Nina81 Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Hei. Hadde planer om å få refinansiert boliglånet mitt i en annen bank. Har leieinntekter fra både utleiedel samt min samboer. Men banken sa at inntekt fra samboer ikke regnes som inntekt... stemmer dette? Syntes det hørtes litt merkelig ut, vi har kontrakt etc. Eier en eiendom som har vært i familien i mange år og vil helst ikke at samboer skal kjøpe seg inn. Svar mottas med takk? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 (endret) Vel, bankene kan selv bestemme dette - så det er ikke noe som "stemmer" i dette tilfelle, de kan velge selv hvilke inntekter de vil ta høyde for. Når det er sagt er jo det en ganske sikker inntekt, så det var veldig merkelig. Endret 13. desember 2017 av MrL Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Jeg vill si det er en svært usikker inntekt, folk skiller lag i ett sett og uten forvarsel. Men med en standard leiekontrakt med oppsigelsestid osv så ser jeg ikke hvorfor banken skal reagere. Lenke til kommentar
Nina81 Skrevet 14. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2017 Takk for svar. Idag har jeg pratet med 2 andre banker som sa dette ikke var noe problem så lenge det lå inn en kontrakt. Så det var jo fint. Men den ene banken ville ikke godta inntekten min fra enkeltmannsforetaket mitt, er en biinntekt med ganske god omsetning...så det er store forskjeller fra bank til bank her Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Inntekt fra samboer kan man ofte se bort fra fordi den ikke er inntekt innvunnet fra utenfor din økonomiske sfære. Litt av samme grunn regner man ikke uttak fra sparekonto som inntekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå