Gå til innhold

cpu på a7v333

Lasse Ma

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe my cpu til mitt Asus a7v333 rev. 1.04.

Offisielt støtter dette kortet bare 266mhz fsb men kan settes til å kjøre 333mhz fsb.

Hvordan vil det bli med å sette på en XP2800+ Barton? Vil den kunne gå med 333mhz fsb? Vil jeg evt risikere at maskinen blir ustabil?

På forhånd takk.

Lasse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ikke skade den. Enten vil du ikke klare å boote i det hele tatt, eller den vil være ustabil eller så vil den funke helt uten problemer. Sjangsespill. Jeg vet at det er folk som har kjørt 333Mhz fsb på det kortet uten problemer , men er også en grunn til at asus offesielt ikke støtter det før i revisjon 2.0 (er det vell). Det eneste du rissikerer å tape er pengene på CPU en.

Du kan jo for sikkerhets skyld oppdatere BIOS først, er mulig at det vil gjøre det litt lettere for kortet å kjøre på 166mhz fsb.

Lenke til kommentar

Har samme HK som deg og har vurdert det samme, men ifølge ASUS sin hjemmeside støtter HK revisjon lavere enn 2.0 bare 266MHz FSB CPU. Dvs max CPU er den gamle typen av 2600+ (2133MHz) Model 8 :thumbdown: . Dette i følge Asus.

Hadde selvsagt vært fett med Barton 2500+, men jeg tror ikke det går. Har ingen mulighet for å teste heller.

Lenke til kommentar
Må bare si omigjen: Ikke vits å kjøpe annet enn XP Barton 2500+; den går lett til 2800+. Du må bare sette instillingene manuellt.

Ikke med dette kortet vell? Så vidt jeg vet så klarer ikke dette hovedkortet å forandre multiplyer på Barton, det er det bare Nforce2 og ViaKt600(?) som kan. Dermed må du klokke ved å forandre fsb. Og er jo tvil om den i det hele tatt når 166Mhz, tviler på at du vil klare å klokke noe særlig mer enn det. Så er abbsolutt en fordel med 2800+ sin høyere multiplayer.

Lenke til kommentar
Må bare si omigjen: Ikke vits å kjøpe annet enn XP Barton 2500+; den går lett til 2800+. Du må bare sette instillingene manuellt.

Ikke med dette kortet vell? Så vidt jeg vet så klarer ikke dette hovedkortet å forandre multiplyer på Barton, det er det bare Nforce2 og ViaKt600(?) som kan. Dermed må du klokke ved å forandre fsb. Og er jo tvil om den i det hele tatt når 166Mhz, tviler på at du vil klare å klokke noe særlig mer enn det. Så er abbsolutt en fordel med 2800+ sin høyere multiplayer.

Ehh... Jeg har KT400 chipset, og jeg kan forandre mp. Det er cpu som er ulåst, ikke hk som låser det opp..

btw, en xp2500, kjører lett som xp3000+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...