Skadeskutt90 Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Hei. Jeg har behov for å skrive litt av meg. Jeg er så fortvilet. Så sliten og så motløs. Kjapt oppsummert har jeg vært på psykiatrisk sykehus ca 3/4 av det siste året. Har fått flere diagnoser som alvorlig depresjon, så alvorlig, atypisk og behandlingsresistent depresjon, så bipolar lidelse type to. Alt dette har jeg vært behandlet for med både piller, elektrosjokkbehandling og mye samtaleterapi. Så ble diagnosene tatt vekk. Og jeg fikk heller diagnosen uspesifisert personlighetsforstyrrelse, sannsynligvis avhengig type med emosjonelt ustabile trekk. Skal utredes mer nøye over nyttår. Men i hvert fall. Jeg sliter med rusmisbruk og annen destruktiv atferd. Jeg takler overhodet ikke å være hjemme. Jeg fungerer ikke. I dag skulle jeg forsøke å sove hjemme for første gang på flere uker. Jeg satt der med strikketøyet mitt og kjente angsten ta meg mer og mer. Endte med at jeg brukte returlappen og tok taxi til sykehuset. Jeg er voksen og jeg tørr ikke legge meg i egen seng. Så mislykket. Hvordan skal jeg noen sinne klare å fungere igjen. Jeg er helt ødelagt og jeg har så mange vonde følelser i meg som en innvendig orkan som røsker opp alt i meg. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Har en del ting jeg strever med selv, og er i en utredningsprosess selv. Den eneste måten jeg har funnet ut på som hjelper mot depresjon, er å forstå hvorfor alt har skjedd som det har gjort. Men det tar fremdeles ikke bort alt som har skjedd i livet. Man må av og til gi seg selv litt frihet fra det. Finne ting å sette pris på, så man slipper maset for en stund. Å få skrevet livshistorien ned på papir har hjulpet meg mye. Det er en prossess som jeg kommer til å fortsette med til dagen jeg dør, antar jeg. Når man får tankene ned på papir, eller pc'en, så føler man at man får frigjort plass i hodet. Man får oversikt og struktur over tankene, og ofte er mangelen på dette en del av grunnen til at depresjon oppstår. Men hovedgrunnen, i hvert fall i mitt tilfelle og erfaringer, er det psykodynamiske, altså mennesker man har og har hatt rundt seg over lengre tid. Og motstridende energier og verdier. Du -må- ikke la de negative tankene få overhånd, til enhver pris Det er en positiv tanke. Ta tilbake kontrollen over deg selv. Håper du tar rådet om å få skrevet ned de vonde tankene. Kan nesten garantere at det vil ha en slags befriende effekt. Angående at du ser deg selv som mislykket fordi du ikke tør å legge deg i din egen seng, så må du heller se det sånn at du bryr deg om deg selv, fordi du vet du er i en vanskelig situasjon nå, så du tar vare på deg selv ved å søke og motta hjelp. Det er en positiv egenskap. Ikke vær redd for å be om og motta hjelp, det er en bekreftelse på at du har godhet i deg. Mister man den, så mister man fort seg selv. Det er verdt å leve for! 2 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Bra skrevet, Taurean. Det hjelper å skrive det ned eller snakke med noen du er fortrolig med. Aldri overgi deg til negative tanker, stirrer du først inn i avgrunnen vil den stirre tilbake. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå