PVWBZE4G Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Bekrefter bare det jeg skrev litt ovenfor her mht sannhetsgehalt, kilder mv: http://stavrum.blogg.no/1515157434_derfor_trykket_vi_giskevarslene.html Er nok lekket av noen som støtter Giske i Ap. Nettavisen er jo uansett en søppelavis. Nettavisen i hardt vær etter påstand om fabrikkert Giske-notat Tipper det er Giske selv som står bak notatet. 3 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Når det gjelder Trump ble det jo tatt opp på bånd i valgkampbussen som vi husker, rart du ikke har fått med deg det? For øvrig så handler alt dette åpenbart om dominans, der selve tilfredstillelsen ligger i maktutøvelse overfor andre. Og dette gjentar seg derfor gang etter gang. Dette er feil. Det ble tatt opp på bånd i en samtale mellom Trump og en programleder fra Access Hollywood i 2005/2006. Opptaket ble gjort uten at Trump var klar over det. Det ble et tema og "tatt opp" under valgkampen, men det ble ikke tatt opp på bånd under valgkampen. Ellers skjønner jeg nesten ikke hvorfor jeg har forsvart Giske i tråden. Basert på det som kom ut før jul, synes jeg det var fryktelig tynt i forhold til mediapresset som oppstod. Når de innmeldte sakene ble avvist som ubetydelig av dem som visstnok var "trakassert", blant annet den 19 år gamle jenta i navnet til tråden, var mediakjøret håpløst sett i forhold. Notatet har jeg skjønt vi kan se bort i fra. Oma er tøff og modig som står fram, og det er sannsynligvis også dråpen som dytter Giske ut av rikspolitikken. Om han faktisk har kysset henne, noe jeg ikke lenger ser grunn til å tvile på, så kan han ikke lenger forsvare seg eller gjemme seg bak "grunnløse beskyldninger". 2018 er året Giske mister alt. Nestleder-vervet i AP, sin rolle i rikspolitikken, og det er vel også en sjanse for at ekteskapet ryker. 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Siste meningsmåling (Frp, Høyre og Venstre rent flertall):http://www.klassekampen.no/article/20180106/ARTICLE/180109977 Det har vel også noko med KrF si "ørkenvandring" å gjere. Det er uansett smart av Ap å gjere seg ferdig med "oppvasken" no, slik at alt dette er gløymt i god tid før neste valkamp. Det skal bli spennande korleis det går om 4 år. Etter 8 år med dei blå, grøne og gule er det kanskje bra med eit skifte, slik det var det for 4 år sidan. :-) 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Eg håpar uansett at det då vert politikk samt om dei blåblå har gjort ein bra eller dårleg jobb som vil avgjere utfallet. Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 (endret) Bekrefter bare det jeg skrev litt ovenfor her mht sannhetsgehalt, kilder mv: http://stavrum.blogg.no/1515157434_derfor_trykket_vi_giskevarslene.html Er nok lekket av noen som støtter Giske i Ap. Nettavisen er jo uansett en søppelavis. Nettavisen i hardt vær etter påstand om fabrikkert Giske-notat Tipper det er Giske selv som står bak notatet. Morsomt innslag dette med beskyldninger om "fake news", forfalskninger og skitten maktkamp. Har man lært av Donald Trump? :-) Nå bør det vel åpne seg en nisje for nye politiske aktører? Man gleder seg. Men gamle historier om at noen kysset noen og ble avvist, dette imponerer ikke meg. Om en dame prøver seg på meg så har uansett ansvaret med å ta vare på meg selv. Dette gjelder uansett om dama er i regjeringa eller jobber på REMA 1000 eller er verdensmester på ski eller skøyter. Har man ideer om å ligge seg oppover i dumme hirarkier som ikke burde eksistere - så har man også et eget ansvar for dette. Endret 6. januar 2018 av lada1 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Er denne på sin plass ? 4 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Sjølvsagt har dei prata med kvarandre, men det er ikkje slik at om ein treffer på ei tilfeldig jente som ein likar, så er det fritt fram å presse ho opp til ein vegg og stikke tunga ned i halsen på ho utan å spørje fyrst. Slikt ville vel kunne få konsekvensar også for oss "vanlege" folk, og det blir ikkje betre når ein minister gjer dette med ei jente som er halvparten så gammal som han sjølv. Etter alt det som har komme fram (ser då vekk frå tekstmeldinga) må ein gå ut frå at påstandane som har komme fram stort sett stemmer. Ingen røyk utan eld, altså. Det er bra at dette blir teke opp, for slik som dette kan ein ikkje ha det, verken i Arbeidarpartiet eller andre stader. Det er tøft gjort av jenta å stå fram, og bra at ein får eit inntrykk av kva sakene verkeleg dreiar seg om slik at ein ikkje sit att med eit inntrykk av at dette berre dreiar seg om ein haug med anonyme folk som brukar dette i ein intern maktkamp. No bør media roe ned og kjenne sitt ansvar, slik at ikkje går med Giske som med Tore Tønne. Og så håpar eg at han "frisknar til", slik at han får forsvare seg og komme med sin versjon til sentralstyret i AP. Uansett, slik alle desse sakene framstår er han ferdig som politikar med verv av betydning. En tidligere kollega av meg gjorde det imot en kvinnelig kollega på en fest. Han var full og presterte å tvinge seg til et kyss to ganger på rad (la seg delvis over henne). Dette var under påsyn av minst 10 andre kollegaer, inkl. sjefen. Jeg var på samme fest, men så det ikke. Han fikk merkelig nok bare en skriftlig advarsel. Han tok veldig lett på det i ettertid. Han skrøt faktisk av det. Ja, ja. Ikke rart vi ender opp med #metoo. 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Når det gjelder Trump ble det jo tatt opp på bånd i valgkampbussen som vi husker, rart du ikke har fått med deg det? At han nevnte noe ble tatt opp ja, tolkningen står du for selv For øvrig så handler alt dette åpenbart om dominans, der selve tilfredstillelsen ligger i maktutøvelse overfor andre. Og dette gjentar seg derfor gang etter gang. For øvrig så handler alt dette åpenbart om dominans, der selve tilfredstillelsen ligger i maktutøvelse overfor andre. Og dette gjentar seg derfor gang etter gang. Lenke til kommentar
G Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 (endret) Bekrefter bare det jeg skrev litt ovenfor her mht sannhetsgehalt, kilder mv: http://stavrum.blogg.no/1515157434_derfor_trykket_vi_giskevarslene.html Er nok lekket av noen som støtter Giske i Ap. Nettavisen er jo uansett en søppelavis. Nettavisen i hardt vær etter påstand om fabrikkert Giske-notat Enig i at Nettavisen er en søppelavis av verste sort. Men jeg har ikke særlig sympati med Giske og Ap. Synes likevel at det er viktig å sile media, da Nettavisen er elendig på kildekritikk. Endret 6. januar 2018 av G 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 (endret) https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/01/05/195360929/lokalpolitiker-star-frem-med-giske-historie https://www.nrk.no/norge/line-star-frem-med-sin-giske-historie-1.13850588 Han er ferdig innen politikk, kanskje han kan være i borettslags styret i fremtiden eller no? Abcnyheter er også hovedsaklig søppelartikler, og elendige på kildekritikk. Endret 6. januar 2018 av G 2 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Et godt innlegg fra Rolness: Alkoholen er elefanten i Giske-saken "...Ingenting av dette skjønte Giske. Før varslingene, som var «en enorm øyeåpner», i følge han selv. Tro det, den som vil: I disse og mange andre lignende situasjoner merket han aldri den andres ubehag eller motvilje. Eller at han brøt noen grenser.Det vitner i så fall om en enestående mangel på sosial dømmekraft. Skjønner man ikke hva nesten alle andre anser som upassende av en partitopp eller statsråd, er man selv upassende som nestleder i et politisk parti..." 3 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Et godt innlegg fra Rolness: Rolness går, som vanlig, for en tabloid forklaring, fremfor den åpenbare korrekte og (langt kjedeligere). Giskes oppførsel er kun ansett som uakseptabel i det helt siste. Han har holdt på slik i årevis og hele Norge har visst det. Vi har aldri hatt noen problemer med det tidligere - tvert om, vi har synes det var morsomt og hans "musejakt" har vært parodisert og spøkt med ihvertfall de siste 10 år. Jeg sier ikke at den var ok, men den var sosialt akseptert intil for få år siden og det vet vi alle sammen selv om mange later som om vi er sjokkerte. Aldri likt Giske, men at han nå kun blir en syndebukk for en rimelig utbredt (u)kultur er nokså åpenbart. Det er helt greit å si at slik han har holdt på er uakseptabelt i dagens samfunn, men vi trenger ikke late som om "vi andre" hele tiden har holdt denne standarden. Det har vi ikke. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 F Et godt innlegg fra Rolness: Rolness går, som vanlig, for en tabloid forklaring, fremfor den åpenbare korrekte og (langt kjedeligere). Giskes oppførsel er kun ansett som uakseptabel i det helt siste. Han har holdt på slik i årevis og hele Norge har visst det. Vi har aldri hatt noen problemer med det tidligere - tvert om, vi har synes det var morsomt og hans "musejakt" har vært parodisert og spøkt med ihvertfall de siste 10 år. Jeg sier ikke at den var ok, men den var sosialt akseptert intil for få år siden og det vet vi alle sammen selv om mange later som om vi er sjokkerte. Aldri likt Giske, men at han nå kun blir en syndebukk for en rimelig utbredt (u)kultur er nokså åpenbart. Det er helt greit å si at slik han har holdt på er uakseptabelt i dagens samfunn, men vi trenger ikke late som om "vi andre" hele tiden har holdt denne standarden. Det har vi ikke. For så vidt enig i dette. Inntil kort tid siden var det akseptert at en prøvde seg. Nå virker det som også dette er "ugreit". Så tror jeg at hans fremstøt mot "småjenter" også ville blitt fordømt før, men at det å prøver seg på kvinner i 30- og 40-årene skulle frembringe "varsler" tror jeg er ganske nytt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Et godt innlegg fra Rolness: Rolness går, som vanlig, for en tabloid forklaring, fremfor den åpenbare korrekte og (langt kjedeligere). Giskes oppførsel er kun ansett som uakseptabel i det helt siste. Han har holdt på slik i årevis og hele Norge har visst det. Vi har aldri hatt noen problemer med det tidligere - tvert om, vi har synes det var morsomt og hans "musejakt" har vært parodisert og spøkt med ihvertfall de siste 10 år. Jeg sier ikke at den var ok, men den var sosialt akseptert intil for få år siden og det vet vi alle sammen selv om mange later som om vi er sjokkerte. Aldri likt Giske, men at han nå kun blir en syndebukk for en rimelig utbredt (u)kultur er nokså åpenbart. Det er helt greit å si at slik han har holdt på er uakseptabelt i dagens samfunn, men vi trenger ikke late som om "vi andre" hele tiden har holdt denne standarden. Det har vi ikke. Snakk for deg selv, slikt giske har drevet på er ikke greit, og joa, det har ikke vært uvanlig tidligere, men det er fortsatt dusteoppførsel. Det er akkurat det som er sentralt i meetoo, at slik jallaoppførsel er relativt utbredt. Å være "syndebukk" er fortjent, det er dustete oppførsel nå, det var det da. AtW 3 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Snakk for deg selv, slikt giske har drevet på er ikke greit, og joa, det har ikke vært uvanlig tidligere, men det er fortsatt dusteoppførsel. Det er akkurat det som er sentralt i meetoo, at slik jallaoppførsel er relativt utbredt. Å være "syndebukk" er fortjent, det er dustete oppførsel nå, det var det da. AtW Jaha... så hvorfor sa du ikke noe da...? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 F Et godt innlegg fra Rolness: Rolness går, som vanlig, for en tabloid forklaring, fremfor den åpenbare korrekte og (langt kjedeligere). Giskes oppførsel er kun ansett som uakseptabel i det helt siste. Han har holdt på slik i årevis og hele Norge har visst det. Vi har aldri hatt noen problemer med det tidligere - tvert om, vi har synes det var morsomt og hans "musejakt" har vært parodisert og spøkt med ihvertfall de siste 10 år. Jeg sier ikke at den var ok, men den var sosialt akseptert intil for få år siden og det vet vi alle sammen selv om mange later som om vi er sjokkerte. Aldri likt Giske, men at han nå kun blir en syndebukk for en rimelig utbredt (u)kultur er nokså åpenbart. Det er helt greit å si at slik han har holdt på er uakseptabelt i dagens samfunn, men vi trenger ikke late som om "vi andre" hele tiden har holdt denne standarden. Det har vi ikke. For så vidt enig i dette. Inntil kort tid siden var det akseptert at en prøvde seg. Nå virker det som også dette er "ugreit". Så tror jeg at hans fremstøt mot "småjenter" også ville blitt fordømt før, men at det å prøver seg på kvinner i 30- og 40-årene skulle frembringe "varsler" tror jeg er ganske nytt. Dette er mer enn å "prøve seg", det er snakk om dårlig oppførsel mot kvinner, en dårlig kultur. Interessant nok ser jeg at mange av de som er mest opptatt av å beskytte kvinner mot dårlige holdninger mot kvinner er blant de ivrigste til å forsvare slik oppførsel.. AtW 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Snakk for deg selv, slikt giske har drevet på er ikke greit, og joa, det har ikke vært uvanlig tidligere, men det er fortsatt dusteoppførsel. Det er akkurat det som er sentralt i meetoo, at slik jallaoppførsel er relativt utbredt. Å være "syndebukk" er fortjent, det er dustete oppførsel nå, det var det da. AtW Jaha... så hvorfor sa du ikke noe da...? Hvem har sagt jeg ikke har sagt noe? AtW Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 F Et godt innlegg fra Rolness: Rolness går, som vanlig, for en tabloid forklaring, fremfor den åpenbare korrekte og (langt kjedeligere). Giskes oppførsel er kun ansett som uakseptabel i det helt siste. Han har holdt på slik i årevis og hele Norge har visst det. Vi har aldri hatt noen problemer med det tidligere - tvert om, vi har synes det var morsomt og hans "musejakt" har vært parodisert og spøkt med ihvertfall de siste 10 år. Jeg sier ikke at den var ok, men den var sosialt akseptert intil for få år siden og det vet vi alle sammen selv om mange later som om vi er sjokkerte. Aldri likt Giske, men at han nå kun blir en syndebukk for en rimelig utbredt (u)kultur er nokså åpenbart. Det er helt greit å si at slik han har holdt på er uakseptabelt i dagens samfunn, men vi trenger ikke late som om "vi andre" hele tiden har holdt denne standarden. Det har vi ikke. For så vidt enig i dette. Inntil kort tid siden var det akseptert at en prøvde seg. Nå virker det som også dette er "ugreit". Så tror jeg at hans fremstøt mot "småjenter" også ville blitt fordømt før, men at det å prøver seg på kvinner i 30- og 40-årene skulle frembringe "varsler" tror jeg er ganske nytt. Dette er mer enn å "prøve seg", det er snakk om dårlig oppførsel mot kvinner, en dårlig kultur. Interessant nok ser jeg at mange av de som er mest opptatt av å beskytte kvinner mot dårlige holdninger mot kvinner er blant de ivrigste til å forsvare slik oppførsel.. AtW Mye av det virker ikke å være det. Å prøve seg på noen for så å dra hjem når en blir avvist pleide ikke å være så ille som en kan få inntrykk av at det er i dag. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Jo, det er mer enn det, å prøve seg er noe man gjør med ord, ikke med å fysisk presse seg inn på folk. AtW 2 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 (endret) Hvem har sagt jeg ikke har sagt noe? AtW Om du har noen linker til innlegg fra deg, fra før "Giske-skandalen"-brøt ut, hvor du fordømmer Giske for skjørtejeger-oppførselen hans, så må du nesten presentere dem selv. Det er langt vanskeligere for meg å søke ut og jeg føler vel ikke helt det er noe jeg skulle måtte sjekke. Nå må det likefullt påpekes at selv om du personlig skulle ha noen slike innlegg, så har det lite å si for mitt generelle poeng. Endret 6. januar 2018 av Zork 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå