Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan få vekk hudormer på nesa, beste tips?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

når jeg var ung så kunne man kjøpe et plaster man satte på nesa og rav av. den dro alle med seg ut.

såvidt jeg har forstått det så ble det fjernet i norge men selges fortsatt i andre land.

googla til dette:

https://www.nordicfeel.no/hudpleie/ansikt/ansiktsmaske/biore-deep-cleansing-pore-stripscombo-43580?gclid=CjwKCAiAmb7RBRATEiwA7kS8VKNNJOT2g2vh4nwSD0iQ5l5FRGvs7OZGqlD5GW5vJa_MA_ebtLPiABoCGUEQAvD_BwE

så tydeligvis tilgjengelig enda

Lenke til kommentar

Aner ikke, jeg klarer det hvertfall selv med slikt utstyr uten skader, men du må jo bruke det riktig. Gjør du det blir det jo akkurat som om noen andre gjør det for deg.

Men kommer dem ikke tilbake igjen, selv etter å ha poppa dem ut?

Anonymous poster hash: e2280...35d

I min erfaring kommer det tilbake.

Jeg vet ikke under hvilke omstendigheter men nå som voksen får jeg slike i ny og ne. Jeg vet ikke hva som forårsaker det men jeg tar en varm klut som jeg holder over ansiktet en stund for så å sette en hånd under nesa og presse den oppover. Dette presser dem ut også tørker jeg dem bare bort.

Så går det veldig lang tid før jeg ser dem igjen. Jeg vil gjette et år eller noe sånn. Som ung hadde jeg aldri kviser men jeg hadde disse.

Lenke til kommentar

Aner ikke, jeg klarer det hvertfall selv med slikt utstyr uten skader, men du må jo bruke det riktig. Gjør du det blir det jo akkurat som om noen andre gjør det for deg.

Men kommer dem ikke tilbake igjen, selv etter å ha poppa dem ut?

I min erfaring kommer det tilbake.

Jeg vet ikke under hvilke omstendigheter men nå som voksen får jeg slike i ny og ne. Jeg vet ikke hva som forårsaker det men jeg tar en varm klut som jeg holder over ansiktet en stund for så å sette en hånd under nesa og presse den oppover. Dette presser dem ut også tørker jeg dem bare bort.

Så går det veldig lang tid før jeg ser dem igjen. Jeg vil gjette et år eller noe sånn. Som ung hadde jeg aldri kviser men jeg hadde disse.

Så det holdt bare for deg å ha noe varmt på nesa, så forsvant porene automatisk ut? Eller måtte du bruke sånn greie for å pelle dem av?

Lenke til kommentar

Når jeg var ung husker jeg at jeg brukte slike plaster som drar dem ut og da hadde jeg en del.

Nå i voksen alder holder det at jeg dekker nesen med en veldig varm og våt klut i et par minutter før jeg trykker nesen oppover fra undersiden av nesen. Dette er nok til at de presses ut uten at jeg må presse ubehagelig hardt, men jo hardere jeg presser jo mer blir jeg kvitt.

På dette viset unngår jeg å få merker på nesen ved å klype eller klore. Jeg husker at de plaster greiene fungerte ekstremt godt men jeg er ikke lenger plaget så jeg trenger det ikke

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Når jeg var ung husker jeg at jeg brukte slike plaster som drar dem ut og da hadde jeg en del.

Nå i voksen alder holder det at jeg dekker nesen med en veldig varm og våt klut i et par minutter før jeg trykker nesen oppover fra undersiden av nesen. Dette er nok til at de presses ut uten at jeg må presse ubehagelig hardt, men jo hardere jeg presser jo mer blir jeg kvitt.

På dette viset unngår jeg å få merker på nesen ved å klype eller klore. Jeg husker at de plaster greiene fungerte ekstremt godt men jeg er ikke lenger plaget så jeg trenger det ikke

Så du behøver ikke noe hudormfjerner til å poppe ut hudormene?

Må jo nesten prøve ut selv. Hørtes veldig lettvint ut :) 

Lenke til kommentar

Salisyre funker for å minimere hudormene. Jeg brukte en stjnd salisyre pga talg men det viste seg at det tok virkelig godt pp hudormene på nesen.

Brukte denne: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=4083175&c=1054&g=false&ref=search

Ellers funker nesestrips en gang i blandt.

Takk :)

Hvordan påførte du den? Bare rett på nesa? Eller vaska du nesa med den?

Lenke til kommentar

Salisyre funker for å minimere hudormene. Jeg brukte en stjnd salisyre pga talg men det viste seg at det tok virkelig godt pp hudormene på nesen.

Brukte denne: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=4083175&c=1054&g=false&ref=search

Ellers funker nesestrips en gang i blandt.

Takk :)

Hvordan påførte du den? Bare rett på nesa? Eller vaska du nesa med den?

Jeg vasket egentlig hele fjeset med det fordi jeg skulle ha vekk talg på siden av fjeset, og da merket hudormene på nesen forsvant etterhvert.

Men du kan jo prøve å kun vaske nesen med det, det skal gi samme effekt. Husk god fuktighetskrem, salisyre kan være sterkt for huden.

Lenke til kommentar

God hygiene og ansiktsvask er det som kommer til å fungere i det lange løp. Det finnes mange produkter som skal få "hudormene", men vanlig ansiktshygiene er å anbefale fra meg.

Ordet "hudormer" er dog misvisende. Det er kun fett i porene i huden på nesa, og er laget for å være der, dog kan dette få mørk farge og derfor prøver man å fjerne de av kosmetiske grunner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...