Gå til innhold

Get box 2 pluss Homenet fiber

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har som tittelen beskriver TV og getbox 2 og internett fra Homenet. Ønsker å bruke egen trådløs router som har bedre rekkevidde og funker bedre enn den innebygde fra get boksen. Ønsker derfor å logge inn på get boxen å deaktivere wifi på den da det bare blir krøll med så mange trådløse nett rundt om i huset. Problemet er at jeg ikke klarer å logge på Getboxen og skru av wifi. Har snakket med både get og homenet og de skylder bare på hverandre. Har koblet meg til getboxen og prøvd utallige IP adresser uten å være nært å få logget inn.

Noen som har opplevd det samme og har noen tips?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik å forstå, tv tjenesten går gjennom Get, og Fiber går gjennom homenet? Går det en coax kabel til dekoderen? Eller har du kun TP kabel til dekoderen?

For jeg mener det er slik, at for ukesarkiv\IPTV skal fungere må det være på samme nett til samme levrandør.

Vet ikke om du kan prøve VPN til Get, usikker på om det kan fungere hvis du har annet hus som har get som bredbånd levrandør eller hører med get om det er tilfelle?

For tror det kan være tilfelle fordi levrandørene er konkurenter, ellers kunne man kjøpt TV pakke fra altibox når man er get kunde.

Ingen av levrandørene ønsker konkuranse, derfor er dette vanskelig.

Selv kunne jeg ønske å kunne tegne tvavtale altibox men da må man ha dekoder\fiber også fra altibox for å få kundenr ellers får man kun gratis kanalene, man kunne vel lånt brukernavn\passord til en venn men slik er vel kanskje ikke lov.

Hvorfor kobler du ikke Asus\netgear ruteren direkte?

Godt mulig du får dobbel NAT derfor funger ikke internett.

For alle bredbånd levrandører har vel låst sin router til sitt nett, funger dårlig å kombinere, telenor routerne muligens kan brukes mot GET.

Men Get\Altibox har vel låst konfigurasjonen sin til sitt nett.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvis du kobler en PC direkte til Getbox med kabel, så får PC en IP adresse fra Getbox.

Så åpner du et cmd vindu og skriver ipconfig. Da får du noe slikt, Default gateway er IP adresse til Getbox:

Microsoft Windows [Version 10.0.16299.125]
© 2017 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Users\xxx>ipconfig

Windows IP Configuration

Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix  . :
   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::bc1c:f950:4e82:797%3
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.105
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Lenke til kommentar

Hvis du kobler en PC direkte til Getbox med kabel, så får PC en IP adresse fra Getbox.

Så åpner du et cmd vindu og skriver ipconfig. Da får du noe slikt, Default gateway er IP adresse til Getbox:

Microsoft Windows [Version 10.0.16299.125]
© 2017 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Users\xxx>ipconfig

Windows IP Configuration

Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix  . :
   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::bc1c:f950:4e82:797%3
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.105
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1

Ja,jeg vet dette. Problemet er at jeg kommer ikke inn till innloggingssiden på getboxen engang. Nettleseren sier bare finner ikke siden.

Lenke til kommentar

Hvis du trekker ut ledningen mellom Get boksen og hjemmesentralen og restarter Get boksen, får du koblet pc'en til det trådløse nettverket på Get boksen (uten ledning mellom Get boks og hjemmesentral) og får du opp Webgrensesnitt for administrasjon av Get-boksen? Du kan evt. bruke kabel mellom pc og Get boks.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Takk, men får ikke åpnet siden..

Edit:Nevermind,fant ut av det!

Helt utrolig,får ikke kontakt etter å ha lest den heller.... Faaaacks.....

Her er det lenket til feil bruksanvisning. Dette er til koax-versjonen, mens i bruksanvisningen til IP-versjonen finnes ikke tilsvarende informasjon. Ser ut som man ikke kan logge på boksen når det er fiber/hjemmesentral. Her må Get og/eller Homenet kunne gi support.

Er du sikker på at WiFi kommer fra Getboksen og ikke hjemmesentralen/fiberboksen?

Lenke til kommentar

...

Sikker på det i dette oppsettet ("hjemmesentral fra Homenet,derifra går det TP kabel til getboxen")? Vil ikke da default gateway være hjemmesentralen?

Lenke til kommentar

...

Sikker på det i dette oppsettet ("hjemmesentral fra Homenet,derifra går det TP kabel til getboxen")? Vil ikke da default gateway være hjemmesentralen?

Jeg har en egen asus router som er koblet fra hjemmesentralen til Homenet. Dette funker supert. Get boxen er også koblet til hjemmesentralen for å få TV. Vi har ikke bredbånd fra Get men getboxen sender trådløse signaler som funker som bare det. Jo det er mulig det er gatewayen til hjemmesentralen som kommer opp. Men jeg er vel nødt å ha getboxen koblet til sentralen for i det hele tatt på TV.

Lenke til kommentar

Nei, vet ikke noe om Homenet oppsett. Min tanke var at Getbox oppfører seg som en vanlig router, og hvis man kobler ut alt annet og kun har en LAN kabel til PC skal man kunne logge seg inn.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at WiFi kommer fra Getboksen og ikke hjemmesentralen/fiberboksen?

Ja,i og med at det går TP kabel fra hjemmesentralen til Get boxen gir den både TV og wifi. Funker fint å surfe på det trådløse nettet fra Get boxen.

Endret av Hårek
Sitatpyramide
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Takk for innspill men verken Homenet eller Get kan hjelpe meg med det. Virker ikke særlig proffe de som jeg har snakket med på kundeservice. Anyways,tror løsningen blir å sende tilbake Get box2'en og bestille en vanlig dekoder uten for mye dilldall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...