akelbo Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 GOG gir bort Grim Fandango Remastered til alle som er raske nok.Nyoppussingen av et av tidenes beste eventyrspill er gratis nå Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Herlig spill! Absolutt verdt å laste ned. 2 Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Vet ikke om gamer.no har hatt noe om Assassin's Creed: Black Flag, men det spillet er også gratis på uPlay frem til 18. desember. https://www.pcgamesn.com/assassins-creed-4/assassins-creed-4-world-in-conflict-free-uplay Lenke til kommentar
Arodem Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Vet ikke om gamer.no har hatt noe om Assassin's Creed: Black Flag, men det spillet er også gratis på uPlay frem til 18. desember. https://www.pcgamesn.com/assassins-creed-4/assassins-creed-4-world-in-conflict-free-uplay Njoa, vi nevnte det for en stund siden, men kan kanskje dra opp saken igjen. Takk for påminnelsen! https://www.gamer.no/artikler/dra-til-sjos-og-driv-strategisk-krigforing-med-ubisofts-nyeste-gratistilbud/413491 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Grim fandango var ikke en stor komersiell suksess, og jeg må innrømme at jeg skjønner hvorfor. God setting, bra dialog, men spillet er for tomt, og det er for mange kjedelige og lite logiske puzzles i mine øyne. (joa, lite logiske puzzles kan du kritisere lucasarts for over hele linja, men de er ofte morsomme, istedet for å kjøre en kjetting opp og ned et vilkårlig antall ganger). Verd å spille, ja, men jeg synes faktisk ikke spillet er den undervurderte perlen det har rykte for å være. Det var et skritt i feil retning. AtW 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Mye gratis spill å hente fra forskjellige leverandører og utgivere nå til dags, man må bare følge med og ha de forskjellige klientene installert. Tipper det kommer noe på Origin snart også. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Grim fandango var ikke en stor komersiell suksess, og jeg må innrømme at jeg skjønner hvorfor. God setting, bra dialog, men spillet er for tomt, og det er for mange kjedelige og lite logiske puzzles i mine øyne. (joa, lite logiske puzzles kan du kritisere lucasarts for over hele linja, men de er ofte morsomme, istedet for å kjøre en kjetting opp og ned et vilkårlig antall ganger). Verd å spille, ja, men jeg synes faktisk ikke spillet er den undervurderte perlen det har rykte for å være. Det var et skritt i feil retning. AtW Sikkert derfor Gamespot (ja, helt utrolig når man tenker på hva de driver med nå) kåret det (helt fortjent) til årets beste spill foran spill som Half Life og Starcraft i 1998. Det topper også stort sett alle lister over tidenes beste eventyrspill, og er av mange også regnet som tidenes beste spill. At det ikke var en kommersiell suksess var selvsagt fordi "ingen" ville spille eventyrspill lenger på den tiden, men i stedet ville ha actionfylte spill, en tendens man hadde sett i flere år. Det sier seg jo selv når ikke engang tidenes beste spill får folk til å kjøpe et eventyrspill, selv med de sinnsykt bra anmeldelsene det fikk. Dumt ikke spillet var noe for deg, men det er ikke akkurat den generelle oppfatningen blant folk glad i sjangeren. Håper folk forøvrig ser bort fra den helt håpløse Gamer-anmeldelsen, og bare prøver spillet. Det er jo gratis tross alt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Grim fandango var ikke en stor komersiell suksess, og jeg må innrømme at jeg skjønner hvorfor. God setting, bra dialog, men spillet er for tomt, og det er for mange kjedelige og lite logiske puzzles i mine øyne. (joa, lite logiske puzzles kan du kritisere lucasarts for over hele linja, men de er ofte morsomme, istedet for å kjøre en kjetting opp og ned et vilkårlig antall ganger). Verd å spille, ja, men jeg synes faktisk ikke spillet er den undervurderte perlen det har rykte for å være. Det var et skritt i feil retning. AtW Sikkert derfor Gamespot (ja, helt utrolig når man tenker på hva de driver med nå) kåret det (helt fortjent) til årets beste spill foran spill som Half Life og Starcraft i 1998. Det topper også stort sett alle lister over tidenes beste eventyrspill, og er av mange også regnet som tidenes beste spill. At det ikke var en kommersiell suksess var selvsagt fordi "ingen" ville spille eventyrspill lenger på den tiden, men i stedet ville ha actionfylte spill, en tendens man hadde sett i flere år. Det sier seg jo selv når ikke engang tidenes beste spill får folk til å kjøpe et eventyrspill, selv med de sinnsykt bra anmeldelsene det fikk. Dumt ikke spillet var noe for deg, men det er ikke akkurat den generelle oppfatningen blant folk glad i sjangeren. Håper folk forøvrig ser bort fra den helt håpløse Gamer-anmeldelsen, og bare prøver spillet. Det er jo gratis tross alt. En kjapp googling indikerer at det i beste fall er en overdreven påstand at det "topper stort sett alle lister over tidenes beste eventyr-spill", av de 5 første treffene toppet det 1. Men det er uansett ikke det viktigste poenget mitt. Det er fint med bra dialog, bra stemming og artige figurer, som spillet har. Men gameplaymessig mener jeg det faller igjennom, mye kjedelige, ulogiske puzzles, store tomme områder, og dårlige kontroller. Jeg hadde gode minner om grim fandango, når jeg spilte igjennom det på nytt, så fant jeg at mine rosenrøde minner ikke passet fult så godt med det virkelige spillet. AtW Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 (endret) Grim Fandango er en type spill som trigger en ufortjent følelse av kulturell distinksjon hos brukerne. Dette luktet anmeldelsene lang vei av, noe som fikk meg til å hoppe glatt over da det kom. Kjøpte nyversjonen til noen tiere i fjor for å se hva jeg hadde gått glipp av, og det var omtrent som jeg trodde. Tildels morsomt, stemningsfullt og sjarmerende, men det holder ikke i lengden når det er så mye ikke-spill. Som eventyrspillenes svanesang har det helt klart en relevans, men folk som påstår dette er bedre enn Half-Life og Starcraft sliter jeg med å ta på alvor. Endret 13. desember 2017 av Isbilen Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Spillet som nærmest gravla de klassiske eventyrspillene. En fantastisk historie pakket inn i horribelt gameplay. Lenke til kommentar
Milarwen Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Jeg hadde riktig nok Remastered fra før på steam men kasta meg på og lasta det ned. Spilte igjennom. Enten så liker man slike spill eller så gjør man det ikke. Hvis man liker spill som Firewatch, Everybody's gone to the rupture liker man sannsynligvis Grim Fandango også. På den andre siden skjønner jeg ikke hva som er moro med Starcraft og lignende. Vi er alle forskjellige. Lenke til kommentar
Milarwen Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Spillet som nærmest gravla de klassiske eventyrspillene. En fantastisk historie pakket inn i horribelt gameplay. Tror heller det var andre veien, at actionspill/FPS gravla adventure-sjangeren men det som virkelig satte siste spikeren i kista der var The Escape From Monkey Island. Selv om jeg kjøpte det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Jeg hadde riktig nok Remastered fra før på steam men kasta meg på og lasta det ned. Spilte igjennom. Enten så liker man slike spill eller så gjør man det ikke. Hvis man liker spill som Firewatch, Everybody's gone to the rupture liker man sannsynligvis Grim Fandango også. På den andre siden skjønner jeg ikke hva som er moro med Starcraft og lignende. Vi er alle forskjellige. Vet ikke om jeg er helt enig i den vurderingen, liker godt point and click, men ikke alle. AtW Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Spillet som nærmest gravla de klassiske eventyrspillene. En fantastisk historie pakket inn i horribelt gameplay. Tror heller det var andre veien, at actionspill/FPS gravla adventure-sjangeren men det som virkelig satte siste spikeren i kista der var The Escape From Monkey Island. Selv om jeg kjøpte det. - Jeg er enig når det kommer til at når søkelyset flyttet fra "Adventure" til "Action", så tapte "Adventure"-sjangeren seg. Jeg er ikke helt enig i at "The Escape From Monkey Island" var siste spikeren i kisten for sjangeren. Humoren var der, men settingen var veldig upassende for serien. ----- Når det kommer til "Grim Fandango". Jeg likte veldig godt historien, og spillet hadde meget bra dialog. Alle gåtene var ikke like logiske, men balansen mellom logiske og ulogiske gåter var ikke avskrekkende. AtW nevner store, tomme områder. At det er nevneverdi negativt kan diskuteres. Noe jeg ikke skjønner er alle disse "Remastered"-greiene. Utvidet kompatiblitet og bug-fixes er forståelig nok. Men alle disse kosmetiske greiene er strengt tatt ikke nødvendig. Lenke til kommentar
Milarwen Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Jeg hadde riktig nok Remastered fra før på steam men kasta meg på og lasta det ned. Spilte igjennom. Enten så liker man slike spill eller så gjør man det ikke. Hvis man liker spill som Firewatch, Everybody's gone to the rupture liker man sannsynligvis Grim Fandango også. På den andre siden skjønner jeg ikke hva som er moro med Starcraft og lignende. Vi er alle forskjellige. Vet ikke om jeg er helt enig i den vurderingen, liker godt point and click, men ikke alle. AtW Orginalen var faktisk ikke point & click, selv om remastered versjonen er det. Ikke at det utgjør noen stor forskjell siden man kan velge å spille med tastatur, gamepad eller mus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå