Gå til innhold

Vifter

warillion

Anbefalte innlegg

Ønsker å bytte ut kabinett viftene + kjøpe mer. Bytte ut kjøleren på skjermkort (TI4800 se), northbridge, cpuen og den i PSUen... Og kjøpe en viftestyring. På northbridgen kjøper jeg en ribbe bare. Noen som vet om noen rolige, god ytelse, tar mye luft inn ? Men allikevel ikke bråker! Vil oppnå en bortimot lydløs pc. Viftene kan bråke på full speed. Stiller bare ned med viftestyringen. Men den må ikke bråke når jeg at den skal suge mye luft og ikke bråke.

Noen forslag?

Endret av warillion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke plass til 12*12... har plass til 5 80*80, men noen som har noen ide om en god cpu kjøler (socket A 2800+) Og hvor mye luft bør en vifte blåse inn/ut? Hvor mangen rpm og hvor stor luftmengde i timen? Vil ha effektiv kjøling og lydløs pc. TI kortet bråker som et uvær. Og det gjør NB vifta og.

Lenke til kommentar
Stillegående Papst vifter får du hos Microplex

Jobber du for Microplex ?

Skulle kanskje tro det... men nei :)

Hehe... ikke jeg heller, såg bare at du talte varmt for et annet podukt fra dette firm. i en annen tråd. Har den fine Titanserien også dei.

Jeg liker så godt den Actic 80 til Kr. 89,- fra 3dfxcool (jeg kortslutter tempdioden så går den med 3000 rpm). Den har også godt avrundede hjørner og er støysvak.

Vi kunne godt trenge litt provisjon for alle anbefalingene vi gjør :xmas:

Edit Hehe...ComputerBoy jobber der ihvertfall ikke, for han har ikke vifter å anbefale, og vil selge webshop'en :sleep:

Har ikke plass til 12*12... har plass til 5 80*80, men noen som har noen ide om en god cpu kjøler (socket A 2800+) Og hvor mye luft bør en vifte blåse inn/ut? Hvor mangen rpm og hvor stor luftmengde i timen? Vil ha effektiv kjøling og lydløs pc. TI kortet bråker som et uvær. Og det gjør NB vifta og.

Du skal bruke bare ha innblåsningsvifter (helst med filter). Det holder med to stk. Så opner du hullene så går luften ut av seg selv. Serievifter (ut i tillegg) øker ikke luftstrømmen. men bare bråket og lommeboka til selgeren.

Hvor mye luft som skal til finner du ut her..........

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...