KjeRogJør Skrevet 24. desember 2019 Del Skrevet 24. desember 2019 Det jeg har sett er at alle pærene er koblet i serie, da blir det ikke mange volt på hver. Eksempel 230 V ÷ 16 = 14,375 V og normale glødeperer trenger ikke DC Dette var altså normalt før, uten trafo og likeretter. Slik sett enkelt, å sjekke. Spenningsfallene er fordelt over hele lyskjeden kjeden, varmen også. Med led er det gjerne en liten varm trafo, og driver. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 24. desember 2019 Del Skrevet 24. desember 2019 On 12/18/2017 at 12:24 PM, Andrull said: Imponerende brannsikring med eget system for routere etc... Bare pass på at ikke røykvarsleren tar fyr https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/aAnE7/toms-roykvarsler-begynte-a-brenne Fullstendig unødvendig å brannsikre routere - de har jo innebygget brannmur ? Lenke til kommentar
55GE57GD Skrevet 25. desember 2019 Del Skrevet 25. desember 2019 Jeg er for langbruk, men unntak finnes: Tror du produsentene tilbakekaller en juletrebelysning om ledningene begynner å bli litt sprø osv. etter 40 år? Jeg er iallfall helt sikker på at de ikke tilbakekaller belysning med glødepærer selv om pærene utvikler så mye varme at det kan bli brann om de plasseres for nær en juledekorasjon eller en tørr gren på et juletre. Pål Jensen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå