Diblu Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Har liksom alltid tenkt på remote viewing som mer eller mindre new age svada, og stort sett oversett det når jeg har lest eller hørt om det.Men tidligere i år "kom jeg over" et dokument frigitt fra CIA som omhandlet nettop remote viewing.Har siden lest en del dokumenter og sett på en del videoer fra folkene som tidligere jobbet i disse prosjektene(jeg har fritidsproblemer). Rett fra hukommelsen er det altså snakk om et ganske stort, da hemmelig prosjekt "Project stargate", ( også under flere andre navn, riktig nok), drevet av hæren, som pågikk i 23? år(som vi vet).Ganske interesant sier du?Her er et par ting jeg merket meg.De hadde et stort prosjekt som handlet om å remote viewe, og utforske planetene i vårt solsystem mens voyager sondene enda var i planleggnings fasen. Mener å huske de fikk rundt 85% treff på dette prosjektet.De fant igjen et styrtet hemmelig/sensitivt fly dem ikke klarte å finne igjen med satelittbilder, på et mange hundre mils område. Ronald Reagen var så imponert over dette at han har beskrevet dette i et helt kapittel i en bok han skrev.De jobbet tett med CIA og andre etteretnings tjenester med å finne bla.a gissler, døde og levende personer.De beskrev utseende og tekniske detaljer på en nybygget, hemmelig russisk ubåt under den kalde krigen med slående likhet.Flere av disse jobbet også privat med store amerikanske firmaer til å "spå" alt fra teknologiske fremskritt til hvor man skal lete etter gull og andre ressurser.De dreiv også med mye annet rart, som å påvirke elektronisk uttstyr med "hjernen"(husker ikke navnet på dette uttrykket), bøye skjeer osv..Haugevis med ofisielle, før "hemmelighetsstemplede" dokumenter om dette finnes nå på nettet på bla.a CIA's side for alle å se.Men selv om prosjektet pågikk i hele 23(?) år, var den "offisielle" grunnen til nedleggelse at det ikke virket(...).Dette er selvfølgelig svada i følge alle de som jobbet der, som senere har kommet ut, og flere av de som jobbet med dem.Dette er jo litt spennende syntes jeg. Noen andre som har hørt om dette, eller utforsket noe her? Lenke til kommentar
Flin Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Masse påstander, ingen kilder. Dette er ikke natur og det er ikke vitenskap. Det er så langt unna naturvitenskap du kan komme. Det er mulig at noen synes det er spennende, men personlig plaserer jeg dette i samme boks som flatt-earth og Roswell. Vi burde få opprettet en kategori som heter "Udokumentert Pseudovitenskap". 2 Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 Det er definitivt både natur(lig) vitenskap(elig).Man forsker blant annet på det i laboratorier, faktisk. Det kalles parapsykologi (parapsychology).På tide å lese seg opp, Flin? Lenke til kommentar
Diblu Skrevet 17. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2017 Masse påstander, ingen kilder. Dette er ikke natur og det er ikke vitenskap. Det er så langt unna naturvitenskap du kan komme. Det er mulig at noen synes det er spennende, men personlig plaserer jeg dette i samme boks som flatt-earth og Roswell. Vi burde få opprettet en kategori som heter "Udokumentert Pseudovitenskap". Jøss, du virker nesten fornærmet. "påstandene" mine var bare noe jeg plukket av det jeg fant interesant rett ut fra hukommelsen etter å ha hørt foredrag fra de som jobbet der og lest rapporter på bla.a cia.gov. Jeg påstår ingen ting.. bare sier det som det er jeg Det er ikke som om at dette er noe jeg tar ut av det blå. Det er snakk om programmer i den amerikanske hær som har pågått i over 20 år som du finner dokumentert på bla.a wikipedia eller på cia.gov Kan ikke huske noen store statlige programmer som har pågått i årtier som har studert flat-jord teorier.. Men jeg kan jo ta feil! Lenke til kommentar
Flin Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 Det er definitivt både natur(lig) vitenskap(elig). Man forsker blant annet på det i laboratorier, faktisk. Det kalles parapsykologi (parapsychology). På tide å lese seg opp, Flin? Ja, men det er du som burde lese deg opp. For det første psykologi er ikke en naturvitenskap. Videre er det ikke mye tvil om at parapsychology bare er tull. Hvis du vil lese deg opp litt kan jeg anbefale deg å begynne her: https://en.wikipedia.org/wiki/Parapsychology Parapsychology is a field of study concerned with the investigation of paranormal and psychic phenomena which include telepathy, precognition, clairvoyance, psychokinesis, near-death experiences, reincarnation, apparitional experiences, and other paranormal claims. It is identified as pseudoscience by a majority of mainstream scientists Masse påstander, ingen kilder. Dette er ikke natur og det er ikke vitenskap. Det er så langt unna naturvitenskap du kan komme. Det er mulig at noen synes det er spennende, men personlig plaserer jeg dette i samme boks som flatt-earth og Roswell. Vi burde få opprettet en kategori som heter "Udokumentert Pseudovitenskap". Jøss, du virker nesten fornærmet. "påstandene" mine var bare noe jeg plukket av det jeg fant interesant rett ut fra hukommelsen etter å ha hørt foredrag fra de som jobbet der og lest rapporter på bla.a cia.gov. Jeg påstår ingen ting.. bare sier det som det er jeg Det er ikke som om at dette er noe jeg tar ut av det blå. Det er snakk om programmer i den amerikanske hær som har pågått i over 20 år som du finner dokumentert på bla.a wikipedia eller på cia.gov Kan ikke huske noen store statlige programmer som har pågått i årtier som har studert flat-jord teorier.. Men jeg kan jo ta feil! Fornærmet nei, irritert ja. Når jeg ber om kilder så ber jeg deg om kilder, hvis du påstår at du ikke har tatt det ut i fra det blå så må du nesten komme med noen kilder. Du kan jo begynne med wikipedia og cia kildene dine. Det at en eller annen statlig organisasjon har forsket på det betyr ikke at det er noe i det. Det har blitt forsket på mye dumt. For eksempel https://en.wikipedia.org/wiki/Brown_note. 1 Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 Psykologi kan være naturvitenskap. Hjerner og sinn er faktisk del av naturen.At du sier at det er tull gjør det ikke til det. Kun en påstand fra din side.Wikipedia er hverken en god eller objektiv kilde. Artikkelen kan gi en (historisk) oversikt men er ellers særdeles slett. Lenke til kommentar
Diblu Skrevet 19. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2017 Flin:Jeg må absolutt ingen ting jeg!Kan skrive og mene akkuratt hva jeg vill! er ikke det fint da?Kan fortelle deg at gud er en tomat om jeg så føler for det, selv uten å skrive en eneste fotnote!Men helt seriøst, hadde du ikke vert så arrogant skulle jeg gledelig linket deg herfra til glade jul.Eneste jeg kanskje har "påstått" i en slags forstand, er at det var et reelt program.. Noe du kan google selv om du vill(tar ca tre sekunder) 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Det er definitivt både natur(lig) vitenskap(elig). Man forsker blant annet på det i laboratorier, faktisk. Det kalles parapsykologi (parapsychology). På tide å lese seg opp, Flin? Ja, men det er du som burde lese deg opp. For det første psykologi er ikke en naturvitenskap. Videre er det ikke mye tvil om at parapsychology bare er tull. Hvis du vil lese deg opp litt kan jeg anbefale deg å begynne her: https://en.wikipedia.org/wiki/Parapsychology Parapsychology is a field of study concerned with the investigation of paranormal and psychic phenomena which include telepathy, precognition, clairvoyance, psychokinesis, near-death experiences, reincarnation, apparitional experiences, and other paranormal claims. It is identified as pseudoscience by a majority of mainstream scientists Noe som er totalt irrelevant for tråden. Den handler ikke om hva som er pseudovitenskap eller ikke, den handler om et spesifikt tema som faktisk er ganske artig. Diverse pseudovitenskap kan være veldig interresant å diskutere selv om det ikke er "ekte" vitenskap. Tok meg ca. 3 sekunder å finne en link som TS skrev, tar deg enda kortere tid å trykke på den. Kanskje du skal sette deg inn i temaet litt og diskutere det istedenfor å spy ut "det er pseudovitenskap så det kan ikke snakkes om". https://en.wikipedia.org/wiki/Stargate_Project Forresten så kan det under definisjonen vitenskap selv om du ikke liker det. https://snl.no/vitenskap "Vitenskap, systematisk, metodisk og kritisk undersøkelse, studium eller forskning. For eksempel sier vi at noe er vitenskap hvis det følger visse kriterier for god forskning. Vitenskap kan også betegne et fagområde som er gjenstand for slik undersøkelse eller forskning. For eksempel omtaler vi fagområdet som studerer naturen på en vitenskapelig måte for naturvitenskap. Vitenskapen stiller krav om fyllestgjørende bevis for eller begrunnelse av de påstander som fremsettes. Ordet vitenskap brukes både om selve forskningsvirksomheten og om de systematisk ordnede resultatene som fremkommer." Så hvis man følger den oppskriften så er prosjektet vitenskap. Selvfølgelig så er det paranormale en egen gren, men vitenskap er et ord som dekker alt av forskning som er, som nevnt over, metodisk og kritisk undersøkende. Så er det jo den tingen at hvis man ikke utforsker noe fordi det er stemplet som pseudo så kommer man ingen vei. Vitenskapen handler om å utforske og gi menneskeheten mer kunnskap. Vitenskapen er ikke begrenset til visse felt, den omfatter alt man vil. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 (endret) Snakk så mye dere vil om det, men ikke lat som om det er naturvitenskap eller har noe med virkeligheten å gjøre. Det har vært så mange tråder av denne typen på dette forumet. Man kan komme med studier og argumenter som taler sterkt i mot disse temaene, men til ingen nytte. Personlig mener jeg det er uinteressant, fordi det bare er tull. At jeg er arrogant endrer ikke det. Diskuter det så mye dere vil, men hvis det skal diskuteres i en kategori om naturvitenskap burde det foregå innen for rammene til naturvitenskapen. EDIT: Nei, jeg har bedre ting å kaste bort tiden min på enn å lære meg om sånt tull. Endret 22. desember 2017 av Flin 1 Lenke til kommentar
Diblu Skrevet 23. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2017 Jeg tror du har formidlet både din mening og din karakter rimelig klinkende klart nå..Jeg kan remote viewe at du kan ha godt av å roe ned med en juleøl og ta en pause fra å leke intellektuell politiman for i år.God jul ! 2 Lenke til kommentar
Diblu Skrevet 27. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2017 https://www.cia.gov/library/readingroom/docs/CIA-RDP96-00788R001700210016-5.pdfI denne ganske omfattende rapporten står det en god del om metodene og teorien rundt det dem drev med i project stargate.Jeg har lest en del sider, men det er ganske så teknisk så har bare plukket opp et par ting veldig grunnleggende om den ene metoden jeg tenkte å dele her.Metodene for å nå tillstanden, eller denne "alterd state of consciousness", dem jobbet utifra, var flere og står beskrevet i detalj, men blandt de "enkleste" ser ut til å være bruken av "binary beats".Dette er da to nesten like frekvenstoner som er nære hjernebølger i "theta level", som da blir spillt av, ett i vært øre med hodetelefoner.Hjernen registrerer denne "forskjellen", og du vill opparbeide deg et "fokus" ettersom høyre og venstre hjernehalvdel jobber i sammen, og hvis vellykket, synkronisere disse. veldig enkelt forklart.Denne metoden er fra noe som heter "the monroe institute", som eksisterer den dag i dag, og jeg skjekket opp, og man kan faktisk anskaffe de samme "binary beats" som står beskrevet i dokumentet og prøve de selv.(på eget ansvar)Metoden beskrevet er i effekt omtrent det samme som ved en type "ordinær", dyp meditasjon man kan oppnå etter flere års trening, bare med hjelp av tekniske hjelpemidler.Det er ifra denne "tillstanden" dem ser ut til å jobbe utifra, med forskjellige metoder.Jeg valgte og skrive om denne ene metoden, fordi jeg har tidligere erfaring med bruk av lignende såkalte "binary beats" fra lenge før jeg hørte om porject stargate.Min erfaring er bare ved bruk som et hjelpemiddel til ordinær mediatasjon, men effekten var definitivt merkbar.Dette dokumentet er på en måte en detaljert analyse på "hvorfor det fungerer"(bla.a remote viewing). dvs, det er ifølge dokumentet klart at det fungerer, at de har metodene, men sammtidig at de er delvis uklare på hvordan det fungerer.."Hvordan" står også teorisert og godt beskrevet, med basis fra flere forskere. Men jeg vet ikke noe mer om dette nå, en hva dokumentet selv beskriver og påstår.Uansett fasinerende lesning. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Snakk så mye dere vil om det, men ikke lat som om det er naturvitenskap eller har noe med virkeligheten å gjøre. Naturvitenskap er en egen gren så det har lite med det å gjøre, så sant man ikke finner ut at dette er en naturvitenskapelig ting da, hvem vet hva som skjer i fremtiden. Virkeligheten har det med å gjøre da temaet er fra virkeligheten. At klarsynte og andre rare greier er en ting er fakta og en del av virkeligheten. Om det ikke eksisterer faktiske klarsynte og slike ting, alt er humbug, er irrelevant for tråden Høres nesten ut som du er bitter på et eller annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå