Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan jeg anmelde dette?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvsagt skal du anmelde. Dessverre er min erfaring at alvorligere saker har blitt henlagt.

Likevel er det å anmelde noe som blir en statistikk. Som kjent er slik statistikk kvantitative data som kan oversettes til politisk styring. Etter et stort nok antall anmeldelser, vil resurser kunne styres mot et problemområde. 

Lenke til kommentar

Selvsagt skal du anmelde. Dessverre er min erfaring at alvorligere saker har blitt henlagt.

Likevel er det å anmelde noe som blir en statistikk. Som kjent er slik statistikk kvantitative data som kan oversettes til politisk styring. Etter et stort nok antall anmeldelser, vil resurser kunne styres mot et problemområde. 

Jeg spør om jeg kan anmelde, og at vedkommende som skrev får en bot osv. Ikke for statistikken sin skyld.

Anonymous poster hash: d5293...37b

Lenke til kommentar

Jeg spør om jeg kan anmelde, og at vedkommende som skrev får en bot osv. Ikke for statistikken sin skyld.

Du spør også: "...er dette noe å anmelde". Selv om svaret er; sannsynlig henleggelse, er vel resten av svaret åpenbart, nemlig at du  også kan anmelde.

Lenke til kommentar

Men går ikke dette under at noen truer deg?

Truet deg til hva da?

Vel, han skrev "Håper jeg treffer på deg i helga", som en trussel ved vold om/når han møter meg.

Beklager her fremstår trusselen som imaginær.

Politiet gjør ikke stort med saker under nivå av mord eller kidnapping når det gjelder privatpersoner interesser. men for all del du KAN anmelde dette, aller alt mulig annet rart som du misliker.

Bare kjør på.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men går ikke dette under at noen truer deg?

Truet deg til hva da?

Vel, han skrev "Håper jeg treffer på deg i helga", som en trussel ved vold om/når han møter meg.

Beklager her fremstår trusselen som imaginær.

Politiet gjør ikke stort med saker under nivå av mord eller kidnapping når det gjelder privatpersoner interesser. men for all del du KAN anmelde dette, aller alt mulig annet rart som du misliker.

Bare kjør på.

Hva hadde du gjort? Droppa hele greia?

Lenke til kommentar

Hvorfor henlagt?

"De underrettes om at forholdet er henlagt på grunn av manglende kapasitet til å behandle saken. På grunn av arbeidsmengden i strafferettspleien må det dessverre skje nødvendige prioriteringer av hvilke saker som kan behandles. Etter retningslinjene for slik prioritering blir denne saken ikke tatt under behandling."

Vedkommende driver fortsatt med terror på sosiale plattformer. Anonymous poster hash: 23f37...6b3

Lenke til kommentar

Politiet henlegger mer alvorlige saker enn dette, enten for de ikke gidder eller fordi politiet i Norge ikke har kapasitet

Ringer du politiet i USA så er det 2+ biler utenfor hos deg etter minutter, i Norge kan du være glad om det i det hele tatt kommer noen, dagen etter

Basert på hva da?

Lenke til kommentar

Politiet henlegger mer alvorlige saker enn dette, enten for de ikke gidder eller fordi politiet i Norge ikke har kapasitet

Ringer du politiet i USA så er det 2+ biler utenfor hos deg etter minutter, i Norge kan du være glad om det i det hele tatt kommer noen, dagen etter

Basert på hva da?

USA = Youtube og nyheter

Her i Norge av egen erfaring, 2 innbrudd, første gangen kom de dagen etter og andre gangen kom de ikke i det hele tatt

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...