Nugatti123 Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Har dere noen tips til billig fredagsmiddag eller mettende kveldsmat for 2? Har en kresen kjæresten som liker maten helst hjemmelaget fra bunnen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Grandiosa er det vel noen som anbefaler ganske snart. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Kva budsjett er det du ser for deg? Snakker vi heimelaga pasta med tynn tomatsaus billig? Eller er det meir i retning av heimelaga pizza med rikelig av både kjøtt og ost? Eller tenker du tips til å lage biff middag utan å bruke indrefillet? Billigaste er uansett å koke vassgraut med litt rapsolje i staden for smør. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Har dere noen tips til billig fredagsmiddag eller mettende kveldsmat for 2? Har en kresen kjæresten som liker maten helst hjemmelaget fra bunnen. Da er det nok litt sent å begynne med å så grønnsaker eller fostre opp kveg. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Pasta Bolognese er vel relativt billig og godt. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Lapskaus. Alt du egentlig trenger er en kotelett og lapskausblanding. Lenke til kommentar
skycharizards Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 (endret) To stk: Pasta carbonara. Handeliste: - 2 spiseskjeer melk (5 øre). Fløte kan benyttes.- 2 egg (4-10 kr)- 100g bacon (20-40 kr)- 1 sjalottløk (5 kr)- 225g pasta (2-10 kr)- 50g ost (5 kr). Gjerne parmesan, men Norvegia smelter det også.Totalpris: 46,05 til 71,05 kr. Chill.Hvordan tilbrede??Kutt sjalottløk i biter. Legg til side.Skjær bacon i små biter. Legg i kald panne, og varm opp rolig til fettet pipler ut. Baconet freses så i eget fett. Chill. (Har du ikke non-stick stekepanne, bruk litt olje/meierismør). Er du stressa, kan baconet stekes i ovnen og knekkes til småbiter senere. (10min i 200 grader, hvis jeg husker rett).Kok pastaen etter anvisning på pakke. Hett tips: Kutt ned 30 sek til 1 min på koketiden for noe som ligner på al dente. Pastavannet koker. Baconet nærmer seg ferdig. Hva skal du gjøre med de resterende ingrediensene?Sjalottløken du la til side kan du nå legge oppi med det nesten ferdigstekte baconet.Visp sammen egg og melk raskt. Legg i osten. Rasp osten hvis du gidder. Riv opp skiver hvis du er lat.Bacon og løk ferdig? Tøm bacon, løk og baconfett oppi eggeblandingen.Pasta ferdig? Tøm av pastavannet. Sleng pastaen i stekepannen (som er dratt av varmen). Hell over egg-melk-ost-bacon-blanding. Bland. Server. Endret 15. desember 2017 av skycharizards Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Jeg bruker å koke opp noe ris, også steke noe svinekjøtt. Steker risen litt på slitten, om jeg føler for å svi penger så kan du tilsette sopp også noe wok. Ris koster 40kr for 5kg. Var minst 10 middager. 4kr for ris, også 11kr for svinekjøtt. Koster 21kr for en pakke med 250gram på kiwi tror jeg, denne varer 2 middager.God og grei middag til 16kr, evt med noe wok og sopp så havner vi vel oppe i 35-45kroner. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Blir litt mer penger da det er vanskelig å kjøpe 2ss melk nå for tiden. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Blomkål, løk, sopp, bønner, og lefser.Kutt og surr løk i ei panne, krydre.Kutt blomkål og sopp (smått) sleng det oppi.La blomkålen og soppen beholde litt krønsj, AKA ikke la det stå for lenge.Hiv oppi bønner.Varm lefser og ha herligheten oppi.Bong Ape titt.Det er billig, kanskje litt over femti kroner. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå