Houdini Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Hei.Etter at litecoin (kryptovaluta) har hatt sin flotte oppsving så bestemte jeg meg for å selge 1/3 for å få tilbake alt jeg har investert (det hjelper på nattesøvnen). Da jeg ikke giddet å finregne på valutaen så ender jeg opp med å få ca 6000 mer inn enn det jeg har overført i utgangspunktet. Nå lurer jeg på, tror dere det er nødvendig å rapportere en gevinst på 6000? Er det noen som har erfaring på å få inn slike småbeløp med tanke på skatt? Eller for å spørre på en annen måte - hva er straffen for å ikke rapportere en gevinst på 6000? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Straffen er vel i hovedsak tilleggsskatt, på inntil 60% av skattefordelen (altså 60 % av det du skulle ha betalt i skatt, i tillegg til skattebeløpet). I tillegg er det jo i prinsippet straffbart med fengsel, men det ville overraske meg om det var aktuelt i disse beløpsområdene (uten at jeg kjenner praksis på noen måte). Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Risikoen for bli tatt avhenger til stor grad av hvorvidt disse pengen har gått ut og inn av norske bankkontoer, men uansett vil jeg tro at den er minimal for slike beløp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Kom til å tenke på at da må jeg huske på å føre opp tap! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå