Gå til innhold

p4 spørsmål

Dvd-jesus

Anbefalte innlegg

hey

hvilken type ram (pc2100-3700) trengs på en Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800 - Socket PGA478, 512kB "Northwood"? gjerne sett sammen en pakke med hk/ram/cpu :p helst ikke så alt for dyrt, en midt på treet pc. har vel bestemt meg egentlig for cpu`n (2,6ghz)

klokke-egenskaper på 2,6ghz`n? :)

skal kjøres med ett powercolor r9800pro

mvh :xmas:

EDIT; ble litt feil topic kanskje :blush:

Endret av Fr3drik^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite penger = AMD. Du får mer ytelse for pengene dine ved valg av f.eks. Athlon XP 2500+. Det er dog en evig diskusjon av hva som er best, for P4C 2,6 kan klokkes svært langt hvis man har bra RAM, men det vil uansett bli en dyrere løsning enn XP2500+ (forøvrig kan også XP2500+ også klokkes svært bra). I praksis er forskjellen svært liten, og du kommer nok ikke til å angre på noen av valgene.

Lenke til kommentar

Liker den amd jeg har no(1,4tbird) meget godt, aldri hatt problemer med den.

har funnet fram til følgende opsett:

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

hovedkort: Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR

cpu: AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz

cpu vifte: Cooler Master AERO 7 Lite AMD

skjermkort: PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR

Totalt: 5 074,13

greitnok? :)

Endret av Fr3drik^
Lenke til kommentar
Liker den amd jeg har no(1,4tbird) meget godt, aldri hatt problemer med den.

har funnet fram til følgende opsett:

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

hovedkort: Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR

cpu: AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz

cpu vifte: Cooler Master AERO 7 Lite AMD

skjermkort: PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR

Totalt: 5 074,13  

greitnok?   :)

Har personlig lite til overs for CoolerMaster - de jeg har vært borti bråker rett og slett for masse. Ellers så ser det oppsettet der ut som en sikker vinner (og trolig et av de mest standard oppsettene som har blitt kjøpt den siste tiden), både med tanke på pris og potensiell ytelse ved overklokking.

Et lite spørsmål: Er den RAM-en twin brikker (2x256) eller én stor brikke? Forskjellen er ikke så alt for stor i praksis, men man kan oppleve en liten ytelsesforbedring med to minnemoduler på nForce2. Dette forringer derimot muligheten for oppgradering til 1 GB senere (i stor grad i alle fall). Blir en vurdering du må ta.

Lenke til kommentar

Jeg kjører 2.6C på 3.2, 1.575Vcore :thumbs:

Men TwinMos PC3200 var den største tabben jeg har gjort :blush: Vet ikke om det er jeg som er uheldig, men ram-brikkene vil nesten ikke klokkes i det hele tatt :scared: Må kjøre de på 320MHz standard, pluss overklokkingen. Noe som gjør at de kjører på 397MHz...

Sats på 3500 eller raskere hvis du går for P4.

Lenke til kommentar
Jeg kjører 2.6C på 3.2, 1.575Vcore :thumbs:

Men TwinMos PC3200 var den største tabben jeg har gjort :blush: Vet ikke om det er jeg som er uheldig, men ram-brikkene vil nesten ikke klokkes i det hele tatt :scared: Må kjøre de på 320MHz standard, pluss overklokkingen. Noe som gjør at de kjører på 397MHz...

Sats på 3500 eller raskere hvis du går for P4.

Så lenge han skal ha en XP2500 så er en PC3200-brikke fra TwinMos et helt greit valg fordi man ikke opplever de ekstreme minnehastighetene som man får ved overklokking av P4C. Med multiplier-overklokking og videre litt FSB så behøver man ikke kjøre brikkene noe særlig over standard hastighet. Skal man derimot gå for en P4C, så bør man som jeg har skrevet over, satse på noe som har litt høyere spesifikasjoner (og som ikke minst koster mer) hvis man skal overklokke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...