Gå til innhold

Pentagon bekrefter at de har etterforsket UFO-er i årevis

Anbefalte innlegg

No er det ikkje bevist at det er farkoster i det hele tatt.

Som Carl Sagan sa, ekstraordinære påstander krever ekstraordinære bevis.

Når noen observerer flygende objekter som ikkje kan identifiseres, så er det en ekstraordinær påstand å si at da må det være ett fremmed romskip. Utydelige bilder er ikkje bevis for noe som helst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg er klar over alt det der ja.

Og eg er helt enig i at det helt sikkert finnes intelligente vesen på utallige andre planeter i universet. Hadde liv, og intelligens, vore så skjeldent at det var kun her på vår planet at det har utviklet seg så hadde det ikkje skjedd her heller.

Men, med mindre vi oppdager at vi fullstendig har misforstått de fysiske lovene så er det ikkje mulig å reise mellom stjernene. Eg er klar over at noen forskere hos Nasa for moro skyld har sett på om det teoretisk er mulig med en warp-drive, og det har de visstnok konkludert med at det er. Regnestykkene deres viser også at en warp-drive vil kreve mere energi enn det som finnes i universet, så det at de snakker om å bygge en i løpet av dette århundret stemmer nok ikkje.

EM-drive er veldig spennende teknologi, men det er laaaangt igjen til at man kan bygge en som kan drive ett stort nok romskip til at man kan sende bemannede romskip til ett annet solsystem. De drivene som er bygd til no klarer ikkje å få ett papir til å blafre engang.

Naturligvis er det mulig at vi en dag utvikler kunnskap og teknologi som gjør slike ting mulig. Men det er faktisk veldig lite sannsynlig. Du finner veldig få vitenskapsmenn som tar noen konspirasjonsteorier alvorlig. Grunnen til det er at de fleste vitenskapsmenn har god kunnskap om det de snakker om, de som lager videoene du ser på youtube sitter bare og finner på ting.

Du prater om intelligent liv. Hva da med uintelligent liv, slik som planter.

Kan du redegjøre for at det må finnes planter på andre planeter, pliz?

Hint: Repliker evolusjonens Rubisco er du snill..

https://en.wikipedia.org/wiki/RuBisCO

Vell, hadde noen stater på denne kloden hatt en slik teknologi som disse ufoene har som blir etterforsket så hadde de herjet kloden for lenge siden. Det er ingen stater som har noe i nærheten av det disse farkostene har å rutte med, derfor kan vi trekke slutningen med at det ikke er oss mennesker i allefall. Hvem det er som kontrollerer disse, er dog fremdeles uvisst, virker ikke som de er interessert i kontakt, foruten disse kornåker mønstrene...

Kornåkre overbeviser ihvertfall ikke meg. Det er jo helt klart menneskeskapt i de fleste tilfeller. Kanskje et og annet værfenomen på simplere "tegninger".
Endret av G
Lenke til kommentar

Mannen som var sjef i hele prosjektet har stått på CNN og sagt rett ut at "My personal belief is that there is very compelling evidence that we may not be alone."

Ikke at dette er noe nytt. Det var omtrent akuratt det samme som J Allen Hynek "konkluderte" med i et møte med UN etter å ha jobbet i project blue book for ca 35 år siden.

Vi kommer ikke så veldig mye nærmere en dette uten at det hvite hus går ut å holder en tale til nasjonen.

Sånn jeg ser det så må alle som har satt seg inn i dette feltet og studert det med et åpent sinn, bli nødt til å konkludere med at det eksisterer et reelt fenomen som forblir uoppklart.

Bare min personlige oppfatning.

Lenke til kommentar

Med tanke på kor mykje teit som blir sagt at personar på TV og i media, spesielt frå USA, så ser eg ikkje på ein sånn kommentar som så mykje å basere seg på. Det hadde kanskje vore dårleg PR å seie noko anna om du var sjef for ein sånn avdeling. Leiter du hardt og lenge nok så kan du finne ganske mykje utan at det er der.

Eit eksempel:

"So I'm sitting in this concealed apartment, this concealed - I really do live in a very nice apartment, right? - but it's sealed! It's beautiful. I don't think anything gets out. And I'm not supposed to be using hair spray."

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn jeg ser det så må alle som har satt seg inn i dette feltet og studert det med et åpent sinn, bli nødt til å konkludere med at det eksisterer et reelt fenomen som forblir uoppklart.

Det er nettopp det som er poenget, at det er uoppklart. Vi veit rett og slett ikkje kva en del av de tingene vi har observert er.

Det kan være fremmede romfartøy, men sannsynligheten for at det er noe mye mere dagligdags er veldig stor.

Men enkelte vil ha det til at absolutt alt vi ikkje kan forklare må være fremmede romfartøy, og det er eg ganske sikker på er bare sludder.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er nettopp det som er poenget, at det er uoppklart. Vi veit rett og slett ikkje kva en del av de tingene vi har observert er.

Det kan være fremmede romfartøy, men sannsynligheten for at det er noe mye mere dagligdags er veldig stor.

Men enkelte vil ha det til at absolutt alt vi ikkje kan forklare må være fremmede romfartøy, og det er eg ganske sikker på er bare sludder.

Med reelt fenomen mente jeg  "ikkemenneskelige høyteknologiske fartøy" av ukjent opphav.

Videoen, vitnene, og de involverte i prosjektet sier at det eksisterer slike fartøy.

Det er jo det som er "nyheten" her, hvis du leser new york times og ser intervjuene på cnn.

At USA kontrollerer luftrommet sitt er jo en selvfølge.

Hele agendaen til programmet var jo å undersøke hendelser med slike fartøy jeg har beskrevet.

Dette er ikke min mening, det er det som har kommet ut rundt denne saken.

Hva folk velger å ta fra det er jo en annen sak.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...
On 12/19/2017 at 5:32 PM, hvidsten15 said:

Vell, hadde noen stater på denne kloden hatt en slik teknologi som disse ufoene har som blir etterforsket så hadde de herjet kloden for lenge siden. Det er ingen stater som har noe i nærheten av det disse farkostene har å rutte med, derfor kan vi trekke slutningen med at det ikke er oss mennesker i allefall. Hvem det er som kontrollerer disse, er dog fremdeles uvisst, virker ikke som de er interessert i kontakt, foruten disse kornåker mønstrene...

Blir litt spesiellt når desse ufoane di har etterforska viser seg å være quack quack eller ein fjærbefenkt slektning. Neppe teknologi andre stater ser seg tjent med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...