Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skade på skapdør kjøkken.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg som utleier opplevde nå at en skapdør påkjøkke innredningen er ganske skadet av fukt grunnet mangel av bruk av viften. Det er kun den ene døren. Men denne døren er ikke i produksjon lenger, og skal keg erstatte den døren, må alle dørene erstattes

Hvilke krav har jeg her? Kostnadene for å erstatte den er jo stor siden det blir nye dører over hele. Hva bør leier betale her? Skal de kun betale 400kr for den ene døren de ødela? Når det vil kosta flere 1000 for meg å skifte alle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-03-26-17/KAPITTEL_10#shareModal

Utleieren kan i alle tilfeller kreve erstatning dersom misligholdet eller tapet skyldes feil eller forsømmelse fra leierens side. For utmålingen av erstatningen gjelder bestemmelsene i § 2-14 første, femte og sjette ledd tilsvarende

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-03-26-17/KAPITTEL_10#shareModal

Da står det: Erstatningen skal svare til det økonomiske tap leieren har lidt som følge av forsinkelsen eller mangelen. Dette gjelder likevel bare tap som utleieren med rimelighet kunne ha forutsett som en mulig følge av misligholdet.

Vanskelig å tolke dette helt 100%, men slik jeg forstår det kan du i utganspunktet bare få dekket en kjøkkendør..

Lenke til kommentar

Aldri hørt om vifte på kjøkkenet og skade av fuktighet høres mystisk ut

Vanndamp tærer på treverket når viften over komfyren ikke brukes.. Dette er jo logisk...

På 10 år har jeg aldri sett noen problemer på grunn av litt damp

Mesteparten treffer ventilatoren, uansett om den står på eller ikke

Men så er jeg heller ikke en som står og lager mat hele dagen, som regel er det en gang per dag så det som blir vått, tørker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...