Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

IP TV og internett

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har nettopp flyttet til en studentbolig, og prøver å finne ut av internett og tv-delen. 

Jeg ser at jeg har ett nettverksuttakk i veggen, og slik jeg har forstått det så skal jeg da koble en nettverkskabel fra veggen og inn i routeren for å få trådløst nett. 

Men så vil jeg jo også ha TV, og da har jeg forstått det slik at man har IP TV når man får signaler via "nettverket", stemmer dette? 

Problemet er jo at i det uttakket så er det bare mulig å ha én nettverkskabel, hvordan i huleste skal jeg da få tv fra samme uttakk. Har lest litt på nettet, og så vidt meg bekjent er det noe som heter "svitsj" som gjør at man kan koble ulike komponenter til den?

Hvis noen kan være så snille å forklare meg dette her, så blir jeg veldig glad! 

Takk på forhånd :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En trådløs router har vanligvis innebygget uttak for kablede komponenter. Kall det gjerne innebyggert "switch".

Videre er det vanskelig å gi noen gode råd når du ikke beskriver nøyaktiig hva veggkontakten gir. Da jeg bodde i studentbolig hadde hybelen en nettverkskontakt som ga internett til pc via kabel uten router. Dersom jeg ville ha flere enheter tilkoblet internett måtte jeg ha en router. Med en router kan man dele nett-tilgangen fra veggkontakten mellom mange trådløse enheter og opptil typisk 4 kablede enheter.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Min hybel hadde egen kontakt til tv-signaler og abonnement på tv var inkludert i husleien. Det du må finne ut er om tv er inkludert der du bor. Du kan evt. kjøpe iptv hos en tv-distributør hvis det er nødvendig.

TV er ikke inkludert i leien nei. Men på nettsiden deres så står det at de har en avtale med Snap-Tv, og at vi skal henvende oss dit og si at man er studenter ved SiO. Så lenge de sier at man kan gjøre det, tok jeg det som gitt at det var et opplegg rundt dette. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...