AnonymDiskusjon Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Jeg må få litt innsyn fra andre her nå hehe Jeg og samboer har litt forskjellig syn på penger Jeg er nok litt mer beskjeden med bruken, men jeg kjøper meg ting jeg vil ha til tid og annen Min samboer derimot..bruker penger i hytt å pine, men...det er alltid et men! Dette er fordi min samboer vil arve penger..nok penger til at vi snakker om rundt 1 mill Det vil nok skje innen en 10 års periode.. det er nettopp dette som plager meg litt. Fordi det kan være 10år og det er heller ingen garanti for dette, men sjansen er stor Det viser seg at min samboers far har investert i bitcoins ifjor og har tjent røft 10 mill, men som det også viser seg så stiger dette for hver måned og dermed kommer ikke faren til å selge før han føler det er nær kollaps eller at de rett å slett ikke ønsker mer penger stående der og vil bruke det Som igjen..kan ende med ingenting ( sjansen er liten. da han har solgt for 5 mill allerede så noe får "vi" men vi aner ikke når) men ja Det er snakk om å gå skole ( en utdanning som ikke vil gjøre noe annet enn å gi min samboer gjeld, fordi utdanningen er ikke relativ til det samboer skal jobbe med, men pga nettopp dette med arv så vil min samboer ha mer utdanning i bakhånd ) Føler det blir for dumt å skulle legge opp bruken av penger på " tilfeldigheter" av hva som kan skje i fremtiden Slik vi sitter i det så er vi nærmest avhengig av å arve disse pengene for å evt kunne kjøpe et hus før vi får barn osv som vi ønsker Hadde vi gjort som "normale" folk så kunne vi realisert dette uansett om 2-3 år, Men med skole og mer gjeld + vente på arv kan dette ta oppimot 10 år ( kan også ta 1 år hvis han selger sine bitcoins såklart) Er jeg gjerrig som tenker sånn? Anonymous poster hash: bd9b5...e63 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Det er ikke gjerrighet å ikke ville bli økonomisk ufør og mer enn et forhold har gått til helvete pga. økonomi. Det er bare fornuftig å la vær å bruke penger man ikke har og det er heller ingen garanti at dere får penger i det hele tatt, faren hennes kan blåse vekk alt hvis han vil og det er jo ikke umulig at skjer. Jeg tror forholdet deres vil bli satt på en prøve med dårlige sjanser for at det ordner seg hvis samboeren din fortsetter i samma mønsteret som du beskriver. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Det er jo ikke sikkert forholdet deres varer eller at det er penger igjen. Mon tro om det ville vært bedre og mer moro og flyte på samboerens penger fremover og leve livet! No strings attached. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 1 mill er da ikke mye. Det går fort om man kjøper noe dyrt eller har dyre vaner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå