte et par fra Sennheiser, og ble skuffet over lyden. Det fulgte bare to ekstra propper med. Fant noen propper fra et gammelt Nokia-headsett, og de passet, og gjorde lyden mye bedre. Men svakt av Sennheiser å levere med så få propper.

Imens skal jeg spille julen inn med en ny lydopplevelse. Den heter H9, og kommer fra Bang&Olufsen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...