K N Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Hei! Tanken var å kjøpe pinnekjøtt fra en bekjent, og at det skulle være klart når jeg fikk det. Men det var det ikke! Mesteparten av jobben var gjort da jeg fikk overlevert det, kun noe av tørkingen gjenstår. Dog så har jeg ikke fått helt klarhet i hvor lenge det har vært tørket før jeg fikk kjøttet. Hvordan vet jeg hvor langt i prosessen det er kommet? Det er sauekjøtt, kjøttet er mørkt og ser bra ut, men jeg er ingen ekspert på pinnekjøtt, dessverre! Tar jeg litt "rundt om" kjennes det hardt ut, men kan ikke referere det med hvordan det var før tørkeprosessen startet. Setter pris på tips og litt hjelp! Lenke til kommentar
MellomAlt Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Hei! Tanken var å kjøpe pinnekjøtt fra en bekjent, og at det skulle være klart når jeg fikk det. Men det var det ikke! Mesteparten av jobben var gjort da jeg fikk overlevert det, kun noe av tørkingen gjenstår. Dog så har jeg ikke fått helt klarhet i hvor lenge det har vært tørket før jeg fikk kjøttet. Hvordan vet jeg hvor langt i prosessen det er kommet? Det er sauekjøtt, kjøttet er mørkt og ser bra ut, men jeg er ingen ekspert på pinnekjøtt, dessverre! Tar jeg litt "rundt om" kjennes det hardt ut, men kan ikke referere det med hvordan det var før tørkeprosessen startet. Setter pris på tips og litt hjelp! Kjedelig at ingen svarte deg. Fikk du løst problemet? Når jeg lagde pinnekjøtt lot jeg det tørke i 6 mnd. Jeg vet variasjonene er store, og det kommer helt an på klimaet det tørkes i. Det er vanskelig å beskrive hvordan man ser om det ferdig uten å fysisk vise deg. Lenke til kommentar
K N Skrevet 27. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2017 Hei! Tanken var å kjøpe pinnekjøtt fra en bekjent, og at det skulle være klart når jeg fikk det. Men det var det ikke! Mesteparten av jobben var gjort da jeg fikk overlevert det, kun noe av tørkingen gjenstår. Dog så har jeg ikke fått helt klarhet i hvor lenge det har vært tørket før jeg fikk kjøttet. Hvordan vet jeg hvor langt i prosessen det er kommet? Det er sauekjøtt, kjøttet er mørkt og ser bra ut, men jeg er ingen ekspert på pinnekjøtt, dessverre! Tar jeg litt "rundt om" kjennes det hardt ut, men kan ikke referere det med hvordan det var før tørkeprosessen startet. Setter pris på tips og litt hjelp! Kjedelig at ingen svarte deg. Fikk du løst problemet? Når jeg lagde pinnekjøtt lot jeg det tørke i 6 mnd. Jeg vet variasjonene er store, og det kommer helt an på klimaet det tørkes i. Det er vanskelig å beskrive hvordan man ser om det ferdig uten å fysisk vise deg. Hei! Vi kappet noen biter til å prøve med, og det var absolutt bra! Lot det stå til 23. Desember før alt ble kuttet opp. Hadde jeg vært med på hele prosessen ville det nok vært enklere å se dog! Alt i alt, veldig fornøyd, og pinnekjøtt av sau er absolutt noe å anbefale! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå