AnonymDiskusjon Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Hei Jeg har fått jobb i en "utenlandsk" ambassade som sjåfør her i norge ^^ Har fått på følelsen at de tracker mitt minste "move" både på nett og telefon så skriver her via en tredjepart sin pc MEN jobben er knall ^^ Men uansett, så starter jeg ikke før 2018 Har snakket litt med med de andre norske sjåførene som jobber der og de sier de kan velge å betale skatt. Er dette lov ? Og er det en fordel / ulempe ved begge? Utenom det at man selvfølgelig får mer / mindre utbetalt Men med tanke på evt helsevesen støtte osv senere- pensjon osv osv? Ser helst at noen som faktisk VET hva de prater om når det gjelder arbeid i en ambassade svarer Det at normale folk ikke betaler skatt gir kanskje ikke samme utfall senere siden vi jobber jo for en ambassade Aner ikke jeg..men skulle gjerne fått litt info ^^ Hvor mye de vet aner jeg ikke, men de fant info om at jeg hadde stjålet en litago melk på barneskolen for x antall år siden hehe så "fingers crossed" Anonymous poster hash: 7e1f5...d6f Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Jeg aner ingen ting om dette, men ved å google finner man jo noen treff: http://www.dagsavisen.no/innenriks/avdekket-skattesnusk-1.293997 https://e24.no/jobb/skattemyndighetene-faar-lister-over-norske-ambassadeansatte/22733185 Så vidt jeg kan forstå av oppslagene er dette med skatt ikke noe man kan velge å betale/ikke betale selv. 1 Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Betaler du ikke skatt får du vel heller ikke pensjonspoeng. Noe å tenke på. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Nei det er sjølvsagt ikkje lov å unndra seg skatt. Ein slik jobb åpner nok for muligheita til å holde inntekta skjult for norske myndigheiter dersom ambassaden ikkje innrapporterer lønna di. Du er uansett sjølv ansvarleg for å rapportere inn lønn og skatte av denne. Ambassaden kan ikkje påleggast dette ansvaret, så det å unndra seg skatt er ein personleg risiko. Dersom du blir tatt så vil det sjølvsagt medføre straff. Dersom du vil gjere dette lovleg så bør du også få klarheit i om det foreligger skatteavtale mellom Norge og det landet du skal jobbe for. Du vil sjølvsagt ikkje risikere å bli avkrevd for inntektsskatt frå begge landa samtidig. 1 Lenke til kommentar
Dogshit420 Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 (endret) Bump. Tenkte og søke jobb som sjåfør i ambassade selv. Kunne du forklart meg hva arbeidsoppgavene er osv.? Lønn? Endret 18. desember 2019 av D1ablo666 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 Du kan spørre din nærmeste overordnede. Er vel bare å spørre det. Hvis du ikke har uærlige intensjoner, så er det vel ikke noe farlig i å spørre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå