Lars Taraldsen Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Har bøyd seg for investorene.Verdens største oljeselskap skal vurdere klimarisiko Lenke til kommentar
G Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Ok, bare for pengenes (aksjonærenes) skyld altså? Lenke til kommentar
UMF9FR2A Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Det er slik kapitalismen fungerer. Dette er en viktigere måte å endre respons og oppførsel av viktige markedsaktører enn for meg og deg å skrive på denne bloggen. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Det er slik kapitalismen fungerer. Dette er en viktigere måte å endre respons og oppførsel av viktige markedsaktører enn for meg og deg å skrive på denne bloggen. Jeg klarer ikke helt å se at dette er et eksempel på at kapitalisme fungerer generelt. Investorene vil bare beskytte investeringene sine, og i denne saken innebar det tilfeldigvis noe positivt for miljøet. Men i de fleste andre saker innebærer det det motsatte. Som regel på selskaper og investorer tvinges til å gjøre det riktige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå