xeon Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Linux er ingen lek. Det er klart at man bør ha så mange som overhodet mulig over på linux, men hvis noen ikke gidder å skjønne den meget enkle rpm -ivh <url-til-apt> && apt-get update && apt-get install xmms-mp3 så bør de nesten holde seg til windows. Det å installere ting er faktisk enklere i linux enn windows etter min mening. Det gjelder bare å gidde å finne ut hvordan. Ta og pass denne kjeften din litt a. Det er ikke bare og bare og være linuxnybegynner. Du skjønte sikkert ikke en dritt omtrent du heller da du begynte med linux. Det er ikke bare og være nybegynner og lære seg alt.. Sikkert enkelt for deg som har brukt linux en god stund... tenk litt før du snakker..!! Det var jo muligens en noe frekk kommentar du kom med der. Det er helt riktig at jeg ikke skjønte mye når jeg begynte med linux. Og hva gjorde jeg med det? Jo, jeg leste og fant ut hva jeg måtte gjøre. Så enkelt er det. EDIT: Jeg har også banna mer enn det som er tilrådelig mens jeg har drevet med linux Endret 12. desember 2003 av xeon Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Linux er ingen lek. Det er klart at man bør ha så mange som overhodet mulig over på linux, men hvis noen ikke gidder å skjønne den meget enkle rpm -ivh <url-til-apt> && apt-get update && apt-get install xmms-mp3 så bør de nesten holde seg til windows. Det å installere ting er faktisk enklere i linux enn windows etter min mening. Det gjelder bare å gidde å finne ut hvordan. Ta og pass denne kjeften din litt a. Det er ikke bare og bare og være linuxnybegynner. Du skjønte sikkert ikke en dritt omtrent du heller da du begynte med linux. Det er ikke bare og være nybegynner og lære seg alt.. Sikkert enkelt for deg som har brukt linux en god stund... tenk litt før du snakker..!! Hvem bør egentlig "passe kjeften sin" her? Er enig med xeon - det å bruke linux handler i stor grad om å finne ut av ting sjæl! Og det er jo halve morroa også! Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 jeg begynte med å mase her jeg Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det er morro å lese igjennom gamle poster... Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Men hvor tror du folk *har* kunnskapen sin fra da? Ser du for deg en situasjon på fødestuen? «Det er en ... gutt, nei vent, det er en LINUX-GURU!!» Vi får ikke kunnskapen intravenøst heller, og vi er faktisk ikke spesielt begavede (jeg er faktisk ganske stokk dum). Men istedet for å være hjelpeløse og spørre på irc/news/forum for hver minste lille ting, og be folk «passe kjeften sin» om vi ikke helt forstod svaret, så er vi kanskje litt flinkere til å klare oss selv; lese man-sider, søke google osv. Dette er noe alle kan gjøre. Lykke til. " om vi ikke helt forstod svaret, så er vi kanskje litt flinkere til å klare oss selv; lese man-sider, søke google osv. " ja jeg er enig i det, men er ikke dette her et forum a? man skal vel spørre da man lurer på noe samma mange bøker man har lest, eller? Har lest bøk jeg og, men det er ikke alt jeg skjønner fordet...!! Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Har lest bøk jeg og, men det er ikke alt jeg skjønner fordet...!! Jeg tror ikke problemet er at han ikke vil lære. Vet dere hva jeg tror? Jeg tror at han er dum. Det er nok det som er problemet. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det hjelper _IKKE_ forumet at man kaller hverandre dumme! Sjerpings!! Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg har tenkt litt på prøve Linux jeg også, men etter å ha lest noen av inleggene fra de mest ivrige Linux-fansen her begynner jeg å bli litt i tvil. Hva om jeg ikke skjønner " den meget enkle rpm -ivh <url-til-apt> && apt-get update && apt-get install xmms-mp3" uten hjelp. Det frister ikke akkurat å be om hjelp her og rissikere at noen kommer med dårlig sjulte insinuasjoner om min inteligens. På tal om inteligens så finnes det enkelte som ikke klarer å delta i en diskusjon uten å bli frekke i kjeften. Det er gjerne folk som ikke har så mye å fare med. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg har tenkt litt på prøve Linux jeg også, men etter å ha lest noen av inleggene fra de mest ivrige Linux-fansen her begynner jeg å bli litt i tvil... je je... Ikke at jeg tar det så veldig seriøst - men om denne tråden er nok til å få deg til å gi opp så er jo det synd... Om folk hadde lest litt igjennom postene så hadde de sett at xeons svar var på følgende kommentar: "jeg prøvde å forklare rpm apt-get og mye annet morro, men han ga opp og er fortsatt Windows bruker." Han sier _ikke_ at en skal skjønne alt av seg selv - her er det en som har prøvd så godt han kan å få en fyr til å skjønne hvordan han skal bruker rpm: rpm -ivh pakkenavn det er det hele.... Om en med hjelp ikke greier dette så er jeg helt enig i at en bør revurdere det å bli en linuxbruker - eller så bør hjelperen vurdere å slutte i hobbysupport bransjen Men det er nå bare min dumme mening... Håper ikke det er flere som har tenkt å installere linux som ombestemmer seg på grunn av den. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Ofte så holder det bare å dobbeltklikke på pakken. Men når du blir _litt_ mer erfaren er rpm -ivh mye, mye raskere. (tar 2 sekunder. Klikke tar 10. Windows tar laaaaaang tid + et par reboots, compile tar ofte ennå lenger tid, men du slipper reboot, og du kan bruke maskinen i mellomtiden (blir riktignok somregel litt sluggish av 100% cpu load, men oppfører seg langt bedre under load enn windows noen gang har gjort...) Forøvrig morro å se igjen win 3.11 på 386 min med 8 MB ram. Herregud, jeg trodde jeg satt ved en Linux maskin (det, det, det og dt programmet skal jeg ha opp, pluss de filene skal jeg se på) AU!! Det tok sin tid ja. Multitasking var vist ikke funnet opp i Windows verdenen ennå da... Endret 12. desember 2003 av kyrsjo Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg beklager at jeg har utløst denne flammekasterduellen med min lille historie i fra virkeligheten. Det er fult mulig at jeg bør slutte å hjelpe folk med å gå over til Linux eller at mine venner bør slutte med å kaste bort tid på jobb og familie og helller bør konsentrere seg om å lære komandolinjegrensesnitt. (Ja, jeg vet at man kan klikke på rpm pakker og så installerere de seg selv). Mitt poeng er at det finnes en del brukere ut der som ønskeret alternativ men som ikker har tid, ressurser eller kunnskap til å tillegne seg noe nytt før de tar i bruk sitt nye system. Vær så snilll å gi dem litt tid og en myk start så vil de nok etterhvert lære seg det som trengs. Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Hehe....artig og krangle litt a... Smaken er som baken: delt vettu...!!!! Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Har lest bøk jeg og, men det er ikke alt jeg skjønner fordet...!! Jeg tror ikke problemet er at han ikke vil lære. Vet dere hva jeg tror? Jeg tror at han er dum. Det er nok det som er problemet. Og hva probllemet ditt er veit ikke jeg, men det høres ut om det er noe stort nå..! Endret 15. desember 2003 av Leffy Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Linux er ingen lek. Det er klart at man bør ha så mange som overhodet mulig over på linux, men hvis noen ikke gidder å skjønne den meget enkle rpm -ivh <url-til-apt> && apt-get update && apt-get install xmms-mp3 så bør de nesten holde seg til windows. Det å installere ting er faktisk enklere i linux enn windows etter min mening. Det gjelder bare å gidde å finne ut hvordan. Ta og pass denne kjeften din litt a. Det er ikke bare og bare og være linuxnybegynner. Du skjønte sikkert ikke en dritt omtrent du heller da du begynte med linux. Det er ikke bare og være nybegynner og lære seg alt.. Sikkert enkelt for deg som har brukt linux en god stund... tenk litt før du snakker..!! Det var jo muligens en noe frekk kommentar du kom med der. Det er helt riktig at jeg ikke skjønte mye når jeg begynte med linux. Og hva gjorde jeg med det? Jo, jeg leste og fant ut hva jeg måtte gjøre. Så enkelt er det. EDIT: Jeg har også banna mer enn det som er tilrådelig mens jeg har drevet med linux Okay...greit det..! litt frekk var den men..... men alt har sin mening...!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå