daahl Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg holder på med en hjemme side og bruker putty for å sette opp en gjestebok på siden min må jeg bruke putty for å sette opp en database i mysql monitor i putty. Jeg skriver : CREATE table guestbook ( id int not null auto_increment, name varchar(15) not null, email varchar(50), sitename varchar(30), siteurl varchar(50), date datetime not null, ip varchar(20) not null, comments text, PRIMARY KEY(id)) Får opp dette : "ERROR 1046 : No database selected" Ser ut som jeg ikke har valgt en data base men jeg skal jo lage ne ny database tror jeg til gjesteboka mi. Noen som veit hva jeg må gjøre ? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Du må sikkert opprette databasen først, med 'create database ...' eller noe. Men problemet ditt har da ingenting med Putty å gjøre, som uansett er et Windows-program. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Hvis du er helt fersk med mySQL, kan du kikke på http://itgk.idi.ntnu.no. Under 'Notater' finner du en fin toturial. Under 'mySQL' er det litt om å opprette databaser. Dette er jo laget for NTNU, men jeg tror det skal være rimelig universelt. Ellers er det jo et eget forum her for slikt, under 'Programmering'. EDIT: Ja, det heter riktignok php, men det må jo være det beste stedet... Endret 10. desember 2003 av anderlin Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Tror denne passer bedre i programmering. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Tror denne passer bedre i sin egen gruppe.. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 mysql> create database 'mindatabase'; mysql> use mindatabase; mysql> CREATE table guestbook ( > id int not null auto_increment, > name varchar(15) not null, > email varchar(50), > sitename varchar(30), > siteurl varchar(50), > date datetime not null, > ip varchar(20) not null, > comments text, > PRIMARY KEY(id) > ) ; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå