Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på internett


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har 2 pc-er som er koblet til samme ruter med kabel. Den ene har jeg kontakt med internett på, men ikke den andre. Har deaktivert brannmur, installert driver til nettverkskortet på nytt,   slettet anti virus, byttet til nettverk kabelen som jeg benytter på den pc-en som har internett. Ingenting ser ut til å løse problemet.

 

Når jeg bruker Windows sin egen feilsøkefunksjon så er resultatet av det er problem med driveren til nettverkskortet. Har også sett at det lyser der hvor nettverks kabelen er tilkoblet pc-en.

 

Dette skjedd plutselig, kan det være at nettverkskortet mitt har krepert selv om det står at det fungerer som det skal på enhetsbehandling? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fortsatt ingen internett, Har forsøkt 3 forskjellige browsere.

Har du slått ruter og modem helt av i 1 minutt? Har du startet maskinen på nytt? Har du sjekket hva slags ip adresse du får på den maskinen uten nett?

 

Fortsatt ikke nett på den ene maskinen, selv om jeg prøvde dette.. Vurderte ikke dette alternativet da jeg har pc nr 2 på samme nett som har kobling til internett

Lenke til kommentar

 

 

Fortsatt ingen internett, Har forsøkt 3 forskjellige browsere.

Har du slått ruter og modem helt av i 1 minutt? Har du startet maskinen på nytt? Har du sjekket hva slags ip adresse du får på den maskinen uten nett?

 

Fortsatt ikke nett på den ene maskinen, selv om jeg prøvde dette.. Vurderte ikke dette alternativet da jeg har pc nr 2 på samme nett som har kobling til internett

 

 

Hvilken ip adresse får du på maskinen uten nett? starter den på 192 eller 168?

Lenke til kommentar

 

 

 

Fortsatt ingen internett, Har forsøkt 3 forskjellige browsere.

Har du slått ruter og modem helt av i 1 minutt? Har du startet maskinen på nytt? Har du sjekket hva slags ip adresse du får på den maskinen uten nett?

 

Fortsatt ikke nett på den ene maskinen, selv om jeg prøvde dette.. Vurderte ikke dette alternativet da jeg har pc nr 2 på samme nett som har kobling til internett

 

 

Hvilken ip adresse får du på maskinen uten nett? starter den på 192 eller 168?

 

Når jeg benytter meg av ipconfig så kommer det opp bare "Windows Ip Configuration", når jeg gjør det på den andre pc-en får jeg opp ip adresse, nettmaske etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...