Floppen Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Der jeg bor er ikke nextgentel tilgengelig, det er telenor. Finnes det andre leverandører? Må man ha ethernet nettverkskort hvis man bruker router med telenor adsl? Jeg regner med at mitt nettverkskort "smc ez card 10/100 mbit" ikke er ethernet? Seder telenor med router? Har lest her før at man må ha noen drivere for å bruke telenor adsl og at det var best å laste ned nye og bedre drivere... Hva heter dem og hvor finner jeg dem? Takker for svar!! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Har ikke ADSL selv, men kan svare deg i de sene nattetimer likevel :smile: Quote: On 2002-03-02 02:11, Floppen skrev:Der jeg bor er ikke nextgentel tilgengelig, det er telenor. Finnes det andre leverandører? Spørs hvor du bor. Quote: Må man ha ethernet nettverkskort hvis man bruker router med telenor adsl? Ja Quote: Jeg regner med at mitt nettverkskort "smc ez card 10/100 mbit" ikke er ethernet? Jo, det er et ethernet-kort. Quote: Seder telenor med router? Nei. Du får et kabelmodem. Lenke til kommentar
dolbyac3 Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Heisann nettverkskortet ditt holder i all mass, trenger ikke å bekymre deg for det. når det gjelder det som Telenor leverer så skal du få alt du trenger, ADSL boksen og nettverks kabel bort til PC`en vet ikke hvor du bor da og om det finnes andre leverandører.... men er det ikke det så er det bare å Løp og kjøp.... Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Og ang. drivere, så følger det med i installasjonspakken til telenor. Om da drivere er rette ordet. Det finnes også et annet (og bedre) installasjonsprogram enn det som finnes på installasjonspakken, dette kan lastes ned fra online.no sin side. Heter noe så lettvint som RASPPPoE (ADSL) og kan lastes ned fra: http://www.online.no/guide/veiledninger/pr...e-RASPPPoE.html - Dette programmet krever noe mer maskinkunnskap enn om du bruker innstallasjonspakken, men den funker bedre. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 her kan du sjekke bredbånds mulighetene innenfor fylket ditt: http://www.dinside.no/ds/owa/BREDBAND.vis Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Jeg mener http://www.bluecom.no alle steder der telenor leverer Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Jeg tror også at bluecom leverer overalt hvor telenor leverer ettersom de "leier" utstyr, linjer, og sentral fra telenor. Har selv bluecom 704/128 linje og synes dette er ganske bra.. får downloadhastighet på rundt 80kb i sekundet ved optimale forhold. Ping er også ganske bra ettersom det går via bluecom sine servere og ikke telenor sine. Ligger på alt fra 15 til 50 i gjennomsnitt hos meg. Ett par andre pluss ved å velge bluecom fremfor f.eks. telenor er: *God support *Ingen brukernavn/passord oppkobling *modemet fungerer som DHCP serveer og deler ut ip til opptil rundt 60maskiner som kan være på nettet samtidig(forutsetter selvfølgelig mange hubber eller tilsvarende) *Billigere enn telenor Jeg er storfornøyd, men begynner å bli "sugen" etter høyere download hastighet nå når jeg har fått smaken på det :smile: (kansje 2mbit hehe) Jeg vurderte også SDSL men fant ut at "hvorfor skal jeg betale ekstra for at andre skal laste opp fra meg fortere" det er jo skamdyrt med sdsl. Får se om jeg går over når det blir billigere. Lenke til kommentar
Floppen Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 Takker for bra svar... Har endelig fått inn telefonlinje her og 1024/256 adsl fra bluecom er bestillt. Burde bli grei overgang fra modemet jeg ha trykt inn i pc'en nå. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Ang. Telelnors programvare til ADSL vs. RASPPPoE: Har prøvd Telenor sitt, men kjører RASPPPoE nå etter anbefaling. Kan ikke si at jeg merker noe hastighetsforskjell. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Ang. Telelnors programvare til ADSL vs. RASPPPoE: Har prøvd Telenor sitt, men kjører RASPPPoE nå etter anbefaling. Kan ikke si at jeg merker noe hastighetsforskjell. Lenke til kommentar
Tommyd Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 rasPPPoe er bedre enn den oppkoblinga telenor sender med, for det første fordi den faktisk virker(!) ..det gjorde nemlig ikke startpakka! og for det andre så slipper jeg å ha et stygt ikon med telenor ADSL på pc`en min (STORT pluss..) Lenke til kommentar
Floppen Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Har en 10 mb hub som jeg tenkte å koble på routeren.. Vil huben bli for treg? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Nei, huben vil være mer enn rask nok.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå