Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dieselvarmer sluttet å virke

bigggan

Anbefalte innlegg

Hei Dieselvarmeren har sluttet å virke i bilen min med feilmelding på instrumentpanelet, men sier bare varmeren må ha service.. Er det mulig å få lest av kode på hva som er galt med varmeren? eller noe som er sannsynlig galt?

Første som jeg la merke til var at dieselvarmeren bare gikk i noen sekunder hver gang jeg startet bilen eller brukte fjernstarteren (røyk kom fra hjulbrønnen) før den slo seg av uten å varme bilen. Men nå virker den ikke i det hele tatt...

Er en V40 2013

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike varmere bruker ikke å ha system for å kunne gi feilkilde.

På min bil tok bilforhandleren en rens av den etter 4 år.

Det er kjent at noen av dem kan miste effekten og koble seg ut som vern mot overoppheting.

Dette er kjent for de ulike forhandlere. Særlig ved mye småkjøring der dieselvarmeren ofte er i kort bruk hyppig.

Greit å høre om pris på service, i stedet for å fikle selv, dersom service er billig.

På min bil var det som en del av service på nyere bruktbilkjøp fra forhandler

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Slike varmere bruker ikke å ha system for å kunne gi feilkilde.

På min bil tok bilforhandleren en rens av den etter 4 år.

Det er kjent at noen av dem kan miste effekten og koble seg ut som vern mot overoppheting.

Dette er kjent for de ulike forhandlere. Særlig ved mye småkjøring der dieselvarmeren ofte er i kort bruk hyppig.

Greit å høre om pris på service, i stedet for å fikle selv, dersom service er billig.

På min bil var det som en del av service på nyere bruktbilkjøp fra forhandler

Jeg har som oftest brukt klokken hvor den har fått kjørt seg ut de fulle 50 minuttene den er igang når jeg skal på jobb, og ikke brukt den automatiske oppstarteren når bilen er kald.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...