Gå til innhold

Adwords og Facebook-annonser


Alf Ivar

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et lite enkeltmannsforetak som jeg driver mest som en hobby. Likevel ønsker jeg å utvikle driften spesielt med tanke på fremtidig satsing.

 

Jeg tilbyr språktjenester. Har en webside med lite trafikk, og en nylig opprettet Facebookside.

 

Jeg har laget min første adwordskampanje med to ulike annonser. Totalt har de over 14 dager blitt vist nesten 800 ganger. Jeg har en CTR på 6,26.

 

Videre har jeg laget en Facebookannonse som har stått like lenge. Denne er vist omtrent 900 ganger. De har generert 34 sidevisninger.

 

Jeg har link mellom Facebook og webside, og artikler i bloggdelen av websiden publiseres på Facebook. Ingenting av dette har ført til flere konkrete henvendelser fra kunder.

 

1. Har jeg et bra resultat av annonsene, på tross av at jeg ikke har fått flere oppdrag?

2. Hvis ikke - hva er neste naturlige trinn?

 

Ressurser:

www.a-translator.no

http://fb.me/norwegiantranslator

 

Takknemlig for tips og innspill

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei Alf Ivar. 

 

Jeg beklager at jeg ikke har sett spørsmålet ditt før nå.

 

Jeg kan uttale meg om AdWords og Google annonsering. 

 

En CTR på over 5 % er kjempebra. 

 

Et veldig godt tips er å ikke bruke søkeord som er broad i første omgang. finn ut hva kundene søker etter, vær så konkret som mulig og sett opp exact match søkeord.. altså skriv søkeordet med klammer rundt . Feks [språktjenester]

 

Om du må videre fordi det er for få som søker på visse søkefraser så velger du det som kalles broad match modifier.. altså en pluss foran søkeordet. Da sier du at søket må inneholde det ordet.. feks +språktjenester .. jeg ville da lagt disse to i samme annonsegruppe. Så er det viktig at du har 3 annonsevarianter med gode tekster. Gjerne litt forskjellig innhold. Google vil da vise den som gir best og mest trafikk oftest. Så legger du på utvidelser som gjør at annonsen blir større. Det øker også sjansen for å få et klikk. 

 

Dette er veldig viktig. 

 

Husk at 10 klikk inn hvor 2 kjøper er mye bedre enn 1000 klikk inn på siden hvor 1 kjøper. Så det er ikke antall klikk som har noen å si. Derfor er det ekstremt viktig å få på plass skikkelig måling/sporing. Analytics er lurt og Google Tag Manager gjør det enkelt å sette opp sproing på events/hendelser. 

 

Bare  å spørre om det er noe annet du lurer på. Masse lykke til.

 

 

 

Hei. Jeg har et lite enkeltmannsforetak som jeg driver mest som en hobby. Likevel ønsker jeg å utvikle driften spesielt med tanke på fremtidig satsing.

Jeg tilbyr språktjenester. Har en webside med lite trafikk, og en nylig opprettet Facebookside.

Jeg har laget min første adwordskampanje med to ulike annonser. Totalt har de over 14 dager blitt vist nesten 800 ganger. Jeg har en CTR på 6,26.

Videre har jeg laget en Facebookannonse som har stått like lenge. Denne er vist omtrent 900 ganger. De har generert 34 sidevisninger.

Jeg har link mellom Facebook og webside, og artikler i bloggdelen av websiden publiseres på Facebook. Ingenting av dette har ført til flere konkrete henvendelser fra kunder.

1. Har jeg et bra resultat av annonsene, på tross av at jeg ikke har fått flere oppdrag?
2. Hvis ikke - hva er neste naturlige trinn?

Ressurser:
www.a-translator.no
http://fb.me/norwegiantranslator

Takknemlig for tips og innspill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...