t_o_m_m_y Skrevet 17. desember 2017 Del Skrevet 17. desember 2017 så mange forhold å tenke på!er det å ikke være muslim et problem for deg?(ut i fra din familie sin definisjon av det "riktige").hvorfor skal du gifte deg?kan du ha kjæreste uten å tenke på giftemål?og så kommer det store spm;er du villig til å bli sjef over ditt eget liv til tross for at muligens din familie vil føler skamfull over dine valg?for meg fremstår det som at sex er det minste problem,et større problem er sosial aksept fra familien,og hvorvidt hva du definerer som en "god muslim" for deg selv.vet ikke konsekvenser av å bryte med en muslimsk familie sin skikk,snakker kun ut i fra et liberalt norsk syn. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2017 Den sekulære veien er jo å bare pule rundt. Hvorfor tenker du at ekteskap bør være ditt neste trekk? Det virker som du har en del å finne ut av, ikke legg noen fremtidsplaner før du vet hva du ønsker. Hopp rundt og prøv en masse nye ting, jentene kommer snikende når du trives, inshallah! haha Jeg er jo da utrolig lat , derfor er jeg redd at kanskje en dag vil jeg ikke klare å finne noen å bli sammen, spesielt med tanke på at jeg er både lat og ikke veldig sosial selv om at jeg prøver å bli mer sosial nå da. er det å ikke være muslim et problem for deg?(ut i fra din familie sin definisjon av det "riktige"). hvorfor skal du gifte deg? kan du ha kjæreste uten å tenke på giftemål? og så kommer det store spm; er du villig til å bli sjef over ditt eget liv til tross for at muligens din familie vil føler skamfull over dine valg? for meg fremstår det som at sex er det minste problem, et større problem er sosial aksept fra familien, og hvorvidt hva du definerer som en "god muslim" for deg selv. Jeg vil gifte meg først og fremst med å ha sex Når alt kommer til alt så å "komme av skapet" er ikke det største problemet i hvert fall akkurat nå altså det e rhelt greit å være men en muslimsk kvinne så lenge at hun er ikke veldig religøst foretrekker selvsagt en liberal + at barn oppdrags liberalt. som sagt gir jeg blaffen i Islam og koranen og alt som har noe med religion å gjøre tilbake til saken. Hele greia er dette er det største valget i mitt valg. Grunnen til at jeg er veldig usikker er at det ser ut til at uansett hva jeg velger det ser ut til at vil bli en form for bitterhet i seg selv. 1- Hvis jeg venter vil jeg få en religøs kvinne uten å gjøre en spesiell innsats med det vil bli veldig tøft med tanke på at jeg er går rundt som en seksuelt frustrerte bombe som er på randen av å eksplodere hele tiden. 2- Hvis jeg gjør sex så vil familien skamme seg, og i verste fall vil jeg bli kastet ut men når alt kommer til alt er jeg ikke den siste muslimen som vil gjøre sex før ekteskap. Anonymous poster hash: 38549...c37 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Flytt vekk, start et nytt liv i frihet. Ikke la indoktrinérte regler basért på overtro styre livet ditt. Da vil alle handlinger du gjør føles uekte, du går egentlig bak ryggen på deg selv. 2 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 (endret) Vel nå har du to valg. 1. Du lar andre bestemme over livet ditt 2. Du er mann og bestemmer din egen skjebne. Jeg foreslår at du velger nummer 2. Det finnes garantert muslimske jenter som ikke er troende, hvis du ønsker å finne noen med samme bakgrunn som deg selv. Du trenger ikke begynne å drikke og feste for å finne en kjæreste. Ta en titt her https://www.exmuslimsofnorway.com/ http://www.limnett.no/ Endret 28. desember 2017 av Krig og fred Lenke til kommentar
ZouglouDance Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Jeg vet ikke hvor jeg skal en gang starte. Hele greia er at jeg er en muslim som var religøs men jeg mistet troen. Da jeg mistet det den første tingen jeg startet med er å prøve meg på jente og da ble sjokkert over hvor vanskelig det e rå få et ja. Så Nå Starter jeg å tenke på hva jeg virkelig bør gjøre.. Altså selv hvis jeg jobber hardt og skaffer meg en dame så vil jeg ha en jente som ikke er en gang jomfru. (nå vet jeg godt at det høres litt latterlig da) men likevel... På den andre siden hvis jeg gifter så vil foreldrene sikkert velge en kvinne som er religøs og det er ikke akkurat en ting som jeg er fornøyd med.. Jeg er virkelig i sterk tvil og er ikke sikker på hva jeg skal gjøre.. JEg føler at jeg er starter å bevege meg bakover for di jeg frykter det nye og det ukjente.. Bør jeg gjøre sex før ekteskap eller vente til ekteskapet? Anonymous poster hash: 38549...c37 kan jeg spørre hvorfor du mistet troen? og du er fortsatt jomfru, er det er jo bra.. men jeg syns det er skremmende at menn i ganske voksen alder er jomfru og når de gifter seg blir de mer fristet til å ha sex med andre damer også... at de liksom ikke har fått nok av tidligere forhold, at ekteskapet blir som en døråpner for fristelser og utroskap på sikt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå