Kontorstol Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 (endret) Hei. Jeg sitter nå på en PC med en Netgear A6100 WiFi USB-nettverksadapter, og opplever at dette ikke gir en rask og stabil nettverkstilkobling. Jeg trenger derfor noe nytt og bedre, og da helst uten å bruke for mye penger. Det gjør ikke noe om den ikke kobles rett i PCen. Har blant annet sett på dette, men det finnes helt sikkert bedre alternativer. På forhånd, takk for all hjelp! Endret 10. desember 2017 av Kontorstol Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Sjekk først og fremst plassering og vinkling på router/antenne og USB-adapteret ditt. Som regel er det en god del å hente der. En USB-forlengerkabel er kanskje alt som skal til. Ellers er det alltid best å trekke en TP-kabel. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 11. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2017 Jeg får ikke plassert den jeg har noe bedre, og den er da ikke god nok. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 25. desember 2017 Del Skrevet 25. desember 2017 (endret) bærbar? moveable? stasjonær? Har testa dette kortet litt: https://www.komplett.no/product/893217/datautstyr/nettverk/nettverkskort/asus-pce-ac88-ac3100-pci-e-adapter?noredirect=true?noredirect=true# Fikk 200mbit på speedtest (maksfart på min linje) Fikk 40mbyte/sec ved kopiering lokalt på lan. Du må også tenke på kva du har i den andre enden, om det står i stil med det du prøver å koble til med. Eg testa mot Airties 4920 mesh boxer og fikk 1300mbit opp som connection speed. Finnes sikkert rimligere som gir like bra, eller god nok fart, men som sagt, det i den andre enden er vel så viktig! Edit: usb? .... ja... dette var jo pci-e kort... Endret 25. desember 2017 av rvenes Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2017 Det er en stasjonær, men jeg har ikke plass til PCI-kort. Jeg har dog lagt planer om å oppgradere PCen, og da med et hovedkort med innebygget WIFI, så det kan være at problemet løser seg selv. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. desember 2017 Del Skrevet 25. desember 2017 Du har installert sidte driverne til adapteren og eventuelt oppgradert firmware på den om mulig? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2017 Selvfølgelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå