Gjest Slettet-376f9 Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 OFDMA er moduleringsteknikken som brukes i 4G (mobiltelefoni). Jeg har noen spørsmål. Ta gjerne kontakt på PM. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Det er nok heller begrenset, men jeg har hatt om det på skolen nylig. Jeg har også tilgang til læremateriell, så jeg kan prøve å svare på det du lurer på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 (endret) Nydelig. Jeg ser at OFDMA benytter en haug av subcarriers. Betyr dette at mobilen og basestasjoner sender på flere fysiske radiofrekvenser samtidig? Endret 11. desember 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 (endret) OFDMA er i essens en teknikkk der man kan motta flere OFDM symboler samtidig og sette dem sammen til et OFDA symbol. Et OFDM symbol kan består av flere subcarriers. Slenger ved et bilde fra boken Endret 11. desember 2017 av Chris93 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Det ser ut som om svaret på spørsmålet mitt er JA. Det som gjør meg litt usikker er dette med at radidelen klarer å sende/motta på maaaange frekvenser samtidig, men jeg har jo null peil på hvordan en sender/mottaker virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå