Gå til innhold

Nintendo Switch har solgt ti millioner eksemplarer siden lanseringen

Anbefalte innlegg

Hvordan bedømmer du kvaliteten på et spill da?

Ved å finne ut hva anmelder/kritiker har spilt før og mente var bra.

Finnes det objektive kriterier?

Ja, ytelse og feil.

Et spill som får korrupte saves er for eksempel ikke bra.

Salgstall er vel omtrent det nærmeste man kommer objektive kriterier vel?

Vil du si at Assassin's Creed: Origins er et bedre spill enn Cuphead?

Så kvaliteten på et spill bedømmes ut ifra mangelen på bugs, ytelse, og hva en anmelder du liker mener som spillet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flau bismak av å lese denne artikkelen her inne. Zelda skal ha mye av æren for at konsollen selger står det, men det er jo et 6/10 spill i følge dere, er det ikke?

På tide å innse at dere tok feil?

Høyt salgstall kan nok heller tyde på at de selger til minste felles multiplum. Altså at det ikke nødvendigvis er noe som virkelig stikker seg ut, men momenter som alle kan like (men kanskje få kan elske). Det er litt som McDonalds eller Grandiosa. Store slagstall, men få som elsker det og ville gitt det 10/10.

De som ønsker noe raskt og enkelt ville kanskje gitt McDonalds eller Grandiosa 10/10?

De som ønsker seg noe sunt ville kanskje ikke det.

Vil en som bare ønsker noe kjapt i magen gi 10/10 til en rett som man må bruke fem timer på å lage fra bunnen?

Lenke til kommentar

Hvordan bedømmer du kvaliteten på et spill da?

Ved å finne ut hva anmelder/kritiker har spilt før og mente var bra.

Finnes det objektive kriterier?

Ja, ytelse og feil.

Et spill som får korrupte saves er for eksempel ikke bra.

Salgstall er vel omtrent det nærmeste man kommer objektive kriterier vel?

Vil du si at Assassin's Creed: Origins er et bedre spill enn Cuphead?

Så kvaliteten på et spill bedømmes ut ifra mangelen på bugs, ytelse, og hva en anmelder du liker mener som spillet?

Nei, les på nytt.

Bugs og dårlig ytelse fortjener kritikk, men det er ikke de eneste, eller viktigste, kriteriene for hvor bra et spill er.

Jeg skrev ikke at du som leser må like anmelderen, men at man må ta hensyn til hva anmelderen har skrevet om andre spill.

EDIT:

Til syvende og sist er det din egen mening som teller, men anmeldelser er nyttige verktøy for å finne ut om du vil like spillet.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Zelda-fansen er fryktelig. De verste Sony- og Microsoft-fanboys er moderate i sammenheng. Får Apple- og Android-fanboys til blekne. Alt som kommer fra fotballsupportere virker fornuftig i tillegg. Faktisk såpass ille at jeg har fått litt avsmak for Zelda.

All ære til Nintendo for å snu skuta rundt forresten. Jævla bra.

Lenke til kommentar

Zelda-fansen er fryktelig. De verste Sony- og Microsoft-fanboys er moderate i sammenheng. Får Apple- og Android-fanboys til blekne. Alt som kommer fra fotballsupportere virker fornuftig i tillegg. Faktisk såpass ille at jeg har fått litt avsmak for Zelda.

All ære til Nintendo for å snu skuta rundt forresten. Jævla bra.

På hvilken måte er Zelda-fansen fryktelig?

Nintendo har virkelig klatret seg til topps igjen. Switch er helt fantastisk. Sitter nå i jula og pludrer med andre gjennomgang av BotW i samme loftstue som jeg spilte igjennom OoT som barn. Hadde jeg visst den gang at jeg nesten 20 år senere kunne spille et spill som BotW i sofaen på en håndholdt maskin og TV'en om kvarandre hadde jeg nok svimt av.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...