Gå til innhold

Giskes omgang med 19 år gammel politiker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det fine er at ingen kan slippe unna med å påstå at det ikke står noe mellom "linjene" her, for det er lite trolig at Giske ville vite hvor festen var bare for å vite det. Det kan hende han bare ville være kul og henge med kidsa, men da hadde i hvert fall jeg henvendt meg til et mannlig medlem. Meldingen er absolutt egnet til å vekke mistanke, og må uansett kunne sies å være en liten tabbe.

Hvis dette er det eneste som noensinne har pekt i retning av at Giske kan være en gammel snuskhummer, da er jeg enig i at det er overdrevet og utidig å bruke det som ammunisjon i en maktkamp. Men det er ofte mye mer enn det som kommer frem i media i slike saker, og hvis noen har for vane å bruke sin posisjon til å skaffe sex, enten de lykkes eller ikke, da burde ikke vedkommende ha den posisjonen.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For alt vi vet kan Giske ha sittet på bord med denne kvinnen, og da vil det være veldig naturlig å ta kontakt med henne om hun har snakket om et narchspiel/fest etter en middag. Jeg har ikke vært mann i 60 år, men jeg har vært mann i 20, med mobil. Og det har hendt at jeg har sendt melding til jenter/damer og spurt om adresser/hvilket rom/hvor er vorspiellet osv. uten andre tanker enn "Hvor skal jeg nå?".

Mange av mine venner er som meg - veldig enkle. Overtolking av SMS har alltid vært en kvinneproblem, og jeg ser ikke problemet til Giske her. 

 

Jeg er ingen stor tilhenger av Giske - men det får være grenser for hva man skal utsette motstandere for. Dette ville luktet skitpakke i 2012. I dag, 6 år senere, er det nesten injuriende å dra dette fram som om Giske hadde skumle hensikter med den SMSen. 

Med forbehold om at innholdet i meldingen ikke var formulert i denne retning:

Hvor er "festen"?  ;)  ;)  :innocent:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er vel strent talt nisse-Vesten. MeToo-hysteriet forpester nå den offentlige samtalen i samtlige vestlige land og er i ferd med å ødelegge naturlige relasjoner mellom mann og kvinne for godt.

 

Som en mot reaksjon så har jeg tatt det et skritt videre, jeg går aktivt rundt på arbeidsplassen og tafser på yngre jenter, når de reagerer så blunker jeg og sier #youtoo.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om innholdet i SMSen er "Hvor er festen?", så er det undertolkning om man ikke antar at Giske lurte på hvor festen han har hørt om var? 

 

Hvordan går du fram for å komme til den konklusjonen?

Det har jeg allerede forklart i de to forrige innleggene mine. Man sender ikke en sånn melding bare for å vite hvor en fest er, i det aller minste hadde han tenkt å følge opp med en eller annen handling. Derfor er det umulig å påstå at det "bare" er en melding.

Men jeg kan si litt til, for jeg har tenkt litt til: Trond Giske er en dyktig politiker høyt oppe i systemet. Han mestrer makt og manipulasjon til fingerspissene, og det er sannsynligvis både to og tre hensikter med alt han gjør. Å skulle tilskrive fyren en enkel og troskyldig personlighet for å underslå mulighetene, det er undertolkning. Som du sier har det hendt at du selv skrevet slike meldinger og ment bare det du har skrevet, men det har da hendt andre ting også?

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om innholdet i SMSen er "Hvor er festen?", så er det undertolkning om man ikke antar at Giske lurte på hvor festen han har hørt om var? 

 

Hvordan går du fram for å komme til den konklusjonen?

Det har jeg allerede forklart i de to forrige innleggene mine. Man sender ikke en sånn melding bare for å vite hvor en fest er, i det aller minste hadde han tenkt å følge opp med en eller annen handling. Derfor er det umulig å påstå at det "bare" er en melding.

Men jeg kan si litt til, for jeg har tenkt litt til: Trond Giske er en dyktig politiker høyt oppe i systemet. Han mestrer makt og manipulasjon til fingerspissene, og det er sannsynligvis både to og tre hensikter med alt han gjør. Å skulle tilskrive fyren en enkel og troskyldig personlighet for å underslå mulighetene, det er undertolkning. Som du sier har det hendt at du selv skrevet slike meldinger og ment bare det du har skrevet, men det har da hendt andre ting også?

 

 

Han har nok grundig vurdert hva han skal skrive. Denne tilnærmingen er noe som faktisk kan virke som en invitasjon til kontakt, men samtidig kan avfeies som en ubetydelig bagatell. Noe som ikke er uventet fra en politiker som vet å formulere seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen prøver du å låse fast meningsmotstanderne dine i et grep. Jeg forutsetter ikke at Giske er psykopat, men synes ikke det er noen grunn til å være forsiktig med å anta at det står noe mellom linjene her. Jeg har derimot, og skal fortsatt være, forsiktig med å si akkurat hva. Men at det er noe, er det som nevnt liten tvil om. Med mindre han hadde lyst til å vite hvor festen var for å kunne sladre på dem dagen derpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Men jeg kan si litt til, for jeg har tenkt litt til: Trond Giske er en dyktig politiker høyt oppe i systemet. Han mestrer makt og manipulasjon til fingerspissene, og det er sannsynligvis både to og tre hensikter med alt han gjør.

 

 

Så det er helt utenkelig at Giske synes det var tidlig å legge seg etter en middag, og tok kontakt med en han visste skulle på en fest han hadde hørt om? 

Da legger vi heller godviljen til og tolker en SMS som om den var sendt av en kar du selv beskriver her? Basert på det lille det står om saken i media, synes jeg det er fryktelig tynt i forhold til de potensielle konsekvensene for Giske. Skitpakken kommer merkelig sent. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Eller er det Støre som er desperat etter å bli kvitt Giske? Alle liker en god konspirasjonsteori, og når det gjelder Kongelig Norsk Arbeiderparti kan vi ikke utelukke noe som helst.

Lenke til kommentar

 

Men jeg kan si litt til, for jeg har tenkt litt til: Trond Giske er en dyktig politiker høyt oppe i systemet. Han mestrer makt og manipulasjon til fingerspissene, og det er sannsynligvis både to og tre hensikter med alt han gjør.

 

Så det er helt utenkelig at Giske synes det var tidlig å legge seg etter en middag, og tok kontakt med en han visste skulle på en fest han hadde hørt om?

Da legger vi heller godviljen til og tolker en SMS som om den var sendt av en kar du selv beskriver her? Basert på det lille det står om saken i media, synes jeg det er fryktelig tynt i forhold til de potensielle konsekvensene for Giske. Skitpakken kommer merkelig sent.

Men da har du jo tolket den. Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Om du ikke tolker meldingen, er det ingenting spennende å hente ut fra den. Når du først skal tolke den, må du i alle fall svinge begge veier. Etter 5-6 poster, ble jeg litt plutselig usikker på om du troller meg...

Forusetningen for min tolkning er at Giske ikke ønsket å ta tidlig kveld.

Forusetningen for din tolkning mener jeg er i retning av at Giske sannsynligvis er en psykopat. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

OK jeg tar et siste forsøk.

 

Det fine er at ingen kan slippe unna med å påstå at det ikke står noe mellom "linjene" her, for det er lite trolig at Giske ville vite hvor festen var bare for å vite det. Det kan hende han bare ville være kul og henge med kidsa, men da hadde i hvert fall jeg henvendt meg til et mannlig medlem. Meldingen er absolutt egnet til å vekke mistanke, og må uansett kunne sies å være en liten tabbe.

Hvorfor? Basert på hva? 

 

 

Jeg vil heller si du undertolker hvis du skal ha det til at det sannsynligvis ikke er noe mer til denne SMS-en enn ordene den består av.

Fordi?

 

 

Men jeg kan si litt til, for jeg har tenkt litt til: Trond Giske er en dyktig politiker høyt oppe i systemet. Han mestrer makt og manipulasjon til fingerspissene, og det er sannsynligvis både to og tre hensikter med alt han gjør. Å skulle tilskrive fyren en enkel og troskyldig personlighet for å underslå mulighetene, det er undertolkning.

Du anser det som helt utenkelig at Giske ikke hadde baktanker med SMSen. Jeg har ikke fått lese originalartikkelen på DN - jeg har bare lest artikkelen på VG.no. Var det noe i DN sin artikkel som gjør at du er så bastant her?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...