Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bilen går ikke opp på bakker

biker91

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har nylig kjøpt en bil men bare etter 3 dager ser vi at bilen ikke kan kjøre fort eller farts grenser når den kommer på bakke. jeg har nå klaget til kjøperen noe han nekter å snakke om+ motor problem har bilen. han ikke sakt dette under kjøpet da jeg sporte han? hva sier loven om det 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sentrale her er om han visste om feilen og bevisst lot være å fortelle om det. Da har du en god sak.

Det ser slikt ut ja. Jeg snakket med men han sier du bare ordne dette selv .... hvis jeg kjører sak mot han til forbruksrådet går det raskere forda trrnger jeg bil veldig fort med tanke på jobben

Lenke til kommentar

Biler til 15 000kr er fort gjort å koste mer enn biler med dobbel verdi. Spesielt om det er en tyskprodusert bil.

Forrige eier har selvsagt et ansvar å informere om kjente feil, så om den mister motorkraft i motbakke så har du trolig en god sak her.

Er det manuell eller automat? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kumpis, her har du en ting å gjøre.

Ta kontakt med selgeren og si at du ønsker å heve kjøpet pga tilbakeholdt informasjon, og tru med forbrukerrådet om han nekter :) :)

(gjør alvor av trusselen hvis han fortsatt ikke er medgjørlig)

det har jeg gjort men han nekter og forbrukerrådet bruker lang tid med tanke på jobben som er litt lang og behovet for bilen er stort. tenker stedet å gå til forliksrådet som kanskje kan behandle saken raskere eller kjøre begge samtidig ? hva tenker du/dere om tanken min

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sjekket og prøvekjørte du ikke bilen før du kjøpte den? Når man kjøper noe som er så gammelt, må man regne med at bilen langt fra er perfekt. En grundig kontroll av bilen, enten selv hvis man har kunnskap, eller med en som har det, ev. et verksted, dersom man ikke har det, er en selvfølge når man kjøper bruktbil. For alt vi vet, kan prisen være grei i forhold til hva du har fått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...