AnonymDiskusjon Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Jeg vet ikke hvor jeg skal en gang starte. Hele greia er at jeg er en muslim som var religøs men jeg mistet troen. Da jeg mistet det den første tingen jeg startet med er å prøve meg på jente og da ble sjokkert over hvor vanskelig det e rå få et ja. Så Nå Starter jeg å tenke på hva jeg virkelig bør gjøre.. Altså selv hvis jeg jobber hardt og skaffer meg en dame så vil jeg ha en jente som ikke er en gang jomfru. (nå vet jeg godt at det høres litt latterlig da) men likevel... På den andre siden hvis jeg gifter så vil foreldrene sikkert velge en kvinne som er religøs og det er ikke akkurat en ting som jeg er fornøyd med.. Jeg er virkelig i sterk tvil og er ikke sikker på hva jeg skal gjøre.. JEg føler at jeg er starter å bevege meg bakover for di jeg frykter det nye og det ukjente.. Bør jeg gjøre sex før ekteskap eller vente til ekteskapet? Anonymous poster hash: 38549...c37 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Hva skjer om du ikke lar foreldrene dine velge for deg? 1 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Slutt å stresse, ta det som det kommer.For deg som mann er det kun psykologiske i hodet som avgjør. Så tenkt kva DU ønskjer og følg det. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 (endret) Det spiller ingen rolle. Det som spiller noen rolle er integritet og lojalitet. Ikke bry deg om sosial stigmatisering, det er bare bullshit. Endret 15. desember 2017 av Taurean 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Å velge partner som jomfru blir litt som å stå dritings i en bar med bind for øynene å kaste dart for første gang med én pil og tro at man vil være fornøyd resten av livet med scoren der pila lander. Klart det kan gå bra. Folk vinner jo i lotto også. Det er også mye man kan lære seg å leve med (eller uten). Du kan også lyve for deg selv hver dag, eller undertrykke dine egne følelser og tvinge deg selv til å være lykkelig i situasjonen du er (noe som vil være lett hvis det ikke er du i forholdet som sliter med udekket behov) men du må også stole på at partneren du velger er villig til å gjøre det samme... Se rundt deg. Se på alle samlivsbrudd og utroskap. Les på hvor mange mennesker bare her på forumet som sliter fordi de har valgt feil. Selv erfarne mennesker bommer på dette, mye på grunn av forhelligelsen og fordømmingen av en av våre mest basic og sterkeste drifter. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2017 Syns du skal gjøre det som er naturlig for deg sammen med den som passer for deg når du ikke lenger er bundet av tro og når den personen dukker opp. For de fleste er sex en naturlig del av det å forelske seg i noen, mens sex uten følelser er noe de aller fleste lever helt greit uten, selv om mange påstår det motsatte. Anonymous poster hash: c739c...410 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 (endret) Hvis du er tro mot din tro, så venter du. Hvis du ikke bryr deg om eller ikke er religiøs, noe du sier at du ikke er, så er det bare å kjøre på. Det er kun du som vet fasiten på dette spørsmålet. Lar du deg styre av samfunnet, eller enda værre, idioter på dette forumet, ja da er det ikke mye håp om å ha integriteten i behold. Endret 15. desember 2017 av Pliscin Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Den sekulære veien er jo å bare pule rundt.Hvorfor tenker du at ekteskap bør være ditt neste trekk?Det virker som du har en del å finne ut av, ikke legg noen fremtidsplaner før du vet hva du ønsker.Hopp rundt og prøv en masse nye ting, jentene kommer snikende når du trives, inshallah! 1 Lenke til kommentar
t_o_m_m_y Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 (endret) spm er "sex eller ikke?".min erfaring er at sex er oppskrytt hvis man ikke virkelig føler noe mer dypt følende for personen.blir fort 5 minutt moro, og thats it,og etterpå en følelse av tomhet av "hvorfor slukkes ikke noe dypere mer i meg?"etter 20 års erfaring med å være "kjønns moden",så innser jeg at samfunnet har hauset opp sex til å være noe "fantastisk" og "har du ikke..." savn tanke.så fikk jeg sex, og må si meg litt skuffet.jeg trodde sexen i seg selv skulle være magisk,men så er det mer tilfelle at det er personen man har sex med som betyr noe.sex er godt ja, men ikke nødvendigvis highlight of Our life.jeg tro'r at mye av den "sex etter ekteskap" greia kanskje har mest effekt fordi man fokuserer på å bli gode venner først,-ergo bygge sitt forhold på noe grunnleggende. (et langvarig kjærlig forhold kan ikke baseres på sex alene),men hvis man fokuserer på dypt vennskap før man har sex, så blir det vel hipp som happ hvor man begynner...om man i det hele tatt skulle ha sex bare for å prøve det før ekteskap,så vil man mest sannsynlig føle det som å jakte etter en cd som du har hørt er "utroolig god",man hører på cd'en, og du tenker "ikke noe spesielt, men okay".spenningen er jakten, ikke belønningen.men igjen; det mer tilfelle at det er personen man har sex med som betyr noe.jeg vil se bort fra at "sex er en synd", fordi sex er naturlig lyster som har produsert deg og meg,så sex i seg selv er legitimt menneskelig. Endret 15. desember 2017 av t_o_m_m_y 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2017 Det er synd å ha sex før ekteskapet spesielt når du tilhører en muslimsk familie. Nå må du ikke bringe skam over familien din, da du ikke er født til etnisk norsk familie. Blir du kåt? Da kan høyrehånda være ett alternativ! Hilsen En venn av muslimsk venn som har erfart hvilke følger dette kan gi for muslimsk samfunn og familie. Anonymous poster hash: b7286...083 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2017 Det er synd å ha sex før ekteskapet spesielt når du tilhører en muslimsk familie. Nå må du ikke bringe skam over familien din, da du ikke er født til etnisk norsk familie. Blir du kåt? Da kan høyrehånda være ett alternativ! Hilsen En venn av muslimsk venn som har erfart hvilke følger dette kan gi for muslimsk samfunn og familie. Anonymous poster hash: b7286...083 Hva skjedde med vennen din? Anonymous poster hash: 38549...c37 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2017 Det er synd å ha sex før ekteskapet spesielt når du tilhører en muslimsk familie. Nå må du ikke bringe skam over familien din, da du ikke er født til etnisk norsk familie. Blir du kåt? Da kan høyrehånda være ett alternativ! Hilsen En venn av muslimsk venn som har erfart hvilke følger dette kan gi for muslimsk samfunn og familie. Anonymous poster hash: b7286...083 Hele greia er jo at hvis jeg venter til at gifter meg så vil dama i alle fall bli religøs, noe som bety at jeg skal bli fanget i denne religionen for alltid... :/ Anonymous poster hash: 38549...c37 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 (endret) Det er synd å ha sex før ekteskapet spesielt når du tilhører en muslimsk familie. Nå må du ikke bringe skam over familien din, da du ikke er født til etnisk norsk familie. Blir du kåt? Da kan høyrehånda være ett alternativ! Hilsen En venn av muslimsk venn som har erfart hvilke følger dette kan gi for muslimsk samfunn og familie. Anonymous poster hash: b7286...083 Hele greia er jo at hvis jeg venter til at gifter meg så vil dama i alle fall bli religøs, noe som bety at jeg skal bli fanget i denne religionen for alltid... :/ Er det ikke du som bestemmer hvem du gifte deg med? Vil du ha en etnisk norsk jente, bør du omgås med dem, f.eks. dra på fester og drikke alkohol. Frykter du at foreldrene dine tvinger deg til å gifte med en muslimsk jente? Endret 16. desember 2017 av Fast Jobb Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 Det er synd å ha sex før ekteskapet spesielt når du tilhører en muslimsk familie. Nå må du ikke bringe skam over familien din, da du ikke er født til etnisk norsk familie. Blir du kåt? Da kan høyrehånda være ett alternativ! Hilsen En venn av muslimsk venn som har erfart hvilke følger dette kan gi for muslimsk samfunn og familie. Anonymous poster hash: b7286...083 Et minimumskrav bør være å akseptere at man lever i et samfunn med andre normer og takle hvis sine egne blir med i det samfunnet. Den eneste konsekvensen av noe slik bør være å ignorere det og la livet gå sin gang eller flytte til der alle følger standarden man ønsker. Jeg vil sterkt fraråde TS å ikke gjøre som han vil fordi familien vil "føle skam". Det er hans liv og familien bør respektere ham nok til å akseptere hans valg. Det er ikke snakk om at han sitter med sprøyta i armen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2017 Det er synd å ha sex før ekteskapet spesielt når du tilhører en muslimsk familie. Nå må du ikke bringe skam over familien din, da du ikke er født til etnisk norsk familie. Blir du kåt? Da kan høyrehånda være ett alternativ! Hilsen En venn av muslimsk venn som har erfart hvilke følger dette kan gi for muslimsk samfunn og familie. Anonymous poster hash: b7286...083 Hele greia er jo at hvis jeg venter til at gifter meg så vil dama i alle fall bli religøs, noe som bety at jeg skal bli fanget i denne religionen for alltid... :/ Er det ikke du som bestemmer hvem du gifte deg med? Vil du ha en etnisk norsk jente, bør du omgås med dem, f.eks. dra på fester og drikke alkohol. Frykter du at foreldrene dine tvinger deg til å gifte med en muslimsk jente? Nei da de kommer aldri til å tvinge meg på det men det er jo de som kommer sikkert til å velge en religøs kvinne. Det er få muslimske kvinner i dette landet så det blir vanskelig for meg å finne en selv hvis jeg vil finne. Anonymous poster hash: 38549...c37 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 Nok av muslimske jenter, men det er kanskje noe med religionen som gjør at de er vanskelige å finne Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 Nok av muslimske jenter La oss diskutere hvordan alle andre enn trådstarter definerer 'få' Hvorfor ikke utvide søket til alle jenter? Om du ikke leter selv, er vel sjansen større for at foreldrene dine tar affære? Kan du snakke med foreldrene om bruddet ditt med Islam, eller er du i skapet? Hvor leter du etter jenter? 1 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 Nei da de kommer aldri til å tvinge meg på det men det er jo de som kommer sikkert til å velge en religiøs kvinne. Det er få muslimske kvinner i dette landet så det blir vanskelig for meg å finne en selv hvis jeg vil finne. Jeg forstår ikke helt. Slik jeg har forstått deg slik er problemet utformet slik: - Du er i tvil om du skal ha sex før eller etter ekteskapet. Dette er fordi du anser ikke deg selv som muslim lenger. Hvis du ikke velger å ha sex før ekteskapet, så vil foreldrene dine velge for deg med ditt samtykke (arrangert ekteskap). Da blir det antageligvis en muslimsk jente fra foreldrenes hjemland. Hun kommer til å være religiøs, noe du ikke ønsker, og dermed blir du brakt inn i den muslimske sekken igjen, noe du selv ikke ønsker. Det finnes mange muslimske jenter i Norge, særlig i Oslo. Det skal ikke være ett problem å finne en jente du liker med de kriteriene du måtte ha (sunni/shia, utdanning, jobb, moderne/tradisjonell etc...). På NRK, så jeg et program, der forteller de at det finnes "marriage broker", fikser dette for deg i Norge. Det vanlige i Norge er å ha sex før ekteskapet, gjerne med flere i løpet av livet. Dette er imidlertid ikke så fullt vanlig blant innvandringsmiljøer slik jeg har forstått det. Hvilke jenter leter du etter? etnisk norske eller muslimske jenter (tradisjonell eller moderne?) Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2017 Nok av muslimske jenter Kan du snakke med foreldrene om bruddet ditt med Islam, eller er du i skapet? haha hvis jeg kan sankke med dem om sånt da vil jeg ikke ha skrevet denne tråden til å starte med Anonymous poster hash: 38549...c37 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 17. desember 2017 Del Skrevet 17. desember 2017 Men hva skjer om du nekter å la foreldrene dine velge jente for deg? Du sier jo at de ikke kommer til å tvinge deg til giftemål med noen, men blir det splid om du nekter og finner en norsk/ikke-religiøs jente? Jeg ville egentlig tenk først og fremst på meg selv, så får familien godta det. Er ditt liv og du som skal leve med det resten av livet. Vil du ha sex(noe som det høres ut som), så har du sex! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå