Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjelp til Mining

Maggeabbe

Anbefalte innlegg

Har investert i diverse kryptovaluttaer og nå har jeg lyst til å prøve ut mining. er det noen som kan forklare dette på en enkel måte? jeg vet at du må kjøpe egne maskiner (som er veldig dyre). hvor billig er det mulig å få en maskin for. vet da også at den ikke klarer å utvinne like mye som en dyrerer (kraftigere) maskin. hvor mye kan jeg utvinne fra en maskin til 20000kr per dag?  hva annet utstyr vil jeg trenge, minnebrikker osv..

kan noen forklare meg enkelt gangen gjennom minng? veldig enkelt?

også lurte jeg på hvor enkelt det er å lage sin egen coin om noen vet dette.

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal mine Ethereum som for tiden er det mest profitable, vil en maskin til 20 000kr ha en ROI på ca 15 måneder.

Kjøper du derimot en til 40 000kr har du en ROI på ca 8 måneder. Selv om 20 000kr er mye penger så tar det ikke lange tiden før denne riggen var dyrere enn den til 40 000kr. Du velger helt selv hvor mye du er villig til å investere i selve riggen, men dersom man går halvhjertet inn når man skal mine så kan man fort ende opp med å angre på at man i det hele tatt begynte.

/r/ethermining har meget god info på hva du trenger for å komme i gang: https://www.reddit.com/r/EtherMining/wiki/index

Lenke til kommentar

Om du skal mine Ethereum som for tiden er det mest profitable, vil en maskin til 20 000kr ha en ROI på ca 15 måneder.

Kjøper du derimot en til 40 000kr har du en ROI på ca 8 måneder. Selv om 20 000kr er mye penger så tar det ikke lange tiden før denne riggen var dyrere enn den til 40 000kr. Du velger helt selv hvor mye du er villig til å investere i selve riggen, men dersom man går halvhjertet inn når man skal mine så kan man fort ende opp med å angre på at man i det hele tatt begynte.

/r/ethermining har meget god info på hva du trenger for å komme i gang: https://www.reddit.com/r/EtherMining/wiki/index

15 måneder? Kunne du vist meg det regnestykket?

Kjøper du en rig for 25-26k (8 stk 570 kort), sitter du på ca 220 hashrate på ethereum. Dette vil gi deg 5-6k i mnd akkurat slik som det ser ut nå. Det er såklart helt umulig å gi noe eksakt ROI iogmed at priser og vanskelighetsgrad varirer, men at du bruker 15 mnd på ROI kan jeg ikke se for meg er mulig. Da må markedet kræsje.

• Liker 1
Lenke til kommentar

15 måneder? Kunne du vist meg det regnestykket?

Kjøper du en rig for 25-26k (8 stk 570 kort), sitter du på ca 220 hashrate på ethereum. Dette vil gi deg 5-6k i mnd akkurat slik som det ser ut nå. Det er såklart helt umulig å gi noe eksakt ROI iogmed at priser og vanskelighetsgrad varirer, men at du bruker 15 mnd på ROI kan jeg ikke se for meg er mulig. Da må markedet kræsje.

Jeg hadde intrykk av ASIC enheter var måten og mine på i dag. En Antminer S9 leverer jo 13.5Th/s. Im jeg grovt regnet med kw/t pris på 1 kr betaler de seg selv på 8-9 ish måneder og da er strømmen betalt. Lurt fælt på og kjøpe en haug av de

Har ikke peil altså, bare en som har gjort litt research og lurer på om jeg skal starte :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde intrykk av ASIC enheter var måten og mine på i dag. En Antminer S9 leverer jo 13.5Th/s. Im jeg grovt regnet med kw/t pris på 1 kr betaler de seg selv på 8-9 ish måneder og da er strømmen betalt. Lurt fælt på og kjøpe en haug av de

Har ikke peil altså, bare en som har gjort litt research og lurer på om jeg skal starte :)

ASIC er det eneste som fungerer for enkelte mynter, slik som Bitcoin, mens GPU (skjermkort) fortsatt kan brukes på en del andre mynter, blant annet Ethereum.

Det er to punkter jeg lurer på om du har tenkt over: En haug ASICer vil for det første kreve høy effekt (1375 W per S9, hvis tallet jeg fant er riktig), og for det andre støye noe infernalsk. En liten vifte i hver ASIC skal flytte nok luft til å kjøle vekk den høye effekten, da blir det støy. Du trenger altså et sted med god tilgang til strøm og der støy ikke er et problem.

Lenke til kommentar

ASIC er det eneste som fungerer for enkelte mynter, slik som Bitcoin, mens GPU (skjermkort) fortsatt kan brukes på en del andre mynter, blant annet Ethereum.

Det er to punkter jeg lurer på om du har tenkt over: En haug ASICer vil for det første kreve høy effekt (1375 W per S9, hvis tallet jeg fant er riktig), og for det andre støye noe infernalsk. En liten vifte i hver ASIC skal flytte nok luft til å kjøle vekk den høye effekten, da blir det støy. Du trenger altså et sted med god tilgang til strøm og der støy ikke er et problem.

Planen var og leie et lokale kjøpe en 20 enheter til og starte med, og kjøpe fler /nye bedre varianter ettersom de kommer ut. Og kapital kommer inn

Lurte også på og kjøpe et par og varme opp og ha i garasjen til fattern men tror ikke jeg går så halvhjertet inn :=) 

Skal ikke ha det hjemme hvertfall, nok sus og dus fra gaming pcn min som er vannavkjølt :p Så ja ikke høy toleranse til støy :)

Aha så er andre coins som mines ja :)

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Meg og fattern lurer på om vi skal mine på våre skjermkort, da et 980Ti Hybrid (som vi gjerne kan drepe slik det kan oppgraderes) og mitt 1080Ti.

Er dette lønnsomt? Jeg betaler jo ikke strøm, og på vinteren så blir det da mining istedenfor ovner. Hadde bare lyst til å prøve det for moroskyld.

Jeg miner litt fra mitt 970 i perioder hvor PCen allikevel ikke er i bruk. Om det er lønnsomt isolert sett i dag tenker jeg ikke på da det jeg evt miner uansett er peanuts, men på sikt kan det hende at det har en verdi.

For ditt vedkommende hvor du ikke betaler strøm er det bare å gi gass, og ditt 1080ti vil gi en betydelig høyere hashrate enn mitt 970.

Lenke til kommentar

Meg og fattern lurer på om vi skal mine på våre skjermkort, da et 980Ti Hybrid (som vi gjerne kan drepe slik det kan oppgraderes) og mitt 1080Ti. 

Er dette lønnsomt? Jeg betaler jo ikke strøm, og på vinteren så blir det da mining istedenfor ovner. Hadde bare lyst til å prøve det for moroskyld.

Har minet på ett 1080Ti og ett 970 for å varme rommet litt, har vell tjent 1500usd ish hittil, men har jo hatt grei flaks med kursen på btc da... :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har minet på ett 1080Ti og ett 970 for å varme rommet litt, har vell tjent 1500usd ish hittil, men har jo hatt grei flaks med kursen på btc da... :)

wow, det høres jo ut som en rimelig lønnsom deal! Slikt skulle jeg gjerne lært mer om  :hmm:

Lenke til kommentar

Startet du å mine tidlig desember eller før og holdt på coinsa du fikk så fikk de fleste en SOLID økning, 

markedet styres i 2018 av hype og nyheter ( som forøvrig kan være fake news)

Er mange investorer som har hoppet på toget og når det er i så stor skala som det nå har blitt ( Igjen..dette hjalp på økningen i desember)

Som gjør at det virker mer ustabilt

Vi er bare i januar.. og 2018 vil bli et interessant år med tanke på crypto

Min ROI på 6 rigger var 38 dager, Minet en coin som fikk 20 doblet sin verdi iløpet av desember

Et par venner som har startet nå må bare håpe at de får minet frem til ROI er blitt nedbetalt, 

Men tiden vil vise hva som var lurt eller ikke :p

Jeg ønsker å utvide, men er redd for å sitte igjen med 100 skjermkort som støver bort hvis alt går skeis hehe

Start soft med 1 rig er vell det lureste, Og heller kjøpe når du har tjent inn ROI og nok til en ny rigg,, Slik at du selv sitter i "0" med investering, men har da hardware som kan selges uten å ha en klump i hjertet

Anonymous poster hash: 09e6f...46c
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...