HelenaN Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Takk alle for fototreffet! Hyggelig med nytt medlem også. Håper du og de andre nye kommer fler ganger. Her kan vi poste våre bilder. Siden jeg har värt på mange julemarkeder för bestemte jeg meg for å eksperimentere med mitt russiske monolens, men klarte ikke å få til noe brukbart. Virker ikke som disse forhold passer for mitt objektiv (men kröllx har sikkert tatt noen fine bilder med sitt). Når det egentlig var altfor mörkt allarede bytte jeg til Lensbaby. De bildene ble vel også mest tull , men jeg har ärender i byen denne uken så jeg tror skal pröve en gang til og starte med Lensbaby direkte. Ja ja, så er det ibland og det var uansett hyggelig å komme seg ut litt og möte dere en stund. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. Truende. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Spennende bilder Helena. Håper å bli med neste gang. Her var det 25 grader i dag. Og deilig å kunne gå isfritt. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 11. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2017 Takk Randi! Höres herlig ut. Ha en fortsatt fin ferie! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Takk for det. Blir overgang å komme hjem til mørke vinteren. Har ikke fotografert så mye denne gangen for jeg har vært her så mange ganger før. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 (endret) Takk for hyggelig treff og nytt bekjentskap. Jeg hadde også bestemt meg for å teste ut min monolens, men så tidlig at det var utfordrende forhold for denne type linse. Julelysene ga mye "lys flare" på bildene. I tillegg var det vanskelig å fokusere manuelt når det var mørkt og så mye folk. Lys flarene var mindre dominerende og distraherende når det konverteres til svart hvitt, men da var det lite julestemningen igjen. Det var ikke lett Helena Det blir ikke så mange bilder, men sånn er det noen ganger. 1 - juletreet 2 - familiehygge på julemarked 3 - fargerike glass 4 - nærkontakt 5 - julehandel 6 - shadowpaly 7 - årets juletre Endret 11. desember 2017 av krøllx Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 (endret) Helena, av dine bilder liker jeg nr 1, 2 og 3. Babylens gir en fin effekt av puls og tempo og fremhever motivet enda mer. Liker også den siste i svart hvitt. Håper ikke at det virkelig var en truende hendelse Endret 11. desember 2017 av krøllx Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 12. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2017 Enig, det var ikke lett, men man må jo eksperimentere. Ibland blir det bedre enn ventet også og det kan bli skikkelig fint og stemningsfullt med monolens når man finner riktig motiv. Du klarte det mye bedre enn meg. Ditt 26mm gir litt mer kontrast (i sentrum) og så er du flinkere til å redisjere bildene. Liker aller best nr 2 og 5. Nr 6 hadde nok värt en favoritt om du hadde värt litt närmere hovedmotivet. Liker effekten fra Lensbaby, men det ble altfor mye når jeg bare brukte det objektivet og bare störste blender. Bedre å starte når det er litt lysere så jeg kan bruke en mindre blender og få mer i fokus. Kanskje kombinere med "vanlig" objektiv også. Lenke til kommentar
RambaZamba Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Takk for en koselig julefototreff. Skulle kansje heller har tatt med AF lensene. Manuel fokus i dårlig lys og uten stabilisering var litt for mange baller i luften. 1 2 3 4 5 6 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå