Dapp47 Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Hei, Har en kunde som begynner å få en relativt stor mappestruktur. Det er mye tilganger inn i bildet, og det er mange som oppretter mapper som åpner opp ting for litt for mange mennesker. Det er ønskelig for kunden å kunne se hvem som har tilgang til hva. Finnes det noe software for nettopp dette? Jeg har funnet div, men den gir kun ut info at gruppe X har tilgang til mappe Y. jeg trenger at softwaren spyr ut hvem som er medlem av gruppen også. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Hvilket OS/filstruktur? Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 11. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2017 Hvilket OS/filstruktur? Hei, Vi kjører Windows-miljø med filserver og terminalservere. AD som styrer brukere/grupperinger. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 11. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2017 Kom forøverig over dette som kan være noe for oss - http://www.cjwdev.co.uk/Software/NtfsReports/Info.html Bare litt usikker på om den vil vise medlemmer av gruppen. Får teste ut litt. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Powershell kan vel gjøre hele jobben mener jeg.. Lenke til kommentar
Justaman Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Jeg har ikke sett noen programmer bli brukt til dette, så henger meg bare på for å se om du finner noe. Det stemmer at powershell kan brukes til alt, hvis en vet hvordan en skal bruke det. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 (endret) Hvis man ikke kan bruke powershell til slikt enda er det på tide å lære seg to viktige verktøy, Powershell og google-søk. Et sted å starte når det gjelder NTFS-rettigheter: http://www.enterprisedaddy.com/2015/05/powershell-how-to-get-folder-permissions-using-powershell/ Endret 11. desember 2017 av Snylter Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 12. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2017 Helt korrekt at jeg ikke kan noe særlig powershell. Skal ta en titt her :-) Forøvrig er planen å kunne integrere dette i enten en internweb eller som en software så kunden selv skal kunne se hvem som har tilgang til hva. Lenke til kommentar
fjs Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Helt korrekt at jeg ikke kan noe særlig powershell. Skal ta en titt her :-) Forøvrig er planen å kunne integrere dette i enten en internweb eller som en software så kunden selv skal kunne se hvem som har tilgang til hva. Powershell kan brukes til det også Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Til slik bruk er vel powershell bortimot den optimale løsningen. Lag ferdige script så kan du selge inn dette til flere kunder også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå