Gå til innhold

Barberutstyr i gave

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en bror som ønsker seg en kombinert barberhøvel/skjeggtrimmer til jul av typen Gillette Fusion Proglide Styler.

Jeg har dog selv eid en sånn en, og den gikk rimelig fort i stykker, så jeg lurer på om det finnes et tilsvarende produkt bare med høyere kvalitet.

Selv bruker jeg en 'rein' hårtrimmer og en gammeldags barberhøvel, type 'Safety Razor'. Jeg er veldig fornøyd med høvelen, men den krever jo litt mer teknikk og trening, og jeg vet ikke om broder'n gidder det helt enda.

TL;DR: All-purpose barbersett av noenlunde kvalitet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt gode erfaringer med Philips barbermaskiner. Disse fås med utskiftbart hode for skjeggtrimming. Evt. selges de i "kit" med egen maskin for trimmingen. Koster fra 500 og opp til 2000.

Kjøpte en maskin til ca. 1000 og har hatt den i over 6 år nå. Funker bra, og har aldri skiftet blader.

Men tradisjonell høvel gjør en bedre jobb...

Lenke til kommentar

Har hatt gode erfaringer med Philips barbermaskiner. Disse fås med utskiftbart hode for skjeggtrimming. Evt. selges de i "kit" med egen maskin for trimmingen. Koster fra 500 og opp til 2000.

Kjøpte en maskin til ca. 1000 og har hatt den i over 6 år nå. Funker bra, og har aldri skiftet blader.

Men tradisjonell høvel gjør en bedre jobb...

Så da kan det virke som den beste løsningen er å skaffe en hårtrimmer til gave og heller la grabben finne sin egen høvel - der er jo en del preferanser rundt denslags - uansett følger der vel en byttelapp med.

Jeg skal se etter Philips, takk for svar.

Lenke til kommentar

Jeg har selv brukt et utall timer i liknende forumtråder - jeg begynte først med 'Straight Razor' barberkniv før jeg ikke klarte å slipe kniven skarp igjen og gikk over til DE-høvel - og jeg kjenner godt til barbershop, gents ol.

Saken er at jeg ikke er sikker på om broder'n er interessert i den samme investeringen av tid og innsats - i hvert fall ikke enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...