OddZen Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Hei.Jeg har kjøpt en 34" Ultrawide skjerm 3440x1440. Har en like stor skjerm på jobben.Sitter omentrent 50 cm fra skjermen.På jobb er det rett og slett supert og uunværlig, slitter å tabbe så mye, flere dokumenter og programmer oppe samtidig, etc.Men på hjemmebane hvor jeg stort sett har 1-2 fokusområde på en gang, så følte det ble litt rart, og kanskje litt tungvindt å måtte flytte hodet så mye hele tia. Hjemme så spiller jeg for det meste på PCen, surfer, og hører på Spotify. Går endel i BF, LOL, skal prøve meg på Civ 6, Dishonored.Jeg må helt ærlig si at jeg føler såpass stor skjerm for gaming ikke er helt ideelt for meg.Moba spill så er det utrolig kjipt med så bred skjerm i forhold til mindre skjermer. Selv om man ser endel mere på skjermen så er det stress å flytte synsfeltet i spillet pga. så bred skjerm, greit oppover men bortover er det langt å flytte musa for å flytte synsfeltet. Har jo ikke lyst til å redusere skjermstørrelsen heller når jeg spiller LOL. Har ikke prøvd så mye FPS spill, eller spill som Witcher i påvente av nytt skjermkort, men jeg forstår at det er bedre der enn på moba.Men hvis man ønsker å spille alle typer spill, hva er bra størrelse da for gaming?Dette er et spørsmål som går endel på individuelle preferanser, men hva syntes dere og hvorfor?Hvorfor en 34" Ultrawide forran f.eks. en 27", 30", 32" med 2560 x 1440 når man har ganske variert bruk, med en overvekt av spilling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå