Vidi Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Hei Jeg har en 4-5 år gammel logo som ble laget av et reklamebyrå. Nå kunne jeg tenke meg å endre på teksten, men dette viser seg å være vanskeligere enn jeg hadde trodd. Jeg får ikke endret teksten og finner heller ikke uten hva den heter. Dette er åpenbart ulikt Photoshop som jeg sånn sett kjenner til. Noe sier meg at teksten er et objekt. Er teksten laget i Photshop? Forvirret. Hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Hei Jeg har en 4-5 år gammel logo som ble laget av et reklamebyrå. Nå kunne jeg tenke meg å endre på teksten, men dette viser seg å være vanskeligere enn jeg hadde trodd. Jeg får ikke endret teksten og finner heller ikke uten hva den heter. Dette er åpenbart ulikt Photoshop som jeg sånn sett kjenner til. Noe sier meg at teksten er et objekt. Er teksten laget i Photshop? Forvirret. Hva må jeg gjøre? du må finne illustrator-fila .. helt riktig at teksten er objekt, det kan godt hende det er så enkelt som at du mangler fonten som ble brukt da du lagde den, og at den er et objekt men som tekst-objekt. illustrator, inkscape (gratisalternativet) o.l heter VEKTOR-TEGNING, altså det brukes ikke pixler, og det er sånn man normalt lager logoer. Dvs du kan i teorien trykke opp logoen på hele månens overflate uten at det blir pixlete/kornete når du går over den. Lenke til kommentar
Vidi Skrevet 15. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2017 Hei Jeg har en 4-5 år gammel logo som ble laget av et reklamebyrå. Nå kunne jeg tenke meg å endre på teksten, men dette viser seg å være vanskeligere enn jeg hadde trodd. Jeg får ikke endret teksten og finner heller ikke uten hva den heter. Dette er åpenbart ulikt Photoshop som jeg sånn sett kjenner til. Noe sier meg at teksten er et objekt. Er teksten laget i Photshop? Forvirret. Hva må jeg gjøre? du må finne illustrator-fila .. helt riktig at teksten er objekt, det kan godt hende det er så enkelt som at du mangler fonten som ble brukt da du lagde den, og at den er et objekt men som tekst-objekt. illustrator, inkscape (gratisalternativet) o.l heter VEKTOR-TEGNING, altså det brukes ikke pixler, og det er sånn man normalt lager logoer. Dvs du kan i teorien trykke opp logoen på hele månens overflate uten at det blir pixlete/kornete når du går over den. Takk for svar Marius! God oppklaring å få - skjønner det nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå