biker91 Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Hei. jeg har nylig kjøpt en bil men bare etter 3 dager ser vi at bilen ikke kan kjøre fort eller farts grenser når den kommer på bakke. jeg har nå klaget til kjøperen noe han nekter å snakke om+ motor problem har bilen. han ikke sakt dette under kjøpet da jeg sporte han? hva sier loven om det Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Ta en test på ett verksted, da får du svar. Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 ta den med på verksted å få det sjekka, hvis det er et alvorlig problem så har du reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 (endret) Kommer også en del an på hvor gammel bilen er, hvor langt den har gått og ikke minst hvor mye den ble solgt for. Edit: Og selvsagt som nevnt over; hva som er galt. Endret 14. desember 2017 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
biker91 Skrevet 14. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2017 Men kan jeg ikke bare kreve han å ta bilen sin og jeg får tilbake pengerne Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 (endret) Det sentrale her er om han visste om feilen og bevisst lot være å fortelle om det. Da har du en god sak. Edit: Eller om han burde ha visst om feilen. Endret 14. desember 2017 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Hvilken bil og hvilken motor er det? Fins masse biler som ikke klarer fartsgrensen opp bakker. Lenke til kommentar
biker91 Skrevet 14. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2017 Det sentrale her er om han visste om feilen og bevisst lot være å fortelle om det. Da har du en god sak. Det ser slikt ut ja. Jeg snakket med men han sier du bare ordne dette selv .... hvis jeg kjører sak mot han til forbruksrådet går det raskere forda trrnger jeg bil veldig fort med tanke på jobben Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Hvor gammel er bilen og hvilken bil er det? Lenke til kommentar
biker91 Skrevet 14. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2017 (endret) Altså bilen er fra 2003 har 190000, 2,0 diesel og koster meg Ca15k. Det som gjør meg sint er at heg måtte samle summen i god tid og den var min 1.bil. Også kjedde det som ikke skulle skje. Endret 14. desember 2017 av lii Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Tja, hva kan du forvente til den prisen, men ta den med til ett verksted. De kan nok hjelpe deg. For meg høres det ut som turboen ikke er med. Rekner med bilen har det. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Biler til 15 000kr er fort gjort å koste mer enn biler med dobbel verdi. Spesielt om det er en tyskprodusert bil. Forrige eier har selvsagt et ansvar å informere om kjente feil, så om den mister motorkraft i motbakke så har du trolig en god sak her. Er det manuell eller automat? 1 Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Er det på finn.no du fant bilen? Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Men, at du prøver å selge bilen videre til en annen er jo ikke snilt;) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Hvem prøver å selge bilen videre Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 lii, ser at han har en annen post der han prøver og selge bilen;) 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Okay. Selge en bil som er defekt. Jaja 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Kumpis, her har du en ting å gjøre. Ta kontakt med selgeren og si at du ønsker å heve kjøpet pga tilbakeholdt informasjon, og tru med forbrukerrådet om han nekter :) (gjør alvor av trusselen hvis han fortsatt ikke er medgjørlig) Lenke til kommentar
biker91 Skrevet 14. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2017 Kumpis, her har du en ting å gjøre. Ta kontakt med selgeren og si at du ønsker å heve kjøpet pga tilbakeholdt informasjon, og tru med forbrukerrådet om han nekter :) (gjør alvor av trusselen hvis han fortsatt ikke er medgjørlig) det har jeg gjort men han nekter og forbrukerrådet bruker lang tid med tanke på jobben som er litt lang og behovet for bilen er stort. tenker stedet å gå til forliksrådet som kanskje kan behandle saken raskere eller kjøre begge samtidig ? hva tenker du/dere om tanken min Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Sjekket og prøvekjørte du ikke bilen før du kjøpte den? Når man kjøper noe som er så gammelt, må man regne med at bilen langt fra er perfekt. En grundig kontroll av bilen, enten selv hvis man har kunnskap, eller med en som har det, ev. et verksted, dersom man ikke har det, er en selvfølge når man kjøper bruktbil. For alt vi vet, kan prisen være grei i forhold til hva du har fått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå