Caddy Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Hei. Forstår det slik at dette skal være mulig. Jeg er bare usikker på hvordan, eller.. Rekkefølgen..Vi har en eldre pc i dag, hvor jeg kjøpte en windows 7 Pro lisens, ikke OEM. Da windows 10 kom på banen, begynnte maset med å oppgradere.. Tok en stund før jeg gjorde det. Anyways. Denne eldre maskinen er en smule utdatert, å vi har da kjøpt en Asus Vivo. Her følger det med windows 10 home. Her kan man, etter hva jeg så i instillinger, ikke opprette flere brukere lokalt. (?) Så da vil jeg gjerne overføre lisensen fra den gamle maskinen til den nye.Har lest litt på nett alt, å ser at dette skal være mulig, ved å avinstallere lisensen fra den gamle maskinen, også legge den inn på den nye. Hovedspørsmålet blir da; hva skjer når jeg avinstallerer lisensen? Kan jeg fremdeles bruke den gamle maskinen en periode til den nye er helt oppe å går?Bør jeg opprette en microsoft-konto, å legge til lisensen der feks? Eller hva blir enklest, greiest?Vi er en liten bedrift med ca 13 ansatte. Ikke alle skal kunne ha tilgang til hele maskinen, eller alle dokumentene som ligger på den. Derav W10 Pro, og ikke home.Håper på svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå