hojohansen Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Hva anbefaler dere av sacd. Både to og mulitkanal. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Hva anbefaler dere av sacd. Både to og mulitkanal. Jeg er stor fan av musikk i multikanal og ellers hi-res innspillinger, noe jeg har skrevet om i tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1788865 Selvsagt er det en del SACD utgaver i min samling, mest multikanal utgaver, men disse har som regel et layer med 2 kanal hi-res også, i tillegg til et layer med vanlig cd kvalitet. Mange titler som kommer i multikanal SACD har også blitt utgitt i like god kvalitet på Blu Ray Audio og DVD audio, jeg har da foretrukket de to senere formatene - da de er lettere å rippe til pcen. For egen del er det mest klassiske rock titler jeg har skaffet av SACD i multikanal. Dessverre er mange gode titler OOP og kan koste skjorta (som for eksempel Roxy Music - Avalon som er fantastisk), men det finnes også en del som er lett å få tak i. Noen eksempler på titler jeg har i multikanal og som låter bra: Elton John - Elton John, Tumbleweed Connection, Madman Across the Water, Honky Chateu, Yellow Brick Road, Captain Fantastic etc. Deep Purple - Machine Head Dire Straits - Brothers in Arms Donald Fagen - The Nightfly Mark Knopfler - Shangri-La Steely Dan - Gaucho Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 14. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2017 Tusen takk for fyldig svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå