Gå til innhold

Søker verdi på denne whisky`n

Countryman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ga 8k svenske for den, men det er et par år siden og jeg har IKKE kunnskapen til å fastslå om det var et godt kjøp eller ei.

Man vet aldri - kan ha vært et knallkjøp om selger hadde enda dårligere kunnskaper enn meg :rofl:

Jeg visste riktignok såpass at det ikke var noe lureri. Har sett hvor dyre disse flaskene er.

Skal oppdatere hvis jeg får noe svar i forumet det siktes til lenger oppe, eller annet sted :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke venner så det løpet er kjørt :)

Er kun interessert i om det faktisk er en flaske av høy verdi eller ikke - og da eventuelt HVOR HØY :)

Ok..ble litt trist nå :( Men bra om du får ut det du ønsker av flaska da, selv om det bare er økonomisk.

Neeidaa, fleiper litt da :)

Har venner - har bare ikke hatt tid til å treffe dem på noen år. En god ting når man nærmer seg gammel gubbe er at venner ikke forsvinner selv om man ikke ses på en stund. Verre var det når man var yngre.

Men til å være innehaver av en liten whiskysamling er det svært lite drikking her i gården :)

Jeg har kjøpt flasker i samlingen fra flere plasser, bl.a. Whiskyexchange.com og Whiskyauction.com som er en ren (tysk?) nettauksjon. Her er det mye flotte flasker som blir auksjonert bort av privatpersoner hver måned.

Respektive flaske ble kjøpt via en privatperson på en svensk FB-side hvor de virkelig har peil på whisky - egentlig burde jeg lagt ut forespørsel på prisanslag der, men siden personen jeg kjøpte flasken av er svært aktiv på siden føler jeg det litt "feil" å gjøre det.

Dette som er litt gøy med slike flasker da - man kan kjøpe en flaske som man vet er kostbar, men det er umulig å vite hva den faktisk er verdt. Med tiden får den i tillegg affeksjonsverdi og blir samtidig mer verdt grunnet "aldring".

Faktorene som faktisk gir flasken verdi er så mange, og forskjellig fra flaske til flaske.

Har lyst til å verdisette hele samlingen egentlig, men det er ikke så lett å gjøre det kun for egen interesse. Lettere ville det vært om den ble lagt ut for salg - noe som ikke kommer til å skje :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den er verd det nokon er villig til å kjøpe den for. Det er vel ingen som regulerer prisane på ein sånn marknad og det blir spesielt vanskeleg å be om forslag når det er få eksemplar i omløp.

Sant nok. Var på vei til å si det samme istad.

For å faktisk finne verdien på den må jeg forsøke å selge den :wee:

Idag kan hende jeg får 5k for den, men treffer jeg rett person dagen etter er den plutselig verdt 15k mer.

Men likevel - et uvisst antall faktorer må vel være på plass for å kunne stadfeste en flaskes verdi tenker jeg og..

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...