Borger___ Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 https://www.nrk.no/norge/ssb-tror-boligprisene-vil-fortsette-a-falle-1.13802370 SSB spår fortsatt fall i boligpriser igjennom hele 2018 med utflating i 2019 og moderat vekst frem mot 2020.. Hva tror du? Lenke til kommentar
rabs Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Du kan kaste en terning så får du sikkert like bra svar som noen kan gi her 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Boligprisene i enkelte områder har jo vokst helt latterlig, og ett sted må jo grensen gå. Jeg tror vi hvertfall er rimelig nære eller over den grensen nå. Lenke til kommentar
Haakon1 Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Avhenger vel av om boligkjøpsreguleringene fortsetter. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 La for all del boligprisene fortsette å falle, gjerne lenger enn til 2020. Boligkjøp har blitt en kilde til økonomisk uføre slik prisene har økt de senere årene. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Mykje av prisfallet som vises igjen i statistikken er vell dei latterlig overprisa boligane som i dag må selgast til vanlig pris for å få solgt dei. For vanlig folk som kjøper vanlige boligar til ein pris som enkelt kan håndterast på to normale inntekter så er det liten fare for at ein opplever eit reelt tap. Men har du nettopp kjøpt ei to roms leiligheit i ein gammal bygård til 14 mill fordi du så vidt kan skimte Oslofjorden, så må du nok belage deg på å selge til ein langt lavare pris. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 For det er jo kjempeflott for de som tok på seg maks lån for å prøve å hoppe på boligmarkedet RETT før det gikk ned skal fortsette å tape haugehvis av penger.... Jeg var ekstremt heldig og ble med i siste del av oppgangen og fikk 10% gevinst på første leilighet samt 10% på neste leilighet.. men nå har det gått tilbake til der vi kjøpte for 1 år siden klager ikke, men jeg ser flere vennepar som gjorde alt de kunne for å komme inn før en evt " prisboom" Se det andre veien Hadde prisene fortsatt hadde jo idag 99% de under 30 fått kjøpe noe selv og heller betale ned lånet til andre Det er gode og dårlige sider ved dette Men så absolutt mange vil falle på dette og få en dårlig livskvalitet dersom det ikke snur snart 10-15% fall som det er nå i hovedstaden bør stoppe der. og heller få igang en ny reform som gjør at prisene ikke nødvendigvis stiger så altfor mye Flere av mine venner har nå tapt flere hundre tusen hvis de ender med å måtte selge "idag" Noe som fører til angst og bekymringer for mange Lett å være etterpåklok å si " skyld deg selv for å ta maks lån" Her har det seg bare slik at det ikke var oss "mennesker" som fikk det til å gå nedover, men staten + media dynker jo alt ned Står det dag inn og dag ut " ikke kjøp! vent et par år!. Renta er på vei til stige! Mange vil slite! " Ja så selvfølgelig tørr ingen å komme på visning å gi bud lenger.. Gleder meg til å se hvordan de klarer å løse dette.. Uten at det skal gå på bekostning de som enten taper mye i verdi..eller at noen skal kunne klare å komme seg inn på markedet Nøtteskall norge <3 Anonymous poster hash: 7924a...6fa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå