Jaim Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Hei, Jeg må investere i ny laptop. Bruksområdene mine er i hovedsak surfing, streaming og Football Manager 2018. Jeg bruker å kjøpe ny laptop omtrent hvert 4-5 år. Den jeg har sett på er. http://www.dell.com/no/p/xps-15-9560-laptop/pd?oc=cnx95603&model_id=xps-15-9560-laptop Er dette en grei deal? Mulig kanskje det er litt overkill for mitt bruksområde, men setter pris på rask responstid og ikke minst flyt i Football Manager 2018. Er det noen alternativer jeg bør vurdere? Har sett på Surface serien og Spectre 360, men de som er tilgjengelig i samme prisklasse eller billigere har ikke dedikerte grafikkort. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Jeg har nøyaktig denne modellen, og har lite å utsette på den: Batteriet varer lett 8 timer med surfing og notatbruk uten å tenke på strømsparing. Skjermen er lyssterk nok til at den er klar og tydelig under stort sett all bruk, og den er i tillegg matt. Maskinen er svært rask under all bruk, svært sjelden den "står og jobber". Touchpad-en er stor nok til at den føles god i bruk. Byggekvaliteten oppleves som svært god, har ikke klart å lage noen synlige riper, og jeg tviler sterkt på at skjermen vil bøye seg med tid. Spill er helt OK: den har fenomenalt med kraft i forhold til størrelsen, men den kan bli varm og støyende om du presser grafikkkortet og skjermen har litt mye etterslep for action-titler om du er vant med en G-sync monitor. ASUS har Zenbook Pro: https://www.dustinhome.no/product/5011022411/zenbook-pro-ux550ve?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146197 Jeg kjenner ikke mye til den, annet enn at de kan utstyres svært likt som XPS 15 9560 Lenke til kommentar
Jaim Skrevet 12. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2017 Jeg har nøyaktig denne modellen, og har lite å utsette på den: Batteriet varer lett 8 timer med surfing og notatbruk uten å tenke på strømsparing. Skjermen er lyssterk nok til at den er klar og tydelig under stort sett all bruk, og den er i tillegg matt. Maskinen er svært rask under all bruk, svært sjelden den "står og jobber". Touchpad-en er stor nok til at den føles god i bruk. Byggekvaliteten oppleves som svært god, har ikke klart å lage noen synlige riper, og jeg tviler sterkt på at skjermen vil bøye seg med tid. Spill er helt OK: den har fenomenalt med kraft i forhold til størrelsen, men den kan bli varm og støyende om du presser grafikkkortet og skjermen har litt mye etterslep for action-titler om du er vant med en G-sync monitor. ASUS har Zenbook Pro: https://www.dustinhome.no/product/5011022411/zenbook-pro-ux550ve?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146197 Jeg kjenner ikke mye til den, annet enn at de kan utstyres svært likt som XPS 15 9560 Takk for gode svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå